Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Mja, just Nuketown så handlar det inte om att göra objective. Utan det handlar enbart om poäng.

Går du in på en Nuketown only server för att köra objective så har du hamnat helt fel.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av AfrooDite:

Sådana spelare som dig jag hatar
Bara spela för att få killstreaks och så många kills som möjligt och ger fasen i vad det är för objekt som ska sprängas/ta över.
Gå och spela FFA eller TDM om du vill spela på det viset.

Äh, någon gång är det kul att bara skita i objectives och försöka mangla lite istället. Folk blir så jäkla sura efter att ha blivit spawnraped av chopper gunners etc.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Ja men man kan ju iallafall ändå försöka vinna Jag hade 17 raka vinster på nuketown domination när jag till slut hamnade i ett lag där alla satt i vårt hus och campade eller fjöntade runt. Ändå blev det 200-194 till motståndaren. Jag hade 7 captures och 14 defends på B. Blev så lack på mina medspelare...

Permalänk

Förresten, ni som lastar upp 3 st chopper gunners, får ni verkligen så jäkla många kills i rad flera gånger på en bana eller kör ni SAM-care-sentry och gamblar med hardline pro? Eller kanske SAM-care-chopper gunner? och gamblar med SAM och care?

Permalänk
Moderator
Moderator

Gambla ger så mycket skit så det kan man inte direkt lita på om det är hög kpd man försöker få

För övrigt så ska en framtida patch göra så bara care packs går att rolla. Om jag förstått rätt så har de redan implementerat det på konsollerna.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

får man höra vad ni "proffs" har för längsta killstreak ??

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Jag är inte proffs och har 12 som längsta (enligt mitt combat record). Har dock aldrig specifikt spelat för att försöka maxa det.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet i förrgår och har 15. Jag var riktigt duktig på mw2, men behöver lite mer tid på black ops ..

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Det sägs att man ska sluta när man är på topp

http://i56.tinypic.com/1498ow5.png

Skrivet av Rickard11:

Äh, någon gång är det kul att bara skita i objectives och försöka mangla lite istället. Folk blir så jäkla sura efter att ha blivit spawnraped av chopper gunners etc.

Råkade slå ditt rekord samtidigt som jag gick på objectives i DOM.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som upplever att de knappt går sikta då man skall syla iväg en handgranat ? då ja håller in musknappen går det knappt styra , blir inte hela tiden men då och då

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av brajonk:

är det bara jag som upplever att de knappt går sikta då man skall syla iväg en handgranat ? då ja håller in musknappen går det knappt styra , blir inte hela tiden men då och då

Har jag aldrig märkt, så det är nog nått konstigt för dig då :/

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Du säger att spelet flyter bra, du måste skämta det blev ingen skillnad!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hej, nån som vet om det går att starta LANspel utan att vara uppkopplad? Vi ska ha LAN nu om ett par veckor, men lokalen vi kommer vara i har ingen uppkoppling, vi kommer mestadels köra CS, CSgungame, och spela rockband och bada tunna och dricka sprit och öl, men ett par vill köra CoD, så tänkte om man kunde starta lokalt spel på nåt sätt... genom Combattraining eller liknande, nån som vet om det är möjligt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swennis:

Hej, nån som vet om det går att starta LANspel utan att vara uppkopplad? Vi ska ha LAN nu om ett par veckor, men lokalen vi kommer vara i har ingen uppkoppling, vi kommer mestadels köra CS, CSgungame, och spela rockband och bada tunna och dricka sprit och öl, men ett par vill köra CoD, så tänkte om man kunde starta lokalt spel på nåt sätt... genom Combattraining eller liknande, nån som vet om det är möjligt?

Om det ens går att starta spelet är lite tveksamt, och vad jag vet så går "Play" inte ens att välja om man inte är i kontakt med steam så troligen inte tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om det ens går att starta spelet är lite tveksamt, och vad jag vet så går "Play" inte ens att välja om man inte är i kontakt med steam så troligen inte tyvärr.

Fan vad sjukt... vissa saker i nya spel går ju BAKÅT i utvecklingen!
Hur är det med MW2 då?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swennis:

Fan vad sjukt... vissa saker i nya spel går ju BAKÅT i utvecklingen!
Hur är det med MW2 då?

Osäker men tror det är samma grej där tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

vad har hänt med menyn? laggar något extremt där. hoppar mellan 40 och 10 fps.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Låg på 71 fps konstant innan uppdateringen (Nej, det har inte kommit någon nyligen. Pratar om den senaste)

Nu ligger jag på 50 fps med 4xAA, testar att ställa ner AA till 2xAA (shadings av och global warming också) men ligger fortfarande på 50... Låg på 70 när jag körde 16xAA precis när jag köpt spelet.

Kul att de lyckas förstöra spelet med en uppdatering.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Son of Qwerty:

Låg på 71 fps konstant innan uppdateringen (Nej, det har inte kommit någon nyligen. Pratar om den senaste)

Nu ligger jag på 50 fps med 4xAA, testar att ställa ner AA till 2xAA (shadings av och global warming också) men ligger fortfarande på 50... Låg på 70 när jag körde 16xAA precis när jag köpt spelet.

Kul att de lyckas förstöra spelet med en uppdatering.

Kollat att inställningarna är som de ska? Multithread och multigpu osv.
Shader Warming ställer även till problem för vissa om du har det påslaget dvs.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

hade inga problem innan senaste patchen, va fan lyckades de göra egentligen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Haha ibland är det verkligen bra att ha flyt, eller möjligtvis motståndare som inte riktigt vet vad de sysslar med

http://www.youtube.com/watch?v=ouJRej04Ayc

Min egen insats var ju inte heller helt fenomenal men iallafall

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Haha ibland är det verkligen bra att ha flyt, eller möjligtvis motståndare som inte riktigt vet vad de sysslar med

http://www.youtube.com/watch?v=ouJRej04Ayc

Min egen insats var ju inte heller helt fenomenal men iallafall

HaHaHaha ville alla kramas med dig eller

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Den nya patchen är släppt

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Den nya patchen är släppt

Vad är nytt i den?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Vad är nytt i den?

Detta

Skrivet av JD_2020:

1/20/11
PC Patch 1.05

* • MP Audio stuttering on certain systems.
* • Playercards sometimes not showing properly.
* • Added three Private Match Server Settings: Team Change, Team-Up Period, and Keep Balanced Teams.
* • Added Alternate Color Scheme for accessibility: Settings / Multiplayer / Player Name Indicator.
* • Changed Team-Up Period countdown interval to 10 seconds.
* • Combat Training sessions are no longer counted in Server Browser Unranked tab.
* • Friends on your team will now show as blue on your minimap.
* • Prevention of various exploits.
* • Objective markers localized for all languages.
* • Various stability improvements

Hoppas den fetmarkerade gäller deras servermjukvara också

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Detta

Hoppas den fetmarkerade gäller deras servermjukvara också

Alltid lika kvick med svar Tack.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Efter den senaste patchen så är det där förbannade lagget som spelet hade vid release tillbaka igen

Någon annan som upplever det?

Permalänk
Medlem

Körde en sväng igår efter ett längre uppehåll, efter en stund tyckte jag att det småryckte hela tiden. Trodde det var min fps som gått ner eller nått men så var det inte.
Så nu har jag också märkt småryckningarna alla pratar om. Ospelbart är det i alla fall.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Gud asså... Spelet känns som sirap nästan på min dator (sign). MW2 flöt på sjukt bra på maxgrafik, detta funkar skit på maxgrafik och halvdant på lägsta grafik.

Lirar på
1280x720
Medium
Alla effekter avstängda.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

spelet flyter på bra nu efter alla patcher, ligger stabilt på 100 fps ( dock vill jag ha 125 fps )

1680 * 1050
auto
ingen AA
warming på
multi på
multi gpu på

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000