EVGA GTX 470 på posten imorrn behöver lite svar p frågor om kortet hjälp tack.

Permalänk
Avstängd

EVGA GTX 470 på posten imorrn behöver lite svar p frågor om kortet hjälp tack.

Hejsan jag får mitt nya EVGA GTX 470 imorrn på possten och det är icke nått clockad version och jag undrar nu då hur mycket jag kan pressa upp gpu klock och shaders och minnet till eller måste jag ta 10 Mhz itaget och chekka av på furmark så att allt är grönt eller vad tycker ni ? hellst vill jag bara klocka det utan att höjja någon voltage =( ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Korspost är inte omtyckt!

Hur som helst. Alla kort är olika och därför är det alltid rekommenderat att klocka i små steg för att se var gränserna går. Kortet borde klara 700Mhz på core, men ta det för säkerhets skull i mindre steg.
Får själv hem ett EVGA gtx470 superclocked+ imorgon och ska se hur högt man kan komma med rimliga temperaturer! Hoppas att backplaten och high flow-bracketen fyller sin funktion!

Permalänk
Avstängd

Vad menar du med detta förstog inte riktigt
Hoppas att backplaten och high flow-bracketen fyller sin funktion

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Vad menar du med detta förstog inte riktigt
Hoppas att backplaten och high flow-bracketen fyller sin funktion

Superclocked+ modellen har utrustats med detta för bättre kylning.