Call Of Duty: Black Ops

Permalänk

Efter sista patchen går det inte att få fram console i SP=( Även fast man ändra seta monkeytoy. Dom har visst tagigt bort det av någon anledning.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Min konsoll har varit borta länge, igår tog jag bort config filerna så de återskapades. Nu har jag den igen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

Min konsoll har varit borta länge, igår tog jag bort config filerna så de återskapades. Nu har jag den igen.

SP eller MP consolen?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Bara jag som stött på gun jamming? Händer lite då och då, lagom störande. Inte läst något om det nånstans innan spelet kom och enda jag hittar du är något de gjort för att skydda sig mot moddade kontroller till 360 etc.

Det händer rätt ofta för mig

Edit: Är det bara jag som varit trög med att upptäcka double rainbow på nuketown?

Permalänk
Medlem

Gun jamming har jag också haft problem med, men jag har inte stött på det på länge nu. Senaste gången var det min Spas12 som låste sig vilket var mindre bra

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk

Tack för hjälpen nu funkar det! Har ett annat problem nu dock :P.. Försöker starta spelet (multiplayer) och så kommer det upp ett varnings fönster där de står:
"Dina filer för Call of duty: Black ops - MP Kunde inte synkroniseras i steam med steam cloud.
Om du har spelat detta spel på en annan dator kanske dina inställningar och/eller framsteg vara synkroniserat med vad som är lagrat i steam Cloud. Om du startar spelet nu kan du förlora dessa ändringar eller framsteg."

Har inte spelat de på någon annan dator och när jag startar ändå så hittar den ingen internet uppkoppling och kan inte spela eller något. Jag har ju internet och steam är inte i offline mode lr något. Någon som har någon lösning till detta?

Permalänk
Skrivet av enhärjarn:

Tack för hjälpen nu funkar det! Har ett annat problem nu dock :P.. Försöker starta spelet (multiplayer) och så kommer det upp ett varnings fönster där de står:
"Dina filer för Call of duty: Black ops - MP Kunde inte synkroniseras i steam med steam cloud.
Om du har spelat detta spel på en annan dator kanske dina inställningar och/eller framsteg vara synkroniserat med vad som är lagrat i steam Cloud. Om du startar spelet nu kan du förlora dessa ändringar eller framsteg."

Har inte spelat de på någon annan dator och när jag startar ändå så hittar den ingen internet uppkoppling och kan inte spela eller något. Jag har ju internet och steam är inte i offline mode lr något. Någon som har någon lösning till detta?

Låter skumt, installera om spelet är nog den enklaste lösningen
Glöm inte och spara din profil, om den inte sparas online!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av enhärjarn:

Tack för hjälpen nu funkar det! Har ett annat problem nu dock :P.. Försöker starta spelet (multiplayer) och så kommer det upp ett varnings fönster där de står:
"Dina filer för Call of duty: Black ops - MP Kunde inte synkroniseras i steam med steam cloud.
Om du har spelat detta spel på en annan dator kanske dina inställningar och/eller framsteg vara synkroniserat med vad som är lagrat i steam Cloud. Om du startar spelet nu kan du förlora dessa ändringar eller framsteg."

Har inte spelat de på någon annan dator och när jag startar ändå så hittar den ingen internet uppkoppling och kan inte spela eller något. Jag har ju internet och steam är inte i offline mode lr något. Någon som har någon lösning till detta?

Har samma problem här nu, så det är nog STEAM det beror på...

Provade själv med att starta om steam precis men den vill inte gå online alls nu, så nått fuffens har de för sig iaf.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Nu när jag testa att starta de (inte installerat om) så fick jag en ny ruta där det stod att spelet inte va fullständigt installerat... Så nu installerar jag om det och ska testa... Väldigt konstigt

Någon som kan spela överhuvud taget eller har jag å "homer_s" bara åkt på samma fel?

Ser nu att den uppdaterar, konstigt att steam inte meddelar att den gör det :P. Återkommer när det är klart

Permalänk

När jag startade spelet för ca fem minuter sen så fick jag upp att spelet inte var synkat med steam cloud, men jag klickade "spela ändå". Sen kom jag in på spelet och "play"knappen är grå. När jag trycker på något så står det att jag måste ha connection med internet för att spela online, fastän jag är uppkopplad.

Man blir ju bara för jävla trött på denna skiten.

Edit:
Såg att flera hade problem med detta, och inga andra spel fungerar för mig heller. Uppenbarligen något fel med steam.

Permalänk

Det funka helt perfekt för mig i 3dagar, sen nu allt detta... Min polare köpte dagen efter mig men hade så mycke problem att han inte kunde spela ett skit...

Permalänk

Läste på steam forums att deras server är nere pga alla whine poster för blackops så deras server krascha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enhärjarn:

Tack för hjälpen nu funkar det! Har ett annat problem nu dock :P.. Försöker starta spelet (multiplayer) och så kommer det upp ett varnings fönster där de står:
"Dina filer för Call of duty: Black ops - MP Kunde inte synkroniseras i steam med steam cloud.
Om du har spelat detta spel på en annan dator kanske dina inställningar och/eller framsteg vara synkroniserat med vad som är lagrat i steam Cloud. Om du startar spelet nu kan du förlora dessa ändringar eller framsteg."

Har inte spelat de på någon annan dator och när jag startar ändå så hittar den ingen internet uppkoppling och kan inte spela eller något. Jag har ju internet och steam är inte i offline mode lr något. Någon som har någon lösning till detta?

Har saama fel! då jag oxå märkte att mina kompisar inte sysn nere till hö så startade jag cod bo mp så vart det samma svar som du fick!

Ända jag gjort är bytt router.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Wow, Treyarch lever:

Hey guys,

I wanted to reassure you we're still here and listening, and working on a patch. As always, I don't like to give ETA's because through the 'telephone game', that turns into expected deadlines that may not be hit due to the complexities of game development.

That said, I will be providing a thorough update to the "PC Community Update" sticky atop this forum later this week (hopefully tomorrow). It will be an update to the "IN PROGRESS" list of fixes, which will include a very large number of the "LIVE FIXES" from the respective console Stickies you may have seen. Many of the items on that list don't apply to the PC version, and all of the issues we've addressed to-date on the PC took higher priority over the other fixes the consoles received that the PC hasn't yet.

I'll post that list as soon as it's finalized, but in the meantime it's safe to assume that any problems you guys experienced that have been fixed on the consoles will be included in a future patch for the PC as well. The first week or two, though, we had much more pressing PC-specific issues to address which the teams focused on first. Any additional PC-specific issues that you're experiencing will continue to be addressed in a manner consistent with the Black Ops Patching Process I posted earlier today:

Call of Duty: Black Ops

Stay tuned for future updates, and we appreciate your continued support!

Regards,
-JD

Call of Duty: Black Ops

Skrivet av enhärjarn:

Läste på steam forums att deras server är nere pga alla whine poster för blackops så deras server krascha.

Du tror på det själv eller?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfrooDite:

SP eller MP consolen?

MP, inte provat SP.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Nu kan jag inte ens starta spelet, säger att det inte är fullständigt installerat och jag har installerat om det 2ggr men samma skit endå.... fan va trött jag blir på sånt här!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HMB:

Det händer rätt ofta för mig

Edit: Är det bara jag som varit trög med att upptäcka double rainbow på nuketown?
http://bildplats.se/image/thumb/1866

Japp, bara du! All the way!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enhärjarn:

Nu kan jag inte ens starta spelet, säger att det inte är fullständigt installerat och jag har installerat om det 2ggr men samma skit endå.... fan va trött jag blir på sånt här!

Jag me, Alla spel startas upp men inga kan spelas på, det inte finns nån connection! så inga spel kan spelas.
Och supporten är en djungel.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

kommer ju in på cs via steam å kan spela osv. har bara black ops också så kan inte riktigt testa något annat haha. första spelet jag köpt på över 3år och så skiter sig allt... gööö bra

Permalänk
Medlem

läste på steams forum att de har problem = "We're tracking an issue with our POP provider that's causing connectivity issues for Steam users since about 0415 PST today. Some users will be able to connect, and some won't, based on geographic location mostly. " fan ja som ville spela då ja ej kunnat spela på flera dagar då datorn varit dyngrak men nu då ja fått ordning på den så kommer detta

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Nu verkar det ha kommit igång. Game on!

(fortfarande irriterad över tillförlitligheten samt hur man kan släppa ett spel som uppenbarligen inte är färdigutvecklat)

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

allt funkar förutom att man inte kan Fullborda installationen.

Varför ska jag ens behöva det när jag har skiva och allt ? Riktigt dåligt måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Nu verkar det ha kommit igång. Game on!

(fortfarande irriterad över tillförlitligheten samt hur man kan släppa ett spel som uppenbarligen inte är färdigutvecklat)

Frågar man DICE så går det utmärkt att släppa spel i alpha eller tidigare ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Vet ingen spelserie som är så sjukt frustrerande som cod, 99% bullshit hela tiden online.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

måste man installera både SP å multiplayer? fan ja har dragit hem 7,8gb totalt å detg har tagit en herrans tid! nu får ja ej ig¨ng skiten ens HAHA blir att lägga sig å invänta bättre dagar.. vilken skräp!

edit: min fastnar på "fullbordar installationen 2%" sedan står det "ofullständig installation av black ops multiplayer.. har ja gjort fel då ja installerade multiplayerdelen före? för nu verkar det ju som båda är installerade men måste man installera i viss ordning? :S

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Frågar man DICE så går det utmärkt att släppa spel i alpha eller tidigare ;).

tror faktist att det är EA´s fel mer än dice. Ett företag som tycker att bra spel är misslyckade bara för att det inte finns multiplayer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av brajonk:

måste man installera både SP å multiplayer? fan ja har dragit hem 7,8gb totalt å detg har tagit en herrans tid! nu får ja ej ig¨ng skiten ens HAHA blir att lägga sig å invänta bättre dagar.. vilken skräp!

edit: min fastnar på "fullbordar installationen 2%" sedan står det "ofullständig installation av black ops multiplayer.. har ja gjort fel då ja installerade multiplayerdelen före? för nu verkar det ju som båda är installerade men måste man installera i viss ordning? :S

Avbryt och försök igen några gånger så funkar det nog

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Avbryt och försök igen några gånger så funkar det nog

Jag har försökt i några timmar nu, avinstallerat, installerat... du kan inte heller välja vad som ska installeras först utan allt installeras direkt... men de funkar inte.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av enhärjarn:

Jag har försökt i några timmar nu, avinstallerat, installerat... du kan inte heller välja vad som ska installeras först utan allt installeras direkt... men de funkar inte.

Menade inte installera/avinstallera utan på det sista innan spelet drar igång så att säga, för mig och flera andra failade det också några gånger men fungerade efter några försök utan att göra något annat.
Kanske inte var samma sak som du menade :E

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Singleplayer... Vietnam delen vid kullen och massa jävla dödande i ca 40 min men kommer fan ingenstans, försöker man rusha blir man dödad direkt...

VAD SKA MAN GÖRA!?!?!?!?!?!?

sorry men jag är riktigt sur, ett spel ska fan inte ta så här lång tid... jag måste missa något

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III