Är det kört med BF Bad Company 2 på ungarnas dator?

Permalänk
Medlem

Är det kört med BF Bad Company 2 på ungarnas dator?

Datorn är en pentium 4 på 3,6 Ghz, 3 GB RAM, ATI X850XT med 256 MB. Burken kör Win XP och directx 9.0c. Borde inte BFBC2 snurra på den maskinen?

Kommer alltså inte in i spelet överhuvudtaget. Blir bara svart en stund och därefter dyker skrivbordet upp igen. Senaste grafikdrivisarna nedladdade och installerade.

Finns det något undergörande tips som kan få igång spelet på datorn?

Visa signatur
Permalänk

undergörande tror jag tyvärr är en ny maskin.... :/ är ett ganska tungt spel

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Den burken är tyvärr inte ens inärheten av att klara av bad company 2.

Minimum kraven är Dual Core, 2gb ram, 7800gt.

Så det bästa tipset är att bygga ihop en ny burk.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har en kompis som försökte spela på en Pentium med HT ("2" kärnor) på 3.2ghz och ett hd 4670, vilket inte gick pga lagget. Sedan fick han nytt moderkort samt en quadcore på den och nu funkar det perfekt då hans grafikkort flaskades av hans processor.

Vet inte hur ett X850XT står sig mot 4670 men är tveksam till det.

Skrivet av Rillee:

Den burken är tyvärr inte ens inärheten av att klara av bad company 2.

Minimum kraven är Dual Core, 2gb ram, 7800gt.

Så det bästa tipset är att bygga ihop en ny burk.

"minimikrav" är ofta lite mer än minimi för att de ska slippa folk som gnäller. Så man _kan_ men kanske på gränsen av 25fps med lite mindre än så.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

OK, tack för svaren! Det verkar nog som så att deras burk är lite i klenaste laget. Jag hade ju dock hoppats på att man skulle kunna ställa ner grafiken så pass att man ändå kunde köra på den för så jävla dålig är ju inte datorn egentligen.

Fast på min burk med i7 -950 och ett GTX 460 så flyter det på helt perfekt. Sonen får väl spela på den då vilket kommer att inverka menligt på mitt eget sittande vid datorn.

Visa signatur
Permalänk

Ruggigt schysst farsa som låter sonen lira Bc2! Skillnad på min farsa då han behöver hjälp att sätta igång det trådlösa nätverkskortet.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

X850 stödjer inte Shader model 3.0. Har för mig att Bc2 kräver det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Ruggigt schysst farsa som låter sonen lira Bc2! Skillnad på min farsa då han behöver hjälp att sätta igång det trådlösa nätverkskortet.

Samma problem här hemma.. :/

Visa signatur
Permalänk

Alltså, jag har bara en amd athlon 7550 dual core, 4gb ram, geforce g210 och Xp i min burk, ändå så snurrar bfbc2 på rätt bra. Visst , jag har dock inte hög grafik men det går alltid lagg fritt?
Jäkla tur man får ha ibland!

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem

Det mesta hänger på grafikkortet. Även om BFBC2 är multitrådat och använder ganska mycket CPU kraft så är vissa grafikkort helt enkelt för klena för att driva spelet, vilket jag tror att X850XT är. Ett nytt grafikkort kostar dock inte så mycket. De har reat bort en hel del GTX 460 för ~1500:- vilket är ett ganska bra pris för att kunna lira alla nya spel idag med nästan allt inställt på max. Jag köpte själv en spelburk för under 5000:- och jag kör med alla inställningar på max utan att känna att det stör mitt spelande på nätet.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Det kanske räcker med nytt grafikkort. Bra tips! Får nog kolla runt lite. Har dock för mig att jag läste om en snubbe som körde BFBC2 på ett X850XT. Det kanske funkar om man har en snabb burk i övrigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lexus430:

Det kanske räcker med nytt grafikkort. Bra tips! Får nog kolla runt lite. Har dock för mig att jag läste om en snubbe som körde BFBC2 på ett X850XT. Det kanske funkar om man har en snabb burk i övrigt.

Du har absolut inte en snabb burk i övrigt, din p4 kommer att ultra flaska vid byte till bättre grafikkort om ens det går att spela Bad Company 2 med en enkärnig proccesor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatra:

Du har absolut inte en snabb burk i övrigt, din p4 kommer att ultra flaska vid byte till bättre grafikkort om ens det går att spela Bad Company 2 med en enkärnig proccesor.

Hehe, jag menade att snubben som kör spelet med en X850XT kanske har en snabb burk i övrigt. Fast nog tycker jag att vår dator med p4 3,6 Ghz är en rätt snabb burk. Den fixar det mesta utom de senaste spelen. Grabben är nöjd trots allt. Med XP så är den lika snabb i det mesta vardagliga som ordbehandling, surf etc. som min nya burk med i7 -950. Däremot när det kommer till spel eller bildbehandling då har den inte mycket att komma med. Dock startar den upp på halva tiden jämfört med min nya

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som jag tidigare sa så stödjer inte X850 Shader model 3, vilket krävs för att bc2 ens ska starta. Det kanske finns nåt sätt att fuska sig förbi det, precis som det gjorde med bf2 och ti4200 när det kom? Resultatet brukar bli ett extremt fult och hackande spel. Och då X850 inte ens drev Bf2 speciellt väl så vore en uppgradering på sin plats. Du behöver dock inte så grymma komponenter för att lira det. En äldre quad-core typ Amd 9850 går att hitta för en femhundring och ett 4870 funkar bra. 4 GB ram är att rekommendera. minst.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

Det mesta hänger på grafikkortet. Även om BFBC2 är multitrådat och använder ganska mycket CPU kraft så är vissa grafikkort helt enkelt för klena för att driva spelet, vilket jag tror att X850XT är. Ett nytt grafikkort kostar dock inte så mycket. De har reat bort en hel del GTX 460 för ~1500:- vilket är ett ganska bra pris för att kunna lira alla nya spel idag med nästan allt inställt på max. Jag köpte själv en spelburk för under 5000:- och jag kör med alla inställningar på max utan att känna att det stör mitt spelande på nätet.

Det mesta hänger på grafikkortet? Bfbc2 är sjukt cpu krävande, sen givetvis om man pimpar inställningarna så kan man behöva kräma på med ett bra grafikkort. Iaf, en quad är guld värd i Bfbc2.

Permalänk
Medlem

Först och främst drev mitt x800gt bf2 på medium hur bra som helst!

Däremot kan jag säga att min dator i sign har det svårt att driva BC2 på max på vissa banor, beror väl för det mesta på rök som alltid är krävande.
Sen är väl BC2 väldigt optimerat för flera kärnor vad jag fattat för, skulle väl säga att det bästa man kan göra idag är att köpa en billig quad och ett 6950 som man låser upp till 6970 4gb ram ddr3 går ju för en bit under 500lappen så en billig spelburk får man ju ihop lätt som fixar det mesta på höga inställningar

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA