Permalänk
Medlem
Skrivet av sjoblot:

Tjenare! Har stora problem med Gran Turismo Championship. Började med en Lamborghini murcielago men fick råpisk i nästan alla race. Jag läste därefter någonstans att det var en snubbe som körde det med en ferrari (kommer inte ihåg modelnamnet men det är den man kan köpa i level 14). Så jag sparade ihop pengar, sedan köpte jag ferrarin, trimmade den, och gav mig ut på banan igen i glatt humör. Denna gången vann jag faktiskt första racet! Men efter det gick det bara utför. Det känns som att lamborghinin svänger för dåligt i kurvorna, och ferrarin också fast snäppet bättre.

Så till min fråga, har jag köpt helt fel bilar för denna cupen eller är jag helt enkelt för dålig? Tar gärna emot tips på bilar eller viktiga delar i trimmet!

Kollat så du har dom bästa däcken möjliga?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

Nej klart att det inte går ut på att sladda, men de är bra svårt att inte göra på grus. Och så vet jag vet så brukar det sladdas en del i WRC-Rallyn.

Missförstå mig rätt nu Sladda om du tror att det går fortare, tex tajta kurvor. Målet är att vara snabb, inte att se bra ut. Annars finns det ju drifting på både snö och grus i practice mode vilket är riktigt kul

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Oj oj vad det är svårt att ta guld med Ford Focus på seasonal event 2, Madrid.
Ligger nästan 10 sekunder efter... Men tänker inte ge mig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Oj oj vad det är svårt att ta guld med Ford Focus på seasonal event 2, Madrid.
Ligger nästan 10 sekunder efter... Men tänker inte ge mig.

Testa köpa diffen för 7500:- det hjälpte mig, blev busenkelt efteråt, samt stäng av alla hjälpmedel utom ABS och skid recovery så du kan hålla full sula även när du svänger lite
Slå på traction control om det spinner för mycket, jag var tvungen göra det mina däck tog slut på andra-tredje varvet annars

Jag hade större problem med RX7, var aldrig närmare än 20s. Köpte den dyrare RX7:an å första racet hamna jag 1,3s efter med en hel del missar dock hann jag bara ett race men jag ska försöka igen ikväll eller imorrn

Dock tycker jag dom andra var lättare än 1:a bonus racen, där hade jag problem med bl.a. fiat 500 å som sagt jag har fortfarande inte klarat skyline där :(.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Oj oj vad det är svårt att ta guld med Ford Focus på seasonal event 2, Madrid.
Ligger nästan 10 sekunder efter... Men tänker inte ge mig.

Har också fastnat en aning där. Iofs bara kört tre gånger men jag gick vidare till nästa efter det. Får ingen drivning i kurvorna, känns som det står still när jag äntligen kan svänga runt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Har också fastnat en aning där. Iofs bara kört tre gånger men jag gick vidare till nästa efter det. Får ingen drivning i kurvorna, känns som det står still när jag äntligen kan svänga runt.

Läs mitt inlägg ovanför, köp diffen

Jag vann med 4-5s ungefär

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Läs mitt inlägg ovanför, köp diffen

Jag vann med 4-5s ungefär

Jag har köpt allting som går till Focusen, hjälper inte.
Får försöka mig på lite andra inställningar antagligen.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Jag har köpt allting som går till Focusen, hjälper inte.
Får försöka mig på lite andra inställningar antagligen.

Jasså? Jag köpte allt till väghållning även stagen som styvar upp chassiet för 20000.
Körde med traction control på 2, skid recovery on och ABS på 1 å ja dom "blåa sträcken" på resten av. Sen bara köra så det tjuter i däcken i varje kurva.
Hålla Ford "Fikusen" på gränsen hela racet

EDIT: Köpte sportfjädringen som går att justera "ride height" på å satte den på lägsta som gick, max sänkt

Just det jag köpte alla aero delar oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skid recovery +rally = ???

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Skid recovery +rally = ???

jag kör med det på, guld på alla rally special events i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tro mig, det är mycket roligare att vara duktig utan driving aids än att intala sig att vara bra med dem påslagna. Dessutom finns det manövrar som är helt omöjliga att utföra med vissa driving aids. Jag testate dem lite på licenserna och jag fann det i många fall svårare att klara dem, när vissa var påslagna. Bilen gör inte det man vill. Men har man svårt för att hålla bilen rak etc så för all del. Jag försöker bara göra dig en tjänst, det blir Mycket roligare när man själv har kontrollen över bilen Visst det kräver övning och tålamod, men det är värt det, jag lovar

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Tro mig, det är mycket roligare att vara duktig utan driving aids än att intala sig att vara bra med dem påslagna. Dessutom finns det manövrar som är helt omöjliga att utföra med vissa driving aids. Jag testate dem lite på licenserna och jag fann det i många fall svårare att klara dem, när vissa var påslagna. Bilen gör inte det man vill. Men har man svårt för att hålla bilen rak etc så för all del. Jag försöker bara göra dig en tjänst, det blir Mycket roligare när man själv har kontrollen över bilen Visst det kräver övning och tålamod, men det är värt det, jag lovar

Visst du har säkert helt rätt. Dock tycker jag det är svårt att ha kontroll över bilen utan ratt. Har aldrig spelat på PS3 innan jag köpte mitt förra veckan så jag håller fortfarande på att lära mig att spela med kontroll. Har skitsvårt att bara styra lite å gasa/bromsa lite, brukar bli fullt ös medvetslös samt fulla "rattutslag" hela tiden

Tro mig då behöver jag all "hjälp" jag kan få

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig testat Med kontroll, men alla säger att det är lättare. Men jag kan som sagt varken bekräfta eller dementera detta. I vilket fall som helst så rekomenderar jag ratt & pedaler Lätt värt pengarna.

Så vitt jag förstår så bör det vara lättare i den mån att man snabbare kan korrigera oversteer. Många som får höga poäng i drifting hävdar detta i alla fall. Själv vill jag ha det så realistiskt som möjligt, så att spela med handkontroll har aldrig varit på tapeten för mig personligen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aki||es:

Fan va svårt Sebastian Loeb Rallyt är då, Någon som har tips? Jag har stängt av Traction Control men är ändå hela jävla tiden 2 sek efter brons.
Eller är det för att man kör med handkontroll som gör att det är svårt? Är så jäkla svårt att lyckas få en ordentlig sladd med bra utgång ur kurvan, för jag får bara retursladd hela tiden. Kastar snart kontrollen i golvet.

Som redan skrivits. Stäng av Traction Control men ha ABS på 1 och skid recovery på. Sen kör du bara lugnt igenom kurvorna så du inte får sladd då går det fortare och är bra mycket enklare att få guld.
Trodde själv att det var omöjligt att klara först men sen när jag körde så så gick det bättre/snabbare och jag kör med handkontroll.
Så skippa sladd genom kurvan

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av Ish:

Har aldrig testat Med kontroll, men alla säger att det är lättare. Men jag kan som sagt varken bekräfta eller dementera detta. I vilket fall som helst så rekomenderar jag ratt & pedaler Lätt värt pengarna.

Så vitt jag förstår så bör det vara lättare i den mån att man snabbare kan korrigera oversteer. Många som får höga poäng i drifting hävdar detta i alla fall. Själv vill jag ha det så realistiskt som möjligt, så att spela med handkontroll har aldrig varit på tapeten för mig personligen.

Kanske är bättre i drift. Men annars är ratt 10x enklare när man väl lärt sig det.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte uppgradera bromsarna för?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIGGE_BOSSEN:

Kanske är bättre i drift. Men annars är ratt 10x enklare när man väl lärt sig det.

Jag körde med ratt hela gt3 och blev aldrig bättre med ratten än med kontrollen och är de inte idag heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

Jag körde med ratt hela gt3 och blev aldrig bättre med ratten än med kontrollen och är de inte idag heller

Med tanke på att man spelat bilspel sen ja hjulet uppfanns :P(kanske inte riktigt så länge) och jag började med att köra på tangentbordet å hade skitsvårt innan jag lärde mig någorlunda med ratt å pedaler. Till att nu gå över till en PS3 kontroll å de har gått bara drygt en vecka(eller ja snart 2 veckor) så är jag ändå rätt nöjd med hur det går

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De här kanske har tagits upp i tråden tidigare men hur gör man för att stänga av autosave ? verkar inte som att de går. tycker de är jättejobbigt med att den sparar allt jag gör, vet ju tex inte hur bra en bil blir innan jag köpt den. köper man en bil, köper allt till den o märker att den inte alls va så bra som man hade tänkt så har man ju kastat bort alla pengar

Permalänk
Medlem

kan någon komma på att bra sätt att använda en g27 ratt till soffan?

har skärm framför soffan.
Edit: bytte bildlänk.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

kan någon komma på att bra sätt att använda en g27 ratt till soffan?

Strykbräda med variabel höjd. Funkar so-so.
IKEA | Tvätt och städ | Stryka | STRYKA | Strykbräda

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Strykbräda med variabel höjd. Funkar so-so.
IKEA | Tvätt och städ | Stryka | STRYKA | Strykbräda

går den att justera i höjd?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Japp, mellan 70 och 90 cm eller vad det var.

Permalänk
Medlem

fick 8:53 på ringen med en lupo. Satan va rolig den bilen är, ligger som klistrad på vägen

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Asså nu fattar jag ingenting. Jag köpte en GT-R SpecV -09 som hade 474 BHP eller nåt sånt för att köra det sista Seasonal eventet. Körde det och kom på åttonde plats.
Tänkte att jag skulle trimma upp den till gränsen som var 492BHP samt andra moddar som inte ger hästkrafter. La säkert 100 000 på moddar och bodykits, sen när jag ska raca igen så säger den att jag inte får ställa upp för jag har 516BHP!!
Den ENDA trimmningen som ger BHP jag har gjort var ett luftfilter som gjorde at jag kom upp i 491BHP, nu plötsligt när jag tar bort det luftfiltret har jag 501??

Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lecont:

Asså nu fattar jag ingenting. Jag köpte en GT-R SpecV -09 som hade 474 BHP eller nåt sånt för att köra det sista Seasonal eventet. Körde det och kom på åttonde plats.
Tänkte att jag skulle trimma upp den till gränsen som var 492BHP samt andra moddar som inte ger hästkrafter. La säkert 100 000 på moddar och bodykits, sen när jag ska raca igen så säger den att jag inte får ställa upp för jag har 516BHP!!
Den ENDA trimmningen som ger BHP jag har gjort var ett luftfilter som gjorde at jag kom upp i 491BHP, nu plötsligt när jag tar bort det luftfiltret har jag 501??

Hjälp!

Misstänker att du har bytt olja, det ger nämligen en rejäl boost.
Det är bäst att låta bli det inför framtida seasonal events, då man inte ser/vet på en gång hur mycket mer hp man får.

Skrivet av krrjon:

Stäng av ABS på nascar då stängs allt annat av oxå å då e det faktiskt riktigt lätt
Sen nascar på Extreme series(visst var det på extreme eller var det på expert?) där kör du på vanliga banor så där bör man ha allt på om man e lika gasglad som mig

Jag kör oxå med kontroll

Tack så mycket för det tipset, det blev väldigt mycket lättare. Guld efter något försök bara.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Jag vet inte om det stämmer, men läste nånstans (kan till och med ha varit i denna tråden) att bilarna blir inkörda. Alltså ökar lite i prestanda när dom gått ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag bytte olja ja... Fan också, är det en permanent boost då eller kan BHP sjunka med tiden?

Permalänk

Oljan blir sämre när du kör, och då sjunker bhp.

Permalänk
Medlem

Jupp bilarna får lite mer hp när de blir inkörda, sen vet jag inte om det är nåt mer som ändras. Men det kan kanske göra det om hästarna ändras

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]