Typiskt blizzard patch 1.2...

Permalänk
Entusiast

Typiskt blizzard patch 1.2...

Citat:

1/5/11- After additional testing and feedback from the community on the PTR, we’ve identified and fixed several issues and are now targeting next week for patch 1.2. We will update this thread should there be any further delays.

...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

det e lugnt. Dom löser det nog. Men varför vill alla ha resetten så snabbt? Vad kommer bli annorlunda? Har inte läst på så ordentligt...

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Andreas Ph:

det e lugnt. Dom löser det nog. Men varför vill alla ha resetten så snabbt? Vad kommer bli annorlunda? Har inte läst på så ordentligt...

jag vill inte ha reset, jag vill ha custom hotkeys, NU! och chatrum ska bli kul å ha ett swec rum

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Det kommer bli riktigt nice. Att kunna snacka med massa duktiga sc spelare kommer hjälpa mycket. Bara undrar, kommer vi göra så att diamond kommer ha en chat för sig så att de kan fråga efter folk som vill spela eller? Sen har alla andra ligor självklart också sina chatrum, tog bara diamond som exempel.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Entusiast

1 chattrum är väl att föredra så att så många som möjligt är inne där.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag vill mest egentligen åt editor delen.. finns en ny rolig trigger, hämta musposition gief....

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

1 chattrum är väl att föredra så att så många som möjligt är inne där.

jojo det tycker jag med. Men tänkte att man kunde ha andra chatrum så att inte huvudchatrummet blir överfyllt av folk som söker andra spelare att lira med.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

Jag vill ha bort dålig attack priority på repairing targets Justdet reset och grejer det blir annorlunda, hur mycket kommer resettas? Portraits och poäng och allt?

Permalänk
Entusiast

bara alla ligorna, placements osv. portraits, achievements och progress på achievements blir kvar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

bara alla ligorna, placements osv. portraits, achievements och progress på achievements blir kvar.

Jag har inte läst så mycket om detta, men man kan väl anta att de gör lika dant som de gjorde i wc3/tft.
Resetade bara ladderpoängen och lät statsen (win/loss) vara kvar i profilen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | PRIME X-570 | DDR 32Gb | GTX 1080 Ti | Windows 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SvenQ:

Jag har inte läst så mycket om detta, men man kan väl anta att de gör lika dant som de gjorde i wc3/tft.
Resetade bara ladderpoängen och lät statsen (win/loss) vara kvar i profilen.

de kommer ha en tab där man kan kolla äldre säsonger, så statsen kommer inte vara kvar på första sidan av ens profil men den går att nå ändå.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Men fan vad segt med en reset, ska man behöva ta sig upp till diamond igen då alltså, förstod det först som att det bara var ligorna individuella poäng men det är alltså hela systemet som resettas?

Permalänk
Medlem

gahh, när man precis kommit upp i top 20 :S

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Entusiast

om man en gång varit diamond så kommer man med största sannolikhet komma upp dit ganska snabbt igen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

om man en gång varit diamond så kommer man med största sannolikhet komma upp dit ganska snabbt igen.

Man ska ju förlora alla placement för att hamna i bronze, sen ska man vinna typ 30 games på raken upp till diamond och vips har man en bra W/L-ratio :):):)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Custom hotkeys kan bli kul. Även reset kommer gillas då min personal rating är helt förstörd av en bugg.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Entusiast

tråkigt att det inte blir någon reset, aja. patch kommer iaf bli sweet!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Patchen är ute nu på US servern, och kommer med största sannolikhet imorgon i EU. Fixat alla kassa hotkeys nu och är mycket skönare å att lira med dem.

Final patch notes:
http://starcraft2.danomatic.com/2011/01/11/starcraft-2-patch-...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är ute i EU nu. Ingen resets på stats. Är kvar i samma ligor, med samma wins och losses som igår kväll.

Permalänk

Ligger i masters league

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

jag vill inte ha reset, jag vill ha custom hotkeys, NU! och chatrum ska bli kul å ha ett swec rum

Ja var är alla?

Permalänk
Medlem

"Players can no longer block off ramps with two 2×2 buildings."

Vad menas?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Blizzard just rolled out patch 1.2.0 for Star Craft II: Wings of Liberty. This patch provides an Extreme graphics option that allows players to configure screen space ambient occlusion.

....

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

"Players can no longer block off ramps with two 2×2 buildings."

Vad menas?

att 2 stycken 2x2 byggnader, tex pylons, inte längre kan stänga en ramp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrpan42:

att 2 stycken 2x2 byggnader, tex pylons, inte längre kan stänga en ramp.

Pylons är väl 1x1 ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Pylons är väl 1x1 ?

nae, de är nog 2x2. Det märks tydligast när du försöker placera en pylon längs en ojämn kant som exempelvis en ramp. Turrets är väl snarare 1x1. Vill dock klargöra att jag går mer på känsla här än fakta jag sett på något tillförlitligt ställe. Har inte haft igång spelet på en månad så känslan kan väl bedra mig ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

mm fast i spelet tror jag det är det de kallar indirect shadows...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄