Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Permalänk
Skrivet av jonasy:

Låt oss konstatera två saker:

1) Alkohol är kul och i många fall nyckeln till sociala relationer. Ja, det är den bittra sanningen. Jag har aldrig träffat någon som på fullaste allvar skulle påstå att det är roligare att festa utan alkohol än med. Och ja, jag tänkte precis som du när jag var 19. Sen började jag på universitetet och verkligheten kom ikapp mig. Det är bara att inse att jag hade ställt mig ett socialt utanförskap om jag hade sagt nej till alkohol.

Har inte påstått att det är roligare att festa utan alkohol. Jag löser det genom att jag inte festar överhuvudtaget. Anser att jag har "bättre" saker för mig + att jag umgås med polarna på annat sätt.

Har gått på universitetet sen i augusti och även om jag skippar deras sittningar, kravaller osv så känner jag inte att jag lider av ett "socialt utanförskap"

/S

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Kan TS Pm:a mig lite om info hur han gick tillväga?
Kör du med antubus?
Tyvärr hinner jag inte kolla igenom hela tråden förrutom första inlägget, så jag är tacksam ifall du kan svara på mig i PM.
Mvh

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är starkt av dig TS att du har lyckats hålla dig ifrån alkoholen i ca 2 år.
För min egen del så har jag varit nykterist i ett år vilket känns härligt.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Vissa klarar av alkohol andra inte, vad som är ballt och vad som inte, är en tvistad mening. Alla är olika!

Jag skulle aldrig fixa ett liv utan mys vinet, snacka skit bärsen eller shots rejset med polarna..

Permalänk
Avstängd

Grattis till uppehållet, börja träna kan va en motivation till att fortsätta att inte dricka.
Tänk på att det förmodligen är som svårast att inte dricka om du är riktigt arg, känner många som tar/tagit alkohol och knark bara för de är arga på något som egentligen är deras fel.

Jag dricker inte så mkt nu och det känns bara bra att slippa bli bakis nu, finns så mkt bättre saker än alcohol

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*
Även om man inte är blodigt allvarlig ska man akta sig för att generalisera, det finns folk som tar illa upp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S