Behöver hjälp med en julklapp (Headset för spel)

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en julklapp (Headset för spel)

Vilka lurar är det som gäller för runt 1000kr?

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk

Gäller och gäller, men ett par lurar för 10k är väl alltid bättre än ett par för 1k. När du inte säger vad du kan tänkas pröjsa är det svårt att hjälpa till.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

säg din budget så kan man fixa något

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Tänkte inte riktigt på priset, beror lite på om det är prisvärt eller inte. Säg runt 1000kr för enkelhetens skull då..

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk

Haft ett antal i mitt liv, tycker dock att Corsair HS1 är det bästa jag haft någonsin. Det tycker jag mycket för att jag har glasögon dock, men väldigt bekväma, bra mic, och bra "umf!" i lurarna och till en väldigt trevlig prislapp

Permalänk
Medlem

Hmm HS1 ser ju inte helt mongo ut iaf hehe. De borde vara lika sköna utan glasögon dock?

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Vad är det för nackdel med usb på lurarna?

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Skrivet av rizzlan:

Hmm HS1 ser ju inte helt mongo ut iaf hehe. De borde vara lika sköna utan glasögon dock?

Ja? självklart väldigt mysigt headset

Skrivet av rizzlan:

Vad är det för nackdel med usb på lurarna?

Har du ett enormt bra ljudkort i datorn(som du köpt till) så kanske du vill kopla in headset i det vilket inte går med ett USB-headset då det finns redan ett bra inbygt ljudkort genom USB't till headset'et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizzlan:

Vad är det för nackdel med usb på lurarna?

Att det är USB och inte vanlig 3.5mm teleplugg så vill du använda ditt egna fina ljudkort så köp inte USB-headset.

Permalänk
Medlem

Jahapp, vi kör på usb då, brosan överlever säkert Vilka fler alternativ har vi?

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Logitech G35 kanske? Jag är väldigt nöjd...
Logitech Headset G35 Gaming - Inet.se

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

G35 gick ju bort direkt, fulare får man leta efter (sorry Bobban) Efter att ha läst lite så valde jag HS1. Tack för tipsen.

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizzlan:

G35 gick ju bort direkt, fulare får man leta efter (sorry Bobban) Efter att ha läst lite så valde jag HS1. Tack för tipsen.

Det är ingen fara rizzlan, (du nämnde dock inte att utseende var prio 1). Hoppas du blir nöjd med HS1
Mvh Bobban

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk

ordentliga hörlurar + mic istället för ett sketet headset... mina 50 öre