Hook up thread: Education edition.

Permalänk
Medlem

Hook up thread: Education edition.

Haj!
Jag har kollat runt på olika högskolor och universitet som erbjuder utbildningar inom dator teknik och programmering men har ett problem:
de flesta behöver nämligen fysik A eller B....
Big problem....
finns det någon HS/UNI utbildning som inte behöver det ämnet?
och vad behöver man dem till?
jag förstår helt enkelt inte...

Saker som jag är intresserad av:

  • Distribuerad program utveckling(FLOSS helst)

  • GNU/Linux (och andra *nix system förstoss)

  • att inte behöva sätta mig framför en Windows dator för att få gjort det jag skall få gjort. (Low prio)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Det finns "Datavetenskapliga utbildningar" på vissa högskolor som inte ska kräva fysik A om jag minns rätt, dock så är dessa som jag har sett på en sådan låg nivå så jag tycker det är skamligt att de marknadsför dem som en datavetenskaplig utbildning. Jag är osäker på om fysik A var ett krav, fysik B , matte D , Kemi B etc var det inte iaf.

Jag tycker valet för personer i din sits är ganska så självklar, läs upp gymnasie-fysiken som är barnsligt enkel jämfört mot högskolekurserna och välj sedan ett program som bäst passar ditt behov. Istället för att begränsa sitt urval genom att programmet har ovanligt låga behörighetskrav.
*edit*
Alltså lägga ner 3år på högskola på en utbildning som man valde för att man inte hade den vanliga behörigheten som är enkel att få, istället för att just välja den utbildningen som man bäst gillar tycker jag är dumt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Instämmer med bud_bunty, om du inte klarar av fysiken ifrån gymnasiet så kommer högskola bli svårt för dig, så satsa på att ta fysiken eller ett kör en bastermin på någon högskola.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Är inte fysik A ganska enkla grejer, i stil med åt vilket håll saker faller? På min tid ingick grundläggande ellära i gymnasiefysik. Jag kan tänka mig att det är det som efterfrågas inom datautbildningar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Fysik A är väldigt lätt och grundläggande ellära ingår. Den borde du kunna fixa på någon månad om du ligger i lite.

Permalänk
Medlem

Fysik A borde gå snabbt att plugga in. Du kommer "lära" dig massa krångliga formler så som att v = s / t

ooOooOOOo

Men seriöst om du har gått gymnasiet och har lite grundläggande kontroll på matten och lite allmänbildning borde du fixa kursen på en vecka eller nåt

Visa signatur

...