Permalänk
OC-guru

Dreamhack Winter 2010

Detta året är jag i KTHs monter på Dreamhack och kommer visa upp överklockning med flytande kväve i vanlig ordning. Det är väldigt relaterat till utbildningen jag går (Mikroelektronik) och de tyckte därför det var intressant att ta med mig och visa upp detta. Räcker kvävet kommer vi även bjuda på kväveglass i montern under kvällstid, blir det av kommer mer info om det! Jag kommer vara på plats och köra överklockning kl 14-18 varje dag.

Hur som helst, följande prylar kommer att plågas:

Intel Core i7 980X @ LN2
ASUS Rampage III Extreme
A-data XPG 2200+ 3x2GB
4x ASUS Geforce GTX580 @ stockkylare
ASUS ROG Expander
Cooler Master Silent Pro 1200W + Silverstone Zeus 1200W

Jag körde ett snabbt test innan och det ser mycket lovande ut

Systemet drar galet med kraft och peakar på hela 2kW från vägguttaget.

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut att kunna bli bra, bara inte greenpeace är där och ser strömförbrukningen Kommer inte vara där själv men vet du om evenemanget kommer streamas någonstans? Fast jag antar att någon lär ju spela in så att man åtminstone kan se i efterhand

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Drääääääääääääääglaaaaar

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Svettig burk du har

Permalänk
Entusiast

Mycket lovande Men vad sägs om att köra igenom 06 också, har inte sett nåt rekordförsök där på mycket länge.

Permalänk
Medlem

Detta måste ses, kommer utan tvekan svänga förbi!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Ser ju lovande ut som vanligt.

Lycka till!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
OC-guru

Livestream: Overclocking-TV - live streaming video powered by Livestream

Just nu gör vi glass med hjälp av flytande kväve och delar ut bland besökarna Dagens bästa resultat för överklockningen var 69k i Vantage Performance.

Permalänk
Casemod-mästare

jag såg bara när du gjorde 68k, sen var det invigning, iaf det var riktigt kul att se dig live förut! cred till KTH för de gjorde det möjligt antar jag

Permalänk

hoppas på 70k i morgon då

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av elmor:

Detta året är jag i KTHs monter på Dreamhack och kommer visa upp överklockning med flytande kväve i vanlig ordning. Det är väldigt relaterat till utbildningen jag går (Mikroelektronik) och de tyckte därför det var intressant att ta med mig och visa upp detta. Räcker kvävet kommer vi även bjuda på kväveglass i montern under kvällstid, blir det av kommer mer info om det! Jag kommer vara på plats och köra överklockning kl 14-18 varje dag.

Hur som helst, följande prylar kommer att plågas:

Intel Core i7 980X @ LN2
ASUS Rampage III Extreme
A-data XPG 2200+ 3x2GB
4x ASUS Geforce GTX580 @ stockkylare
ASUS ROG Expander
Cooler Master Silent Pro 1200W + Silverstone Zeus 1200W

Jag körde ett snabbt test innan och det ser mycket lovande ut

http://imup.se/i/D8AG2vpBSt.png
http://imup.se/i/5dssv3dXry.jpg
http://imup.se/i/kjQ9XcjxOJ.jpg

Systemet drar galet med kraft och peakar på hela 2kW från vägguttaget.

När kommer streamen upp då? Den funkar inte för mig? Eller har du itne startat än?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
OC-guru
Skrivet av freddechr:

När kommer streamen upp då? Den funkar inte för mig? Eller har du itne startat än?

Den kördes första dagen sedan försvann fransmannen som höll i den

Här är slutliga resultaten:

Permalänk

Ser grymt ut. Nu behöver du bara någon som förser korten med kväve...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Trevligt att prata med dig har lite bilder på dig när du körde men slänger nog upp dem på Dreamhacks flickr när jag orkar
Synd att 11:an inte kom innan dh

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Trevligt att prata med dig har lite bilder på dig när du körde men slänger nog upp dem på Dreamhacks flickr när jag orkar
Synd att 11:an inte kom innan dh

Har du länk ?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram