Permalänk

Nätverks övervakare..

Söker ett program där man kan se statusen på datorer i nätverket, samt se vilka processer som används för tillfället och om det är möjligt få en bild över skrivbord på datorn man väljer och kanske hur mycket brandbredd datorn har använt ner och upp?

Har provat med lite grattis program som total network invetory men ser enbart hårdvaran.

Någon vet om något program som gör något av detta?

Tacksam för svar.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Cain&abel? var ett tag sedan jag använde det själv, men har för mig att det ska klara av det mesta O.o
http://www.oxid.it/cain.html

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Antar att du menar lite billigare grejer. Annars finns ju tex Microsoft MoM och och HP Open Manager som kan göra typ allt utom att koka kaffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Antar att du menar lite billigare grejer. Annars finns ju tex Microsoft MoM och och HP Open Manager som kan göra typ allt utom att koka kaffe.

Eller Tivoli som även kokar kaffe om du bara förstår hur man ber den göra det..

Tillbaka till det seriösa spåret så skulle jag tro att "The Dude" klarar just det du efterfrågar, är dessutom gratis.. Går att sätta upp som server-app också på nå vänster men inte jag som gjort det här på jobbet så vågar inte svara på hur

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Cain&abel? var ett tag sedan jag använde det själv, men har för mig att det ska klara av det mesta O.o
http://www.oxid.it/cain.html

Ska prova det.

Skrivet av Whippoorwill:

Antar att du menar lite billigare grejer. Annars finns ju tex Microsoft MoM och och HP Open Manager som kan göra typ allt utom att koka kaffe.

Jo det är billigare grejor jag syftar på, har inte råd att kasta ut hur mycket som helst på detta experiment.

Skrivet av AtreX:

Eller Tivoli som även kokar kaffe om du bara förstår hur man ber den göra det..

Tillbaka till det seriösa spåret så skulle jag tro att "The Dude" klarar just det du efterfrågar, är dessutom gratis.. Går att sätta upp som server-app också på nå vänster men inte jag som gjort det här på jobbet så vågar inte svara på hur

Du råkar inte ha en länk till hemsidan?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||