Sweclockers King of the Hill

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Om du tror att jag är ironisk så kan jag säga att varje gång jag känner att jag antingen måste switcha eller vänta på en patch så är det för att jag nyss spelat ZvT och förlorat pga planetary fortress, så jag är faktiskt helt seriös med det. Ok det är inte BARA därför jag spelar annat än zerg men det är ofta den "avgörande faktorn" jao

Men vet du när patchen kommer?

Då har du väl bara talang för att låta sarkastisk. Själv har jag aldrig klagat så mycket på PF. Skicka bara in några ultras så tar du dem.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Då har du väl bara talang för att låta sarkastisk. Själv har jag aldrig klagat så mycket på PF. Skicka bara in några ultras så tar du dem.

Inte om motståndaren har en 3rax-arme och några scvs vilket de faktiskt alltid har :(:(:( Ska börja med baneling bombs på mineral line, har faktiskt aldrig gjort det :(((:(:(:

Permalänk

Själv brukade jag använda banelingbombs mot huvudarmen. Brukar funka. Men visst, en 3raxarme är jobbig men brukar gå om man bara har en eller två baser mer än terran.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Själv brukade jag använda banelingbombs mot huvudarmen. Brukar funka. Men visst, en 3raxarme är jobbig men brukar gå om man bara har en eller två baser mer än terran.

Nej jag menar att man behöver typ 2 units för terran och ett planetary för att kunna försvara ett PF (och scvs såklart)

Men banelingbombs eller bara att skicka in 1000 banelings på PF så att det sprängs är ganska roligt, då kan inte terran mina mer :):))

Permalänk

Nja, vet inte om jag helt kan hålla med. Om man targettar scvsen så ligger ett pf illa till. Dock kan ju alltid terran komma med sin stora arme vilket ställer till med problem. Men om du har ett pf som är utom räckhåll för terrans arme så kan du ta ner det med 3-5 ultras, även med scvs som reppar.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Nja, vet inte om jag helt kan hålla med. Om man targettar scvsen så ligger ett pf illa till. Dock kan ju alltid terran komma med sin stora arme vilket ställer till med problem. Men om du har ett pf som är utom räckhåll för terrans arme så kan du ta ner det med 3-5 ultras, även med scvs som reppar.

Men om han har 20 scvs och du ska targeta alla, hur stor del av din armé kommer vara kvar? På den tiden har terran lyckats macroa upp en armé som tar din. Det är ju inte så att man sitter på 200/200 och terranen på 40/200, isf är det klart man tar ett pf men om terran bara har en liten armé att supporta PFet med, då kan man inte döda det om det är en mineral line av scvs som repairar juu

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Men om han har 20 scvs och du ska targeta alla, hur stor del av din armé kommer vara kvar? På den tiden har terran lyckats macroa upp en armé som tar din. Det är ju inte så att man sitter på 200/200 och terranen på 40/200, isf är det klart man tar ett pf men om terran bara har en liten armé att supporta PFet med, då kan man inte döda det om det är en mineral line av scvs som repairar juu

Mina erfarenheter av zerg och toss är att man ganska lätt kan plocka pf om man bara har några ultras/hts. För mig har det funkat men vet inte om det går för alla. Dock snackar jag om lategame så man har ju 3/3 upg.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Mina erfarenheter av zerg och toss är att man ganska lätt kan plocka pf om man bara har några ultras/hts. För mig har det funkat men vet inte om det går för alla. Dock snackar jag om lategame så man har ju 3/3 upg.

Men problemet är att man för att kunna denya terranens tredje bas så måste man ha 3/3 ultralisker och motståndaren får inte ha någon armé överhuvudtaget. Och då har man ändå tur, för en bra terran bygger supply depots/barracks/bunkers framför PF:et. Om det då tar en halv minut att döda PFet så har motståndaren garanterat hunnit macroa ihop lite MM som tillsammans med ett PF lätt dödar ett stort antal ultralisker. Jämför det med att springa in/droppa 10 Marines/Marauders w/ stim som dödar ett hatchery på ~5 sek. Tycker det är tråkigt att man måste ha 5-6 3/3 ultralisker i 20-30sek HELT ostörda för att kunna ta terrans tredje.

Permalänk

hmm, vid det här laget brukar någon ha skrivit i tråden. Blir det något koth idag eller?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Entusiast

Signups är öppen, om 1 timma kör det igång:

http://www.vgscore.com/koth/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Hmm jag har annat för mig :S glhf

Permalänk

Samma här :/ Kanske blir klar till ffan så om det är okej kanske jag kan vara med då.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Entusiast

vilka var det som röstade fram lördag som nya dagen? ingen som är online idag iaf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

kothen inställd, och detta blir nog sista kvällen. den senaste månaden eller 2 har varit ganska fail, folk som signar men drar efter en timma å får ställa in tidigt, eller för få som signar över huvudtaget. intresset för sc2 verkar ha dalat för hårt. någon får gärna ta över som admin om ni tror er kunna locka fler folk, jag kommer garanterat signa isåfall, men att hålla i det själv gör jag inte igen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tyckte lördag va en dum dag! KOTH'n e rooolig ju, men supa va oxå skoj^^