Nästa fråga. hct desire hd lr Samsung Galaxy s

Permalänk
Medlem

Stod i kö för en Desire HD men ångrade mig och köpte en Galaxy S som är på väg nu, kändes mer vettigt. Batteritiden på HDn inte kommer att vara nått vidare om man kollar på testet hos anandtech för Desire Z. Batteritiden vill man ju ska vara bra, den ska ju trots allt vara "mobil" inte sitta på en laddare stup i kvarten.

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Stod i kö för en Desire HD men ångrade mig och köpte en Galaxy S som är på väg nu, kändes mer vettigt. Batteritiden på HDn inte kommer att vara nått vidare om man kollar på testet hos anandtech för Desire Z. Batteritiden vill man ju ska vara bra, den ska ju trots allt vara "mobil" inte sitta på en laddare stup i kvarten.

//rillo

är också osäker på batteritiden på den. Men det blir att avvakta och se vad det blir:p

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått nya upplysningar om HTC kommer släppa det nya HTC Sense till äldre mobiler? Det är för mig den stora dealbreakern eftersom utöver det så skiljer det inte särskilt mycket mellan DHD och Desire utöver stor skärm och unibody-skal (vilket är uber iof.) och då kan man lika gärna skaffa en Desire.

Själv är jag inte alls intresserad av Samsungen för den känns så billig med plastskalet + väger ju ingenting, man märker ju knappt att man har den i handen?!

För fasen Samsung, ni lyckas göra en imba of doom mobil men gör ett skal som ser ut att vara för mobiler under tusenlappen xD Om dem hade gjort ett mer kvalité inriktat skal skulle den ju slå varenda mobil på marknaden.

Permalänk

Enligt vissa källor så kan GPU-chippet Adreno205 visar 40m trianglar/s, medans SGX540 visar 90M trianglar/s. Som det tidigare har påpektas så är GPU i SGS begränsad i mjukvaran för att spara batteri. Sedan har ju DHD andra fördelar gentemot SGS.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hört vilket datum htc:n kommer att komma? Fick höra av Expert att den kommer på fredag (22) medans the phonehouse säger att den kommer i slutet av oktober början av november.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk

Det börjar dyka upp lite recensioner på DHD, fattar inte varför dom inte har ett större batteri i den. Plats borde ju finnas liksom??

HTC Desire HD - HardwareZone.com

Permalänk
Skrivet av Screenwalk:

Enligt vissa källor så kan GPU-chippet Adreno205 visar 40m trianglar/s, medans SGX540 visar 90M trianglar/s. Som det tidigare har påpektas så är GPU i SGS begränsad i mjukvaran för att spara batteri. Sedan har ju DHD andra fördelar gentemot SGS.

Som jag fattat det så är det ngn form av v-sync lås i openGL drivarna i SGS, därför ser man aldrig över 56-57fps. Nenamark är dock ett betydligt tyngre/nyare(openGL 2.0) gpu test, får ca 51-50fps med min SGS(2.2) i det. Desire/N1 verkar ligga runt 15-16fps, hittar dock inte sidan jag kollade här om dagen där dom testade DHD. Hur som helst så fick den 33fps i samma test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det börjar dyka upp lite recensioner på DHD, fattar inte varför dom inte har ett större batteri i den. Plats borde ju finnas liksom??

HTC Desire HD - HardwareZone.com

Ne jag kan inte förstå det där heller. för jag förstår inte vad dom kan förlora på det? För visst den blir tyngre men tycker ändå att man kan leva med 10 eller 5-10 gram mer om man får högre livslängd.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Ne jag kan inte förstå det där heller. för jag förstår inte vad dom kan förlora på det? För visst den blir tyngre men tycker ändå att man kan leva med 10 eller 5-10 gram mer om man får högre livslängd.

Nu är den ju ganska så tung med sina 164g, så kan förstå om dom inte ville göra den tyngre. Men då borde dom hellre använda lättare material och klämma i ett stort batteri.

Detta är förvisso ett tidigt test men 1230mAh är inte mycket :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nu är den ju ganska så tung med sina 164g, så kan förstå om dom inte ville göra den tyngre. Men då borde dom hellre använda lättare material och klämma i ett stort batteri.

Detta är förvisso ett tidigt test men 1230mAh är inte mycket :/

Mjo visst är det tungt men 5 gram spelar ingen större roll. men visst dom borde ha använt något lättare material och sedan tryckt in ett större batteri. För som sakt 1230mAh är inte sådär jätte mycket. Men borde man inte kunna köpa ett större batteri typ 1500 mAh

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Mjo visst är det tungt men 5 gram spelar ingen större roll. men visst dom borde ha använt något lättare material och sedan tryckt in ett större batteri. För som sakt 1230mAh är inte sådär jätte mycket. Men borde man inte kunna köpa ett större batteri typ 1500 mAh

Nej några gram till hade verkligen inte spelat någon roll för min del iallafall. Vet inte hur den är konstruerad men den har ju unibody chassie som legend. Vet inte om man kan ta av bakstycket och sätta på ett annat som ett tjockare batteri platsar i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nej några gram till hade verkligen inte spelat någon roll för min del iallafall. Vet inte hur den är konstruerad men den har ju unibody chassie som legend. Vet inte om man kan ta av bakstycket och sätta på ett annat som ett tjockare batteri platsar i?

Mja tror inte det. Men man kan ju ta ett batteri som har lite mer eftekt men samma storlek. det borde finnas tycker jag. Men ska avvakta nu och se vad som händer. Ska låta folk få köpa den före innan man bestämmer sig:P

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Mja tror inte det. Men man kan ju ta ett batteri som har lite mer eftekt men samma storlek. det borde finnas tycker jag. Men ska avvakta nu och se vad som händer. Ska låta folk få köpa den före innan man bestämmer sig:P

Det verkar som om det ska komma eftermarknads batterier på 1500 mha

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Som jag fattat det så är det ngn form av v-sync lås i openGL drivarna i SGS, därför ser man aldrig över 56-57fps. Nenamark är dock ett betydligt tyngre/nyare(openGL 2.0) gpu test, får ca 51-50fps med min SGS(2.2) i det. Desire/N1 verkar ligga runt 15-16fps, hittar dock inte sidan jag kollade här om dagen där dom testade DHD. Hur som helst så fick den 33fps i samma test.

Här finns Nena resultatet

[Breaking news] More info about Desire HD! Constantly updated - xda-developers för HTC Desire HD

Permalänk
Medlem

Tjo

Kör själv HTC Desire. Angående batteri tid på HTC:s prylar så äter deras standard roms batteri! Bara att roota telefonen ock skicka in en taskkiller gör mkt när det gäller batteri tiden. Själv har jag fastnat för OpenDesire roms, och har fått ca 50% mer batteri tid. Då med UVOC kernel.

Om jag jämnför min Desire med polarns SGS så är självklart SGS strået vassare... Det är en nyare produkt med nyare hårdvara. Men sen är frågan om den vassare cpun är nödvändig... Min tele går nästan alldrig över 1ghz GPU:n kan det dock va najs med lite mer kräm i.. :/
Däremot så känns SGS något plastig i jämnförelse. HTC:n känns som ett mer gediget bygge.

Om man pratar mod community / custom roms så är det vilket som ... båda är rootade och bådas community växer.

Roota endast din tele om du vet vad du håller på med eller gillar risker. (en tegelsten i form av galaxy s eller desire hd är inget du vill ha )
Påstår inte att man ska roota sin tele. Men man öppnar en dörr som ger mkt nöje

Länkar:
OpenDesire rom: [ROM-FROYO 2.2.1 FRG83] OpenDesire v4.0.36 (CFS/BFQ/SVS-OCUV) (FM RADIO/OTA)(14/10) - xda-developers

Galaxy S root: Superuser+su+busybox for i9000 v.2 [01.07.2010]

Desire HD root: [GUIDE] Temp Root [VISIONary by PaulOBrien] - xda-developers <-- inte 100% klar.

Modaco Android forum: Modaco

xda-developers forum: xda-developers

Skyll inte på mig för Brickade telefoner...

Ha det gött!

Permalänk
Skrivet av GregerW:

Ah, precis. Där hade vi lite resultat.

Tycker att det är konstig att stora android sidor fortfarande kör med tex. neocore och quadrant. Det är i princip lika relevant som 3dmark03 är på dagen datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ah, precis. Där hade vi lite resultat.

Tycker att det är konstig att stora android sidor fortfarande kör med tex. neocore och quadrant. Det är i princip lika relevant som 3dmark03 är på dagen datorer.

Mjao lite resultat. Men kommer inte att bli övertygad förän fler recensioner kommer ut. Det borde vara vilken dag som helst nu som dom borde ramla ner på tex prisjakt.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hehe, 1,6ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Var in på the phone house och frågade ut dem lite om de båda modellerna och enligt dem så skulle htc:n vara bättre än sgs. Vet dock inte riktigt om man ska lite på dem för de är sådanna föräljare som inte riktigt vet vad dom säljer ibland:P

Och jag snackade med the phone house nu idag och dom rekommenderade samsungs... Samma sak på Expert... Men jag vill fortfarande ha Desire hd, även fast de båda kom med bra motivationer.

Synd bara att hdh inte finns och få tag på... vilket dom varnade om att samsungs också skulle bra svår att få tag på framöver.

Permalänk
Medlem

Samsung kommer bli svårt pga att deras amoled skärmar tar slut, antagligen kommer dessa ersättas med lcd istället.

Skulle vara roligt om ni som pratar om DHD's slcd skärm ville vara så snälla och tala om vad slcd står för? Nu vet jag att vissa tillverkare har patenterat namnet super-lcd men vad innebär detta i praktiken - inte ett skvatt.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mac80:

Samsung kommer bli svårt pga att deras amoled skärmar tar slut, antagligen kommer dessa ersättas med lcd istället.

Skulle vara roligt om ni som pratar om DHD's slcd skärm ville vara så snälla och tala om vad slcd står för? Nu vet jag att vissa tillverkare har patenterat namnet super-lcd men vad innebär detta i praktiken - inte ett skvatt.

S-LCD är Samsungs egna namn på LCD. För att få folk att tro att det är någon superversion av LCD men det är helt enkelt en vanlig LCD.
Minns inte var jag läste detta men tror det var på swedroid, testa att googla.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av dayu:

Och jag snackade med the phone house nu idag och dom rekommenderade samsungs... Samma sak på Expert... Men jag vill fortfarande ha Desire hd, även fast de båda kom med bra motivationer.

Synd bara att hdh inte finns och få tag på... vilket dom varnade om att samsungs också skulle bra svår att få tag på framöver.

Skrivet av mac80:

Samsung kommer bli svårt pga att deras amoled skärmar tar slut, antagligen kommer dessa ersättas med lcd istället.

Skulle vara roligt om ni som pratar om DHD's slcd skärm ville vara så snälla och tala om vad slcd står för? Nu vet jag att vissa tillverkare har patenterat namnet super-lcd men vad innebär detta i praktiken - inte ett skvatt.

Tro aldrig på vad en säljare säger(bra tumregel vad det än gäller), dom säger så för att dom vill att man ska köpa en lur direkt av dom.

Vad gäller AMOLED så kommer paneltillverkare i Sydkorea, Taiwan och Japan under 2011 börja producera AMOLED paneler. I nuläget är det bara samsung som tillverkar AMOLED i stor skala, så tillgången på AMOLED kommer sannolikt öka ordentligt under 2011.

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Jag googlade adb men krävs ju att mobilen kommer i recovery / download mode, och min har inte tre-knapps kombo så man är ju körd.

Nej det krävs inte. Det är med just ADB som du kan starta mobilen i dessa lägen och även göra mycket annat. Googla igen så får du se.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!