Specact: Beviset att Dice inte har en själ

Permalänk
Medlem

Specact: Beviset att Dice inte har en själ

(edit 2:
rubriken lite överdriven då specact låg på 49.99 euro när jag först tittade, antar det var en steam glitch, imo borde skiten vara gratis either way)

Hejsan, tror vi alla kommer ihåg DICE från deras tidiga dagar på PC, BF1942, expansionerna till det, BF Vietnamn, BF2 osv.

Sedan blev de ju som sagt uppköpta av EA, efter det har DICE blivit som alla andra spelstudior EA tar hand om, helt ointresserade av spelarna, alltså oss.

Först går de över till konsol för dom har fått för sig det inte finns pengar på PC, sen kom de på att de kan utveckla ett spel lite sådär halvdant och spara pengar (till konsol med dx9 alltså) och sedan porta det över kaffepausen till PC.

Vi biter ihop och accepterar det, spelet är okej, men det skulle ta endast någon månad att faktiskt fixa till det och slipa till hörnen.

Vi inser snart att de totalt skiter i oss, knappt några patchar, massa buggar, patcharna fixar inte buggarna, inga nya maps osv.
Efter fleera månader kommer då 4 maps, och vi ska se detta som någon slags gudagåva eftersom vi får den gratis (inte som att t.ex Valve erbjuder communityt gratis updates och mapeditors osv, skulle de aldrig få för sig).

Då släpper dom SPECACT. (ett par månader efter konsolrelease ofc)
För att få alla badges MÅSTE vi ha SPECACT, lite nya skins (inget annat) och det kostar 5.99 euro?

snälla säg att dom skämtar, ska vi betala 60 spänn för ingenting alls egentligen?
vet att väldigt många av er inte håller med er, ni tycker att vi ska vara jätte tacksamma som fått så mycket gratis, sure, alla får tycka vad de vill, men tänk på HUR ni säger det.

lets not flame.

kom gärna med argument som backar upp det ni säger, själv tycker jag hela BC2 inte är värt en krona mer än 30 euro.

edit
glömde nämna att jag även är globaltbannad på punkbuster för EA och PB inte synkade sina updates, så man blev helt enkelt bannad för spelfilerna skilde sig åt.
Antar det fixas snart, men startlöjligt att folk inte tar en titt på sånt innan...

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Du behöver INTE ha SPECACT för att få alla badges. Men jag skulle aldrig betala pengar för det hur som. Tyvärr verkar väl folk blivit vana vid att betala en massa pengar för att spela sina spel så många tycker kanske att lite till inte spelar nån roll. Tänk på de som spelat WOW från första början t.ex. De pengar de lagt ner på det spelat får man ju en begagnad bil för.

Nåt de gott kunde göra är att släppa modtools. Då skulle de inte behöva släpaa en massa mer maps och content då moddarna fixar detta. Funkade bra i bf1942 och bf2.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sedan så beskyller du DICE för något de inte har speciellt mycket med att göra. Det är EA som vill sälja Specact. Dice utvecklar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Sedan så beskyller du DICE för något de inte har speciellt mycket med att göra. Det är EA som vill sälja Specact. Dice utvecklar bara.

och det gör dom inte särskilt bra, balanseringen klarar dom inte heller.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Du behöver INTE ha SPECACT för att få alla badges. Men jag skulle aldrig betala pengar för det hur som. Tyvärr verkar väl folk blivit vana vid att betala en massa pengar för att spela sina spel så många tycker kanske att lite till inte spelar nån roll. Tänk på de som spelat WOW från första början t.ex. De pengar de lagt ner på det spelat får man ju en begagnad bil för.

Nåt de gott kunde göra är att släppa modtools. Då skulle de inte behöva släpaa en massa mer maps och content då moddarna fixar detta. Funkade bra i bf1942 och bf2.

precis, men det vägrar dom.
och jo, du måste ha specact för att få t.ex "get all bronze stars".

värsta är ju att allt i specact finns redan i spelet, i singleplayer kampanjen, så allt man gör är att betala pengar för att få använda vad vi redan har.

sedan ska dom vara "good guys" med att ge oss 4 gratis maps, wow, 4 maps efter så här länge?
och de mapsen har de inte ens lagt 100 timmar på att porta in, då alla redan var färdigjorda och redo att föras över in i MP.
Fånigt.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Appropå Punkbuster - ingen annan som reagerar på att det inte funkar speciellt bra. Varje spelsession med BFBC2 slutar med att jag äcklad loggar ut efter att ha bevittnat helt uppenbara fuskare - senaste exemplet på Heavy Metal - headshottad med ett skott från MG3 när man spawnar, 9 gånger i rad. Fattar fan inte att de har så taskig koll på att PB inte funkar alls.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Appropå Punkbuster - ingen annan som reagerar på att det inte funkar speciellt bra. Varje spelsession med BFBC2 slutar med att jag äcklad loggar ut efter att ha bevittnat helt uppenbara fuskare - senaste exemplet på Heavy Metal - headshottad med ett skott från MG3 när man spawnar, 9 gånger i rad. Fattar fan inte att de har så taskig koll på att PB inte funkar alls.

Jag är helt FÖRSTUMMAD över hur jag med mina maxinställningar kan bli HS'ad av en cooling med SMG som är så långt borta att jag inte ens ser honom med 12xScope Grabbarna måste vara helt galna på att sikta asså.....

Det är också roande att jag kan blåsa två hagelsvärmar i bröstet på nåt random som DÖR och sedan DÖDAR MIG efter att ha sprungit 5 steg. Vaddå laggigt, det finns ingen lagg i BC2 heller.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Appropå Punkbuster - ingen annan som reagerar på att det inte funkar speciellt bra. Varje spelsession med BFBC2 slutar med att jag äcklad loggar ut efter att ha bevittnat helt uppenbara fuskare - senaste exemplet på Heavy Metal - headshottad med ett skott från MG3 när man spawnar, 9 gånger i rad. Fattar fan inte att de har så taskig koll på att PB inte funkar alls.

tror de kan ha stängt av punkbuster temporärt för att fixa problemet med att man blev bannad utan anledning.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

och jo, du måste ha specact för att få t.ex "get all bronze stars".

Jag fick insignia(Distinguished Battlefield Knowledge) för alla bronze vid första gamet jag joinade efter senaste patchen, utan spectact.

Och man behöver inte köpa spectact för att få en bättre spel upplevelse så jag förstår inte klagomålen.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pinguulol:

Jag fick insignia(Distinguished Battlefield Knowledge) för alla bronze vid första gamet jag joinade efter senaste patchen, utan spectact.

Samma här, 20000 mystiska poäng från ingenstans när matchen var slut.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

De hade förut en bugg som gjorde att man vara tvungen att ha SPECACT för att få Distinguished Battlefield Knowledge men det är fixat sen förra patchen. Tyvärr dök en annan bugg upp som gjorde att om man redan hade alla bronze stars när man patchade så fick man inte den ändå. Det är nu fixat, jag fick mina två badges igår och 20k poäng rullade in. Tråkigt att det inte finns nåt att låsa upp bara så poängen är meningslösa.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

De hade förut en bugg som gjorde att man vara tvungen att ha SPECACT för att få Distinguished Battlefield Knowledge men det är fixat sen förra patchen. Tyvärr dök en annan bugg upp som gjorde att om man redan hade alla bronze stars när man patchade så fick man inte den ändå. Det är nu fixat, jag fick mina två badges igår och 20k poäng rullade in. Tråkigt att det inte finns nåt att låsa upp bara så poängen är meningslösa.

Leaderboard

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Tycker rage:et kring SPECTACT är överdrivet. Först och främst ska man veta hur politiken i spelutveckling fungerar. Som 511 säger är inte DICE mer än EA:s verktyg. De är de som bestämmer vad som ska utvecklas, även om jag inte har någon bra koll på detaljerna.

Kitsen är helt kosmetiska och har ingen spelmässig påverkan alls. De kunde lika gärna ha lämnat ute dem och folk skulle inte klagat. Men nu finns de inne för de som vill betala och ger ingen negativ påverkan alls för de som väljer att inte betala.

DICE är lika pengakåta som vilket annat företag, men ligger ändå på den "snälla" sida av skalan. Du nämner VALVe men de är definitivt ett undantag. Även om Counter-Strike och TF2 är relativt populära är det inte de spelen som flyttar de stora pengarna. Kolla på alla andra populära shooters såsom Call of Duty, Halo eller Gears of War så ser du att kartor är något som sällan ges ut gratis.

Däremot håller jag självklart med om att spelet inte är perfekt, och det finns många punkter som tål att förbättras. Men på den viktigaste punkten har de ändå lyckats starkt - spelet är förjävla kul.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Tycker rage:et kring SPECTACT är överdrivet. Först och främst ska man veta hur politiken i spelutveckling fungerar. Som 511 säger är inte DICE mer än EA:s verktyg. De är de som bestämmer vad som ska utvecklas, även om jag inte har någon bra koll på detaljerna.

Kitsen är helt kosmetiska och har ingen spelmässig påverkan alls. De kunde lika gärna ha lämnat ute dem och folk skulle inte klagat. Men nu finns de inne för de som vill betala och ger ingen negativ påverkan alls för de som väljer att inte betala.

DICE är lika pengakåta som vilket annat företag, men ligger ändå på den "snälla" sida av skalan. Du nämner VALVe men de är definitivt ett undantag. Även om Counter-Strike och TF2 är relativt populära är det inte de spelen som flyttar de stora pengarna. Kolla på alla andra populära shooters såsom Call of Duty, Halo eller Gears of War så ser du att kartor är något som sällan ges ut gratis.

Däremot håller jag självklart med om att spelet inte är perfekt, och det finns många punkter som tål att förbättras. Men på den viktigaste punkten har de ändå lyckats starkt - spelet är förjävla kul.

Tror du kanske borde göra lite research innan du uttalar dig.
Counter-Strike är "relativt populärt"? wat.

CoD, Halo och GoW är PC spel? wat.

newsflash:
det är konsolfasoner som har skapat en situation där man betalar för sånt som borde varit gratis, CoD serien har sedan länge bara varit portat till PC och inte utvecklat för PC.
Och DICE är som sagt bara ett annat namn på EA, EA äger DICE, säger jag DICE så är det samma sak som att jag säger EA, då ägaren tar besluten, obviously.
Att DICE och alla andra EA ägda spelstudior är betydligt mycket värre än de flesta är ju ingen tvekan om, DICE har bra mycket större fokus på ren vinst än vad flera andra studior har.

Finns fortfarande många som verkar utveckla spel som de vill spela, de verkar göra spelen för dom tycker det är kul, de brinner för det.
Medan andra tagit bort kreativiteten ur jobbet och går till kontoret som om det vore vilket jobb som helst för att punga ut CoD 9 till fyrtioelva olika konsoler.

Spel var bättre pre-wii/360/ps3.
Nu går det mer bakåt än framåt på PC sidan.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Ärligt talat är BC2 det spelet som svikit mig mest, lirade BF2 sen det kom ut men fan vilket jävla bottenskrap Bc2 är.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av 1guy:

newsflash:
det är konsolfasoner som har skapat en situation där man betalar för sånt som borde varit gratis,

Skyll icke det på konsolerna, problemet stavas piratkopiering, det fenomenet skapade DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Counter-Strike är "relativt populärt"? wat.

Du är influerad av den Svenska marknaden där PC fortfarande är väldigt stort. Jämfört med de stora konsoltitlarna är Counter-Strike en plutt. Counter-Strike (både för 1.6 och Source) ligger på max 70000 samtida spelare, medan Black Ops tar miljonen på Xbox Live.

Skrivet av 1guy:

CoD, Halo och GoW är PC spel? wat.

Nej, och det hoppas jag aldrig att jag antydde.

Skrivet av 1guy:

det är konsolfasoner som har skapat en situation där man betalar för sånt som borde varit gratis, CoD serien har sedan länge bara varit portat till PC och inte utvecklat för PC.

Jag vet inte vad du definerar som "konsolfasoner" men det som hände var att spelmarknaden växte rejält och som alltid när det finns pengar att hämta kommer folk och vill kapitalisera.

Skrivet av 1guy:

Att DICE och alla andra EA ägda spelstudior är betydligt mycket värre än de flesta är ju ingen tvekan om, DICE har bra mycket större fokus på ren vinst än vad flera andra studior har.
Finns fortfarande många som verkar utveckla spel som de vill spela, de verkar göra spelen för dom tycker det är kul, de brinner för det.
Medan andra tagit bort kreativiteten ur jobbet och går till kontoret som om det vore vilket jobb som helst för att punga ut CoD 9 till fyrtioelva olika konsoler.

Jo, självklart är DICE gjorda av ren ondska som vill tjäna pengar på sina spel. Säg mig, vilka är dessa änglalika företag som ser den konstnärliga kvalitén så högt över den ekonomiska? För de borde nog konka rätt snart. Valve är som sagt unika men kan göra vad de kan endast för att de inte har några aktieägare som flåsar dem i nacken. Men även Valve släppte Left 4 Dead 2 endast ett år efter originalet.

Visst har vi de som gör Minecraft, Super Meat Boy, Limbo eller andra liknande kreationer, men det de har gemensamt är att de är alla Indie-produktioner. De har råd att riskera för att de inte har investerat stora pengar. De har råd att riskera för att de inte har skrikande aktieägare bakom sig.

Skrivet av 1guy:

Spel var bättre pre-wii/360/ps3.
Nu går det mer bakåt än framåt på PC sidan.

PC står generellt för 5% av den potentiella marknaden när du släpper ett multiplattformsspel, lite mer när det gäller shooters. Vi är ett döende släkte som endast hålls till liv av Blizzard och Steam. Så ja, vi kommer få lite halvtaskiga PC-versioner när det knappt finns några pengar att hämta här, och det värsta är att för att komma ut ur situationen så måste vi köpa dem.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

1guy: Det du måste förstå är att spelutvecklare går till jobbet varje dag för att göra spel. En enskild spelstudio, som till exempel DICE har inte resurser till att patcha/utveckla spel om inte beställaren, i detta fall EA gör en beställning på arbetet.
Med det vill jag få sagt att spelutveckling är inget ideellt arbete där alla anställda strävar efter perfektion, vilket för övrigt är svårt då de är relativt låglönade och har det väldigt stressigt tidsmässigt.
En spelstudio som arbetar i egen regi är i en helt annan sits, de har "endast" deras egna rykte att tänka på och gör oftast riktigt bra spel tack vare detta, de har dessutom större friheter i att försena spel om de inte är färdiga. Blizzard någon?

Men för övrigt tycker jag att Dice/EA borde ta tag i PC-spelsmarknaden och kanske tom. göra BF3 till en riktigt bra PC-upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

1guy: Det du måste förstå är att spelutvecklare går till jobbet varje dag för att göra spel. En enskild spelstudio, som till exempel DICE har inte resurser till att patcha/utveckla spel om inte beställaren, i detta fall EA gör en beställning på arbetet.
Med det vill jag få sagt att spelutveckling är inget ideellt arbete där alla anställda strävar efter perfektion, vilket för övrigt är svårt då de är relativt låglönade och har det väldigt stressigt tidsmässigt.
En spelstudio som arbetar i egen regi är i en helt annan sits, de har "endast" deras egna rykte att tänka på och gör oftast riktigt bra spel tack vare detta, de har dessutom större friheter i att försena spel om de inte är färdiga. Blizzard någon?

Rent legislativt är det precis som om du anlitar en firma för att bygga ditt hus. Även om de var de som byggde huset är det du som äger huset och bestämmer precis hur, när och framför allt OM de ska göra ändringar på det.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Tror du kanske borde göra lite research innan du uttalar dig.
Counter-Strike är "relativt populärt"? wat.

CoD, Halo och GoW är PC spel? wat.

newsflash:
det är konsolfasoner som har skapat en situation där man betalar för sånt som borde varit gratis, CoD serien har sedan länge bara varit portat till PC och inte utvecklat för PC.Nu går det mer bakåt än framåt på PC sidan.

Eru full eller vad? Du påstår alltså att cod 1, cod 2+united offensive, cod 3 (undantaget för konsoll), cod4, cod 5, cod black ops skulle vara utvecklat för konsoll?

Har lirat cod2 och framåt, och att påstå att cod serien är utvecklad för konsoll skulle vara kul att se om du har några källor på? cod 3 och cod black ops e de enda jag skulle kunna tro e utvecklade för konsoll. Men motbevisa mig gärna...?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk

Är det sant att PC markanden bara står för 5% av alla sålda spel? Fan det är ju sjukt lite. Alla borde skaffa en PC och spela på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

PC står generellt för 5% av den potentiella marknaden när du släpper ett multiplattformsspel, lite mer när det gäller shooters. Vi är ett döende släkte som endast hålls till liv av Blizzard och Steam. Så ja, vi kommer få lite halvtaskiga PC-versioner när det knappt finns några pengar att hämta här, och det värsta är att för att komma ut ur situationen så måste vi köpa dem.

Nja 11 miljoner wow account (vet inte hur många som är aktiva dock) Ger blizzard närmast en förmögenhet
Döende släkte, nej.
Sen när hårdvara är så dyr, jämför 3k(jag förutsäger att man har en tv) mot minst 5 k för att få en "hyffsad" ny dator.
Pcn har virus och alla diverse inställningar som gör det svårare, kanske inte svårt men svårare. Konsol är det bara plug and play. Inga fuskare, vilket är nog det skönaste enligt mig.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Nja 11 miljoner wow account (vet inte hur många som är aktiva dock) Ger blizzard närmast en förmögenhet
Döende släkte, nej.
Sen när hårdvara är så dyr, jämför 3k(jag förutsäger att man har en tv) mot minst 5 k för att få en "hyffsad" ny dator.
Pcn har virus och alla diverse inställningar som gör det svårare, kanske inte svårt men svårare. Konsol är det bara plug and play. Inga fuskare, vilket är nog det skönaste enligt mig.

Är ju dock pga konsolens enorma handikapp som gör att det inte finns virus och fuskare. Säg nått produktivt en konsol för 3k som inte en dator för 3k kan göra. Om utvecklingen nu är påväg emot konsol-standard är det givet det kommer diverse virus till detta och fusk. Konsolen är handikappad i mina ögon.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Tror du kanske borde göra lite research innan du uttalar dig.
Counter-Strike är "relativt populärt"? wat.

CoD, Halo och GoW är PC spel? wat.

newsflash:
det är konsolfasoner som har skapat en situation där man betalar för sånt som borde varit gratis, CoD serien har sedan länge bara varit portat till PC och inte utvecklat för PC.
Och DICE är som sagt bara ett annat namn på EA, EA äger DICE, säger jag DICE så är det samma sak som att jag säger EA, då ägaren tar besluten, obviously.
Att DICE och alla andra EA ägda spelstudior är betydligt mycket värre än de flesta är ju ingen tvekan om, DICE har bra mycket större fokus på ren vinst än vad flera andra studior har.

Finns fortfarande många som verkar utveckla spel som de vill spela, de verkar göra spelen för dom tycker det är kul, de brinner för det.
Medan andra tagit bort kreativiteten ur jobbet och går till kontoret som om det vore vilket jobb som helst för att punga ut CoD 9 till fyrtioelva olika konsoler.

Spel var bättre pre-wii/360/ps3.
Nu går det mer bakåt än framåt på PC sidan.

Glöm inte att Bad Company också är ett konsol spel från grunden med den första versionen som inte ens kom till PC.

BF3 är uppföljaren till BF2 och vi kan hoppas det blir mest PC optimerat där

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Eru full eller vad? Du påstår alltså att cod 1, cod 2+united offensive, cod 3 (undantaget för konsoll), cod4, cod 5, cod black ops skulle vara utvecklat för konsoll?

Har lirat cod2 och framåt, och att påstå att cod serien är utvecklad för konsoll skulle vara kul att se om du har några källor på? cod 3 och cod black ops e de enda jag skulle kunna tro e utvecklade för konsoll. Men motbevisa mig gärna...?

Nyckelordet var väl "sedan länge", vet inte vad du tycker, men jag tycker det var länge sedan CoD 2 släpptes.
Tänk dig hur mycket lättare allt blir om du läser det en person säger innan du svarar på det.

Och ifall du inte tycker MW är en konsolport så vet jag inte riktigt vad jag kan säga, mer än att det är det.

Blev en hel del svar och ska försöka svara lite kort på alla.

Jag anser att det är bullshit med att säga det bara finns pengar / det är oekonomiskt att utveckla för PC marknaden.
Att skylla dåliga försäljningssiffror på nedladdning istället för att erkänna att spelet var värdelöst (oftast för det var en konsolportning) är inte en hållbar ursäkt.
Sist jag kollade höll varken Blizzard eller Valve på att gå i konkurs, och dom är båda nästan enbart representerade på pc.

Det går att sälja pc spel, problemet är att de flesta utvecklar spelen för konsoler och portar till pc, detta lyser igenom, det känns som en ofärdig och påskyndad produkt, något man inte vill lägga pengar på.

Tror det inte alls är brist på pc spelare, kolla bara hur många som spelar WoW, även i USA.
Kolla hur många som spelar MMO's i asien.
Det finns väldigt många människor med en pc som klarar av spel, ifall man faktiskt lägger krut på att utveckla en stark titel som är bra optimerad och verkligen visar upp de sidor av gaming som konsoler inte klarar av - då säljer det.

Tycker det fortf finns många utvecklare som verkar drivas av deras kreativitet och intresse/kärlek för arbetet istället för att endast se på det hela som ett arbete.
Tycker också det är synd att DICE blev uppköpt av EA då de sedan dess endast gjort påskyndade halvfärdiga spel. Enda anledningen jag spelar BC2 är väl för att det inte ens finns någon som släppt ett spel i samma stuk som faktiskt är välgjort.

Väntar med spänning på blizzards, valves och andra utvecklares kommande spel, då kan jag överge dice, de hör helt enkelt inte hemma på en pc.

edit

bara för att klargöra, jag är medveten om att bc2 är en konsolportning och jag tycker det lyser igenom på väldigt många sätt.
skulle aldrig spelat bc2 om det inte var för att polarna inte har bf2, kommer byta bort mig ifrån bc2 samma sek ett vettigt spel släpps för pc igen, tröttnat på de som är ute just nu, FPS då alltså, RTS finns det gott om.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Jag tycker det enda nackdelen med SPECACT är att det inte kom några nya vapen.
Vafan ska jag behöva spela min M95 upp till Platina, igen? Samma sak med M16, UMP45"k" och MG3 ? Wtf? Helt värdelöst i min mening. Hade gärna sett fram emot nya vapen, inte gamla som man redan har...
Dessutom hade de väl kunnat lägga till med mera tillbehör, specialvapen m.m. Gubbarna ser dessutom ut som illamående smurfar (gröna) alternativt nerbrända (svarta).

Och nej, R26 patchen för servrarna har de inte löst ännu än heller.... Info från Gameservers.com:

"Latest Battlefield BC2 patch showing lag
Dec 1, 2010 - 4:52pm EST
We are getting reports of LAG/Rubberbanding on Bad Company 2 servers and the latest R26 patch. The issue seems to be happening on all trusted providers and we are working with Dice to make them aware and to also find the root cause of the issue."

Wow! Som 1guy säger, DICE skiter fullständigt i oss. De har blivit lika giriga som EA; pengar, pengar, pengar...

PS. SPECACT kostar 45.00 SEK enligt EA Store. DS.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UROG:

Jag tycker det enda nackdelen med SPECACT är att det inte kom några nya vapen.
Vafan ska jag behöva spela min M95 upp till Platina, igen? Samma sak med M16, UMP45"k" och MG3 ? Wtf? Helt värdelöst i min mening. Hade gärna sett fram emot nya vapen, inte gamla som man redan har...
Dessutom hade de väl kunnat lägga till med mera tillbehör, specialvapen m.m. Gubbarna ser dessutom ut som illamående smurfar (gröna) alternativt nerbrända (svarta).

Att låta spelare köpa fördelar skulle dra igång en mycket större (och berättigad) skitstorm än vad somliga försöker starta över några menlösa skinn. Antagligen därför man stannade vid att sälja sånt som inte påverkar eller ens kan misstänkas påverka balansen över huvud taget.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Eru full eller vad? Du påstår alltså att cod 1, cod 2+united offensive, cod 3 (undantaget för konsoll), cod4, cod 5, cod black ops skulle vara utvecklat för konsoll?

Har lirat cod2 och framåt, och att påstå att cod serien är utvecklad för konsoll skulle vara kul att se om du har några källor på? cod 3 och cod black ops e de enda jag skulle kunna tro e utvecklade för konsoll. Men motbevisa mig gärna...?

Men tjena, MW2 var ju minst lika mycket konsoll port.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Var man nu har hittat att PC-versioner av spel bara skulle svara för 5% av försäljningen vette fan. Just BFBC2 Multiplayer står PC'en för runt 32% med XBOX360 marginellt före och PS3:an en bra bit efter. Visst kan spel som är gjorda för att spelas på konsoll (alla NHL/FIFA/NFL/Slå-på-varandra-spel) ha betydligt större del av köparna i konsoll-lägret, men riktiga PC-spel som t.ex. Total War-serien, Riktiga FPS och Starcraft, för att nämna några, kommer alltid att spelas bäst med Mus&Tangentbord. Fattar själv inte hur man kan orka traggla sig igenom spel som Gears of War eller Halo med en sketen handkontroll för pangandet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Du behöver INTE ha SPECACT för att få alla badges. Men jag skulle aldrig betala pengar för det hur som. Tyvärr verkar väl folk blivit vana vid att betala en massa pengar för att spela sina spel så många tycker kanske att lite till inte spelar nån roll. Tänk på de som spelat WOW från första början t.ex. De pengar de lagt ner på det spelat får man ju en begagnad bil för.

Nåt de gott kunde göra är att släppa modtools. Då skulle de inte behöva släpaa en massa mer maps och content då moddarna fixar detta. Funkade bra i bf1942 och bf2.

7000kr jo det blir nog en bil det

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken