Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk

Ska man få sin redeem code direkt när man köpt det på STEAM i mailet eller? Fick bekräftelsemail på att jag köpt det iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Ska man få sin redeem code direkt när man köpt det på STEAM i mailet eller? Fick bekräftelsemail på att jag köpt det iallafall.

Högerklicka på bc2 i steam listan o visa cd-key. (eller nåt liknande, orkar inte kolla nu )

Vietnam nyckeln ska vara där.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Sitter här med Vietnam färdigt att lira men har en tenta på tisdag. Surt sa räven! Ska nog kunna hitta en lucka att paniklira lite dock

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Skrivet av teckim:

Högerklicka på bc2 i steam listan o visa cd-key. (eller nåt liknande, orkar inte kolla nu )

Vietnam nyckeln ska vara där.

Ja, insåg att jag satt och väntade på mail i onödan.

Tycker det här flyter på mycket bättre än BC2? Har dom dragit ner på grafiken eller är det bättre optimerat?

Permalänk
Medlem

Grymt besviken änsålänge
Hade förväntat mig hueys överallt, testspelat 3 av 4 banor och fortfarande inte sett en enda :S
TRÅK
Aja ska ge det en chans med lite folk på servrarna :/

Någon annan som har problem med radion, hör knappt musiken och den är på högsta volym, händer inget när jag klickar på "cycle radio" knappen heller

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Grymt besviken änsålänge
Hade förväntat mig hueys överallt, testspelat 3 av 4 banor och fortfarande inte sett en enda :S
TRÅK
Aja ska ge det en chans med lite folk på servrarna :/

Glöm inte att det bara finns en bana (phu bai valley) som har hueys, och på conquest finns dom under hela rundan (2 st.) och på rush finns det en för USA på dom första 2 bomberna.

Jag var också besviken tills jag kom in på en server som hade phu bai valley som map. Då blev det kul. Sen är ju t.ex. hill 37 eller vafan den heter grym också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sMricoT:

Sitter här med Vietnam färdigt att lira men har en tenta på tisdag. Surt sa räven! Ska nog kunna hitta en lucka att paniklira lite dock

Du är inte ensam. Det har jag med

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har en lite störande ljudbug.
Jag får inte vietnameserna att prata deras lokala språk, de pratar hela tiden engelska vilket jag finner störande.. >_<

För språket ska väl stå på original men det valet byter sig själv hela tiden när jag försöker ändra tillbaks den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu har även jag hunnit med att spela lite. Till en början tyckte jag det var ganska tråkigt, men kom in i det lite sen och det blev mycket roligare. Miljöerna är riktigt fina! En go sak jag har märkt är att recon skadar mer nu. Man får ofta 1 skott och en död. I det originalet krävdes det ofta fler skott, även i hardcore, för att de ska dö. Ibland även 2 skott i huvudet

Overall: Mycket nöjd!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

VIET FUCKING NAM!

Sjukt bra expansion! Bra köp! Säkert köp! Grymt köp!

Vietnam får 5 av 5 vietnameser i betyg av mig!

edit: @up
Märkte det jag med, trevligare så här Känns dock som att det kommer nerfas såsmåningom.

Permalänk
Medlem

satan va man dör på vantage point. fick 1/9 i kd. körde medic så man fick ju en del poäng ändå.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Båten/PBR är sjukt OP ju

Permalänk
Medlem

Körde just Rush, Phuh Bai Valley på en TV2 server och fyfan säger jag. Jag satt i en Huey och bara spydde ut hat och förstörelse ur maskingeväret i minst 10 min oavbrutet. Hade 33-0 när vi blev nerskjutna och 48-2 när matchen slutade. Det var fanimej det roligaste jag haft hittils i BC2.

Kan nämnas att hitboxen är väldigt generös på Hueyn's maskingevär.

Permalänk

hoho...BfBc2 -Vietnam sparkar stjärt! Vilket gryymt spel.. Har du BFBC2 gå in på EA store och lägg hundra spänn.. Finns inga möjligheter att bli besviken. 5 AK47or av 5 möjliga!

Permalänk
Skrivet av DU238:

Körde just Rush, Phuh Bai Valley på en TV2 server och fyfan säger jag. Jag satt i en Huey och bara spydde ut hat och förstörelse ur maskingeväret i minst 10 min oavbrutet. Hade 33-0 när vi blev nerskjutna och 48-2 när matchen slutade. Det var fanimej det roligaste jag haft hittils i BC2.

Kan nämnas att hitboxen är väldigt generös på Hueyn's maskingevär.

Provade gunner lite snabbt och ja det verkar va väldigt att skjuta ner folk.. Men den stora skillnaden är att halva fiende laget inte försöker skjuta ner dig med AT4, Tracers och CG plus att helikoptern är mycket lättare att flyga för nybörjare än Blackhawken.
Teamar man upp sig med Engineer+Medic och flyger iväg för att reparera+heala när det behövs så är det sjukt lätt att äga

Måste säga att ljudet i BC2:Vietnam är det bästa någonsin med mitt nya Logitech G35 headset, älskar speciellt bakgrunds ljudet när det flyger förbi flygplan och släpper napalm eller nått

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Lite synd att alla vapen var upplåsta direkt, jag gillar när man måste mala på för o låsa upp nya saker, nu känns det som att allt redan är färdigt :/

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Detta toppar min lista. Köp!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Provade gunner lite snabbt och ja det verkar va väldigt att skjuta ner folk.. Men den stora skillnaden är att halva fiende laget inte försöker skjuta ner dig med AT4, Tracers och CG plus att helikoptern är mycket lättare att flyga för nybörjare än Blackhawken.
Teamar man upp sig med Engineer+Medic och flyger iväg för att reparera+heala när det behövs så är det sjukt lätt att äga

Måste säga att ljudet i BC2:Vietnam är det bästa någonsin med mitt nya Logitech G35 headset, älskar speciellt bakgrunds ljudet när det flyger förbi flygplan och släpper napalm eller nått

Jo det är ju sant. Efter några svängar tillbaka till basen för att reparera så bestämde sig varenda jäkel i det andra laget för att bara skjuta på oss hejvilt. Hade dock en Level 50 pilot som hanterade skiten väldigt smidigt.

Permalänk
Medlem

Värt 13€ helt klart.

Har grafiken blivit bättre för nån?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

nä, snarare sämre, men det flyter på bra, men ser skit ut på min dator, inte mycket bättre än battlefield vietnam....

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Mm, dom har iaf ändrat grafiken mera till Battlefield Vietnam. Det är vad jag tycker iaf!

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har en lite störande ljudbug.
Jag får inte vietnameserna att prata deras lokala språk, de pratar hela tiden engelska vilket jag finner störande.. >_<

För språket ska väl stå på original men det valet byter sig själv hela tiden när jag försöker ändra tillbaks den.

fick samma problem, men bara om jag är på USA annars funkar det :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

En prisvärd expansion måste jag säga. Det känns lite som de har dragit ned på grafiken lite grand, eller är det inbillning?

Permalänk
Medlem

hur gör jag det enklaste för att köpa expantionen (vietnamn)

kommer cdon sälja det? jag har köpt bfbc2 i butik!(skiva hemma med andra ord)

går det att köpa expantionen på nätet i alla fall?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

En prisvärd expansion måste jag säga. Det känns lite som de har dragit ned på grafiken lite grand, eller är det inbillning?

Jag måste nog hålla med, men det passar Vietnam eran på något sätt så jag tycker att det är ok.

(pratar om grafiken.)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

En sak som är ganska störande är att kartorna är rätt ljusa. Svart är liksom grått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

hur gör jag det enklaste för att köpa expantionen (vietnamn)

kommer cdon sälja det? jag har köpt bfbc2 i butik!(skiva hemma med andra ord)

går det att köpa expantionen på nätet i alla fall?

Spelar ingen roll alls vart du köper det, det enda du får är en "key" som du skriver in i vietnam delen av spelet så kan du spela direkt. om du har senaste patchen installerad vill säga.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Spelar ingen roll alls vart du köper det, det enda du får är en "key" som du skriver in i vietnam delen av spelet så kan du spela direkt. om du har senaste patchen installerad vill säga.

Steam kan han inte köpa det på om han inte har BC2 på steam.
Varför skickade Webhallen mitt spel i fredags om det ändå bara är en nyckel? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Steam kan han inte köpa det på om han inte har BC2 på steam.
Varför skickade Webhallen mitt spel i fredags om det ändå bara är en nyckel? :S

hmmm vah? webhallen har ju bara downloadable version
Redigt kul om du får hem en lapp ;D jag fick iaf en nyckel sekunden som jag köpte på EA store,
jävligt enkelt där om man har kreditkort
och det med steam visste jag dock inte, men det framgår säkert vid köp annars

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

hmmm vah? webhallen har ju bara downloadable version
Redigt kul om du får hem en lapp ;D jag fick iaf en nyckel sekunden som jag köpte på EA store,
jävligt enkelt där om man har kreditkort
och det med steam visste jag dock inte, men det framgår säkert vid köp annars

Haha jadu, vi får se vad det är som dimper ner i brevlådan imorgon, kanske är ett julkort med koden på.