Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av snoogiloo:

Jag själv har använt Bitumen plattorna i mitt Antec 300 och det dämpade ljudet från den vibrerande plåten rätt okej.

Men jag hade nog tatt med ett lager 3mm bitumen och sen ett lager med den vanliga dämpmattan utanpå för att få bästa resultat dom dämpar ju olika ljud

För övrigt så är det jävligt coolt bygge kanske lite väl hög för min smak men väntar med att lägga den sista dommen innan den är färdig

Blir att köpa lite både och sen klämma in det på platser där det finns möjlighet.

Vill dock inte försämra luftflödet för mycket inuti röret.

Högt blir det! I nivå med mitt skrivbord skulle jag gissa på ;D

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Är du klar med det ännu? Vill se resultatet men det verkar ganska dött här...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Normano:

Är du klar med det ännu? Vill se resultatet men det verkar ganska dött här...

Ska försöka hinna med en update ikväll

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

snyggt men går det inte att få lägre?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av haapppoooo:

snyggt men går det inte att få lägre?

Då jag valt att ha fläkt i både topp och botten (borde kanske räckt med bara botten) så bygger det ganska mycket på höjden. Moderkortets placering med uttagen nedåt gör även att jag behöver en del plats där för att dra kablarna i en någorlunda båge.

Man kan ju börja fundera över varför chassin oftast är kantiga..

Kanske har jag prioriterat för bra kylning i chassit än vad jag någonsin kommer behöva. Men den dagen jag slänger i ett fint färgkort så kommer jag vara glad tillsvidare kommer det bli fläktkontroller på lägsta för att få det ännu tystare.

Föresten.. Är det någon som vet ifall man kan sätta fläktkontroll på fläkten i nätaggregatet? Eller är det som att be om trubbel?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte försöka visa att jag stoppat i lite ljudisolering i röret nu. Väldigt svårt att få på bild men orkade inte lyfta bort röret från ställningen. Men det syns faktiskt lite

Det är vågigt skumgummi placerat runt hårddiskarna för min raptor gillar som sagt att väsnas.

Jag har inte köpt någon isolering utan tog det jag hade liggandes hemma. Fäste plattorna med dubbelhäftande tejp. Kommer säkert inte hålla så bra men ska slänga dit lite lim innan det är klart.

Nu syns ju inte hårddiskarna på bilden men de sitter i alla fall där under PSUn.

Ja såhär ser det ut just nu. Om ni undrar vad det är för ringar längst ner så är det dekoration för att dölja skruvarna som fäster röret i ställningen. Funderar på om jag ska såga ut den stora ringen och kanske sätta frostat plexi med lite lyse bakom.. Hmm..

Såhär ser toppen ut just nu. Den ska täckas på ett snyggt sätt. Beställt en ring i makrolon som jag ska fästa ett galler i. Ska nog bli riktigt fint om jag får det som jag vill. Funderar på att gömma nån usbsladd och fläktkontrollerna där under sen.

Många är nyfikna på storleken och det är lite svårt att visa på bild så man får rätt uppfattning
Bilden är tagen med 10mm brännvidd.

Sen att det är stökigt behöver vi inte bry oss om, arbete pågår ju ^^

Dessutom har jag beställt lite smått från Dustin som jag ska hämta ut snarast möjligt. Bland annat en DVI-splitter för att kunna köra dubbla skärmar och tvn utan att behöva koppla om hela tiden. Lite 3,5mm och usb förlängningskablar och en usb splitter 1-4.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

detta är nog det mest värda jag har sett..

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zakiras:

detta är nog det mest värda jag har sett..

Var det där ironi eller? ;D

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Var det där ironi eller? ;D

verkligen inte D:

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Snyggt Timez Du borde göra flera sånna och sälja

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Eckerlid:

Snyggt Timez Du borde göra flera sånna och sälja

Haha ta bort ez så har du mitt namn

Det kanske åker ut på blocket någon dag, fruktansvärt mycket jobb att bygga från grunden om man är petig.

Måste nog göra en tråd om mitt andra chassi jag byggt, eller iaf skapa ett galleri. Det är dock inte helt klart än Tar tag i det såfort det här är klart. Fråga är om jag inte sätter sågen i min Dell jag sitter på nu också.. haha

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Haha ta bort ez så har du mitt namn

Det kanske åker ut på blocket någon dag, fruktansvärt mycket jobb att bygga från grunden om man är petig.

Måste nog göra en tråd om mitt andra chassi jag byggt, eller iaf skapa ett galleri. Det är dock inte helt klart än Tar tag i det såfort det här är klart. Fråga är om jag inte sätter sågen i min Dell jag sitter på nu också.. haha

Aha, Oj

Okey, fick mig en funderare just nu om att bygga ett chassi själv (med hjälp av pappa = han får svetsa) och se hur det blir.. en kul grej liksom.. har tillräckligt med gamla datorer för att testa ett sådant projekt, Kommer upp här på sweclockers i sådana fall

Permalänk
Proffsmoddare

Anlände ett paket med lite kablar idag från Dustinhome!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte ju dra en uppdatering men nu är ju alla bilder borta.. Suck

Ska ta mig tid att ladda upp allt igen och bilder på resultatet. För ja, det är klart nu

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay