Permalänk

Söker intern/pci fläktkontroll

Som titlen lyder så är jag på jakt efter en fläktkontroller för minst 4 fläktar, gärna fler. Kravet är att den ska vara helt intern, med andra ord, inte till någon 5.25" plats eller liknande. Gärna med temperatursensorer. Har sneglat lite på NZXT Sentry LXE, men tycker att den extera skärmen är lite för flashig. Något som vet något?

Permalänk
Medlem

Scythe Kaze Master Pro 3.5" Svart - Inet.se

borde väl fungera om du bara sätter den i en hårddisk plats...vet inte hur det blir med platsen för rattarna men det beror ju på ditt chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zolektric:

Som titlen lyder så är jag på jakt efter en fläktkontroller för minst 4 fläktar, gärna fler. Kravet är att den ska vara helt intern, med andra ord, inte till någon 5.25" plats eller liknande. Gärna med temperatursensorer. Har sneglat lite på NZXT Sentry LXE, men tycker att den extera skärmen är lite för flashig. Något som vet något?

NCIX.com - Buy Sunbeam Theta Software Fan Controller PCI USB - TP101 In Canada.

eller
Alphacool T-Balancer bigNG Products Model: 89002 [00226] : Performance-PCs.com, ... sleeve it and they will come

Sunbeam Theta USB Fan controller

titta vad "internal fan controller" och google gav på 1 minut.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där fläktkontrollen kan orsaka högre fläktljud än normalt. Googla lite så hittar du/ni info...

Permalänk

Vill bara höja ett varningens finger för denna fläktkontroller. Den är inte kompatibel med alla fläktar på marknaden. Inte ens med NZXT's egna chassifläktar...

Sen var det inte den här sortens kontroller TS var intresserad av om jag förstod det rätt

Fractal Design har en intern fläktstyrning. Inte vridbar men med ett par olika motstånd så fläktarna kan köras i olika hastigheter. FD Power Splitter Adapter

Lycka till!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Jag köpte en NZXT Sentry LXE nyss och hur jag än vrider och vänder så får jag inte den att styra mina Noctua fläktar.

Kan det vara så att Noctua fläktarna inte går ihop med fläktkontrollen? Borde teoretiskt inte vara nå problem då fläktkontrollen ändrar volten ut? Så det borde väl gå med vilken fläkt som helst?

Eller har jag missat något?

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||

Permalänk

Hej D.Larsson!
Kör den via pWM eller analogt? Ändrar den volten analogt så borde det inte vara några problem. Testa att byta plats på en fläkt och mät spänningen samtidigt som du ändrar hastigheten. Kör själv en mcube BIGng för att styra mina fläktar och den har minst sagt kasst mjukvarustöd. Tog ett bra tag att ställa in den som jag ville.

Permalänk
Skrivet av swecSuXass:

Hej D.Larsson!
Kör den via pWM eller analogt? Ändrar den volten analogt så borde det inte vara några problem. Testa att byta plats på en fläkt och mät spänningen samtidigt som du ändrar hastigheten. Kör själv en mcube BIGng för att styra mina fläktar och den har minst sagt kasst mjukvarustöd. Tog ett bra tag att ställa in den som jag ville.

Detta är en extern fläktkontroller. Man anslutar bara fläktarna i enheten & sedan får dom ström därifrån. Men jag ska testa ditt förslag med att mäta spänningen i en utgång till en fläkt när jag ändrar hastigheten.

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||

Permalänk
Medlem

Följer med en intern fläktkontroller med Fractal design define R2/3. Finns säkert någon som är villig att ge bort sin

Visa signatur

#framtiden