Vad ska jag uppdatera i min burk? :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swinto538:

Men det finns väl ingen 1156socket processor som har mer än en 16x lina... isåfall är det x8+x8

Dock ger det inte någon förlust i prestanda.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreadRipper:

om du trycker f8 under uppstart innan windows börjar laddas så ska du få upp val där du kan välja felsäkert läge.

fick fram de men det blev kolsvart på skärmen, kan det finnas channs att grafikkortet är trasigt?, jag har kopplat in grafikkortet från ena porten från kortet med en sladd som går in till nätagget, andra uttaget kopplas ihop med en vit "kloss" som är ihopsatt medfläkten som sedan åker upp till cd skrivaren och sen till nätagget. om du förstår.

den ena sladden som går från nätagget som jag hade till mitt förra grafikkort har bara en kontakt.
ska jag köpa en sladd med 2 kontakter för att anpassa grafikkortet så båda salddar går direkt upp till nätagget. eller spelar det ingen roll om ena saldden går till cd skrivaren och sen till nätagget?
hoppas du förstår vad jag menar, lite rookie med datanamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av juunton:

fick fram de men det blev kolsvart på skärmen, kan det finnas channs att grafikkortet är trasigt?, jag har kopplat in grafikkortet från ena porten från kortet med en sladd som går in till nätagget, andra uttaget kopplas ihop med en vit "kloss" som är ihopsatt medfläkten som sedan åker upp till cd skrivaren och sen till nätagget. om du förstår.

den ena sladden som går från nätagget som jag hade till mitt förra grafikkort har bara en kontakt.
ska jag köpa en sladd med 2 kontakter för att anpassa grafikkortet så båda salddar går direkt upp till nätagget. eller spelar det ingen roll om ena saldden går till cd skrivaren och sen till nätagget?
hoppas du förstår vad jag menar, lite rookie med datanamn

En bild skulle underlätta "felsökning" avsevärt.

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonesome:

En bild skulle underlätta "felsökning" avsevärt.

kan inte de, ... har inte itunes på bärbara. känns ganska tungt att få ett nytt grafikkort, samma dag så går det inte igång..

Permalänk
Skrivet av juunton:

fick fram de men det blev kolsvart på skärmen, kan det finnas channs att grafikkortet är trasigt?, jag har kopplat in grafikkortet från ena porten från kortet med en sladd som går in till nätagget, andra uttaget kopplas ihop med en vit "kloss" som är ihopsatt medfläkten som sedan åker upp till cd skrivaren och sen till nätagget. om du förstår.

den ena sladden som går från nätagget som jag hade till mitt förra grafikkort har bara en kontakt.
ska jag köpa en sladd med 2 kontakter för att anpassa grafikkortet så båda salddar går direkt upp till nätagget. eller spelar det ingen roll om ena saldden går till cd skrivaren och sen till nätagget?
hoppas du förstår vad jag menar, lite rookie med datanamn

vad händer om du kopplar ur cd spelaren och fläkten så det enbart blir 2 kablar från nätdelen till garfikkortet?

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ObiMikeKenobi:

vad händer om du kopplar ur cd spelaren och fläkten så det enbart blir 2 kablar från nätdelen till garfikkortet?

fick igång det nu, tack så mkt, jag fick med en cd skiva med grafikkortet, är drivrutinerna i den ? jaf får inte upp cd skivan nämligen, så jag håller på laddar ner drivrutiner från Nvidia.co.uk nu. borde väll fungera lika bra, men vilken map ska jag lägga den i ?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av juunton:

fick igång det nu, tack så mkt, jag fick med en cd skiva med grafikkortet, är drivrutinerna i den ? jaf får inte upp cd skivan nämligen, så jag håller på laddar ner drivrutiner från Nvidia.co.uk nu. borde väll fungera lika bra, men vilken map ska jag lägga den i ?:)

Det väljer du själv, det är bara där den ska packa upp dom. Sedan kommer dom installeras under program

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical