Skicka färdiga WUs igen efter misslyckad sändning?

Permalänk
Medlem

Skicka färdiga WUs igen efter misslyckad sändning?

Tja! Har inget fast internet till min dator för tillfället (trådlösa nätverkskortet fick inte plats med nya gpu-kylaren). Så nu kopplar jag in mobilen som rådlöst nätverkskort och låter datorn ladda ned WUs genom den. Sedan kan jag ju koppla ur mobilen och dra iväg, och datorn fortsätter jobba.

När en WU är klar försöker den skicka den, när det inte går (inget internet) så försöker den igen några gånger och sen ger den upp. När jag väl kommer hem sätter jag bara i mobilen och startar om klienten, då försöker den skicka igen. Detta funkar perfekt för gpu-klienten (bara att starta om den så skickar den). Smp-klienten klarar inte detta av någon anledning. Trotts att mobilen är ikopplad så kan den inte skicka WUna, utan den misslyckas. Har nu två stycken färdiga WUs som jag vill skicka.

Finns det något kommando för att göra så klienten försöker skicka lagrade WUs igen eller? För som det är nu så har den misslyckats en gång utan internet, och sedan misslyckat att skicka även med internet, varefter den gav upp och laddade ned en ny WU och började arbeta. Så nu har jag 2 färdiga WUs och en i arbete, och den kommer inte försöka skicka de 2 färdiga för än den tredje är klar, och då har säkert deadlinen gått ut för dem..
SÅ finns det något sätt att få den att skicka de lagrade WUna?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Alla WU har en beteckning "arbete" 0 till 9 (du ser nummret i t.ex. HFM.NET).

Med switchen/flaggan -send x (x = arbetets nummer, blir då t.ex. -send 5 för arbete fem).
Så genom att skapa en genväg med flaggan, eller genom att lägga in flaggan i "Additional client parameters" i configgen går det att sända WUn.

Permalänk

Jag vet inte hur poängen fördelas men beräknar den tiden på hur lång tid det har tagit från att man hämtade till att man skickade tillbaka? eller är det bara den arbetade tiden + idel tid för cpu'n inte har arbetat? så att låta den stå i flera timmar etc för att skicka låter tycker jag verkar dumt. dra en kabel istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bonuspoängen räknas från och med du får kontakt med WU-servern och börjat ladda hem projektet tills det att du har laddat upp det resultatet, så det påverkar ju SMP en del om man t.ex. har lite seg uppkoppling.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Bonuspoängen räknas från och med du får kontakt med WU-servern och börjat ladda hem projektet tills det att du har laddat upp det resultatet, så det påverkar ju SMP en del om man t.ex. har lite seg uppkoppling.

Aj då, trodde att det skrevs in i WUn hur lång tid den tagit innan man skickar tillbaka den. Inte så bra att låta datorn stå och arbeta utan internet då, och sända WUna när man kommer hem =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogge:

Alla WU har en beteckning "arbete" 0 till 9 (du ser nummret i t.ex. HFM.NET).

Med switchen/flaggan -send x (x = arbetets nummer, blir då t.ex. -send 5 för arbete fem).
Så genom att skapa en genväg med flaggan, eller genom att lägga in flaggan i "Additional client parameters" i configgen går det att sända WUn.

Eller -send all om du vill sända alla:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippired:

Eller -send all om du vill sända alla:)

Okej tack!!

Det finns inget sätta att "bunkra upp" med WUs eller? T.ex att ladda ned 5 stycken sammtidigt, och sedan koppla ur internet så att datorn jobbar klart alla WUsen, sedan när ma kopplar in internet igen så skickar den alla färdiga?

Orkar inte köpa ett trådlöst pci-e nätverkskort för 1000kr, får byta rum istället. Men som sagt, fram till dess, går det att ladda ned flera WUs sammtidigt, och på så vis bunkra upp?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Okej tack!!

Det finns inget sätta att "bunkra upp" med WUs eller? T.ex att ladda ned 5 stycken sammtidigt, och sedan koppla ur internet så att datorn jobbar klart alla WUsen, sedan när ma kopplar in internet igen så skickar den alla färdiga?

Orkar inte köpa ett trådlöst pci-e nätverkskort för 1000kr, får byta rum istället. Men som sagt, fram till dess, går det att ladda ned flera WUs sammtidigt, och på så vis bunkra upp?:P

Köp ett för PCI för en fjärdedel?

Edit: Såg anledningen i en annan tråd. Hmm, kör USB-nätverk!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Köp ett för PCI för en fjärdedel?

Edit: Såg anledningen i en annan tråd. Hmm, kör USB-nätverk!

Funkar usb-kort precis lika bra? Varför är de så billiga i så fall? Känns lite B att köra usb-nätverk på något sätt:P.

Byter nog rum istället-> närmare routern så jag kan köra trådat, ändå tröttnat på mitt nuvarande rum

Men tills dess, finns det något sätt att ladda ned och lagra WUs som datorn sedan kan arbeta med utan internet. Istället för att den laddar ned en ny WU när den är färdig med den förra, så borde man väl kunna ladda ned 5 stycken direkt?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Funkar usb-kort precis lika bra? Varför är de så billiga i så fall? Känns lite B att köra usb-nätverk på något sätt:P.

Byter nog rum istället-> närmare routern så jag kan köra trådat, ändå tröttnat på mitt nuvarande rum

Men tills dess, finns det något sätt att ladda ned och lagra WUs som datorn sedan kan arbeta med utan internet. Istället för att den laddar ned en ny WU när den är färdig med den förra, så borde man väl kunna ladda ned 5 stycken direkt?=)

Vet inte faktiskt, läs lite recensioner.
3G-modem har ju haft lite överhettningsproblem, men som foldingnätverk borde mycket duga. Fast det verkar ju vara en hel del data som skickas, i alla fall på BIGADV.

Håller med om att USB-nätverk verkar B, men det kanske säljer mer och därför är billigare.

Vet inget om lagra WU's, otroligt ovetande när det gäller folding, jag lär mig bara det jag behöver.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23