Permalänk
Medlem

Bokade hotell

Jag bokade hotell utomlands och la till korrekt kreditkortsuppgifter. Sedan får jag svar att reservationen är gjord men jag måste skicka in mina kreditkortsuppgifter igen därför att "en siffra saknas". Då undrar jag hur fasen en siffra kan försvinna och vad det kan bero på? Det var en vanlig http eller om det var https och ett formulär man fyllde i. Aldrig varit med om liknande när jag handlat över nätet i Sverige.

Permalänk
Medlem

bara du inte skickar dom typ via mail så det e ju som o ge bort sina pengar.

Permalänk
Medlem

Nä det var absolut inte genom mail. Men nu vill dom att jag skickar uppgifterna via fax och det verkar vanligt men jag tycker inte det låter säkert. Ingen står väl och bevakar den där faxmaskinen 24/7 och mina kreditkortsuppgifter hamnar på A4-papper!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CD:

Nä det var absolut inte genom mail. Men nu vill dom att jag skickar uppgifterna via fax och det verkar vanligt men jag tycker inte det låter säkert. Ingen står väl och bevakar den där faxmaskinen 24/7 och mina kreditkortsuppgifter hamnar på A4-papper!?

Skulle jag aldrig gått med på. För det första så betala inte med kort om det inte är en https sida. Skicka aldrig kortuppgifter på mail eller fax. Be istället dom att ta bort den felaktiga betalningen och sen gör du en ny om det är en https sida.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Jag tänkte göra samma sak men när jag nämnde att jag blir tvungen att ta bort bokningen jag gjort så var det helt plötsligt "Don’t problem, it’s ok. The reservation is done, we will waiting for you." Såå mystiskt beteende. Vad var dom ute efter egentligen, känns inte stabilt.

Permalänk

Det kanske var ett genuint problem, och när dom riskerade att tappa en bokning (lågsäsong kanske?) så lät dom bokningen stå kvar?

Permalänk
Skrivet av CD:

Tack för tipsen. Jag tänkte göra samma sak men när jag nämnde att jag blir tvungen att ta bort bokningen jag gjort så var det helt plötsligt "Don’t problem, it’s ok. The reservation is done, we will waiting for you." Såå mystiskt beteende. Vad var dom ute efter egentligen, känns inte stabilt.

Dom var då någorlunda bra på att stava iallafall..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilmarinen:

Det kanske var ett genuint problem, och när dom riskerade att tappa en bokning (lågsäsong kanske?) så lät dom bokningen stå kvar?

Ja fast det är under högsäsongen jag kommer, sommaren har nyss börjat där. Men dom var rädd att tappa mig som kund, det var tydligt, fick svar som blixten. Om problemet är genuint så tycker jag inte dom skulle ge sig för dom behöver ju dessa uppgifter för att eventuellt lägga en straffavgift om man inte dyker upp.

Jisses blir inte klok på vad dom ville egentligen. Ja stavningen var kanske inte värdig hotellpersonal.

Permalänk
Medlem

Har pengarna dragits från kontot? Annars kan de väl bara ta bort bokningen också får du göra om den?