WoW:Cataclysm + videoredigering. 13-14k. Synpunkter och tips

Permalänk
Medlem

WoW:Cataclysm + videoredigering. 13-14k. Synpunkter och tips

Har planerat att införskaffa ett par cataclysmburkar för spelbruk här hemma. Åtminstone en dator kommer att användas för video och bildredigering, men det blir väl gnäll om jag inte sätter i en ssd i den andra med.
Överklocka är inte aktuellt, inte heller SLI för tillfället då det till 90% är blizzardspel vi pratar om.

Jag har lagt ner pengar på modulärt nätagg och ett chassi som ser riktigt kul ut att jobba i, men den stora frågan kvarstår: Kan jag få ut något särskilt ur en tusenlapp extra per burk, eller har jag enligt just din åsikt gjort ett konstigt val någonstans? Kanske något jag t.o.m kan banta ner? Min maxbudget ligget väl egentligen runt 30 000 för båda burkarna, men vore trevligt att hålla sig under.

Setupen jag lurat ut är som följer:

Ber om ursäkt om bilden ser lika konstig ut som på förhandsvisningen. EDIT: och även att jag lyckats trycka i 2 av allt.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ser väl relativt bra ut, har själv ungefär samma behov men jag kör på det här paktet istället

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Oscar, bättre chassi kan du väll fan åtminstone fixa? Kolla på Cooler master HAF 912 plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eslander:

Oscar, bättre chassi kan du väll fan åtminstone fixa? Kolla på Cooler master HAF 912 plus.

Beror ju på om du vill ha luftflöde eller om du bryr dig mer om ljudvolymen, R3an är bättre imo

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Beror ju på om du vill ha luftflöde eller om du bryr dig mer om ljudvolymen, R3an är bättre imo

Förstår inte vad det är folk tycker är så bra med R3. Om nu ljudnivån spelar så stor roll så kan man ju lika gärna köpa ett kvalitets chassi + en ljudisolerings sats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Giuffria:

Förstår inte vad det är folk tycker är så bra med R3. Om nu ljudnivån spelar så stor roll så kan man ju lika gärna köpa ett kvalitets chassi + en ljudisolerings sats.

Alla kanske inte vill ha ett bling bling chassi utan ett som faktiskt är stilrent från början som fractal chassina är tycker jag:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Alla kanske inte vill ha ett bling bling chassi utan ett som faktiskt är stilrent från början som fractal chassina är tycker jag:))

Håller med, dom är stilrena och gör sitt jobb mycket väl tycker jag. Ett prisvärt, snyggt och ljudisolerat chassi. Enligt mig mycket bra!

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Du ska absolut inte ta en Corsairdisk.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Kolla upp testerna på Cooler mastern! den är galet sexig <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eslander:

Kolla upp testerna på Cooler mastern! den är galet sexig <3

Stilrenhet vs P12-look, jaa

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk

Ser bara bra ut tycker jag, kör nästan på samma, doxk 460x2 och R3 samt 930, men jag är hur nöjd som helst.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Stilrenhet vs P12-look, jaa

Nej, Gaming vs lamt billigt fantasilöst chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Du ska absolut inte ta en Corsairdisk.

Varför skulle man inte använda sig av en corsair disk?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eslander:

Nej, Gaming vs lamt billigt fantasilöst chassi.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eslander:

Nej, Gaming vs lamt billigt fantasilöst chassi.

du måste vara ganska unik om du väljer 912 före Define. Define är ju 100x snyggare än något HAF chassi.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Kollar man på bilder på Sabertooth X58 ser det ut att vara ett stort fett FAIL på SLI, det finns ju inget som helst utrymme mellan korten?

Edit: Ah, det var till två datorer...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

du måste vara ganska unik om du väljer 912 före Define. Define är ju 100x snyggare än något HAF chassi.

+1

Skrivet av Eslander:

Nej, Gaming vs lamt billigt fantasilöst chassi.

Om du med Gaming menar ett chassi med "coola" led upplysta fläktar som får datorn att se ut som en p12:as dröm så kör på. Dessutom är 912 billigare och kvalitén ser ut att vara mycket plastigare än på R3 plus att de flesta tycker att R3 ser bättre ut. Men det är ju från person till person...

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Alla kanske inte vill ha ett bling bling chassi utan ett som faktiskt är stilrent från början som fractal chassina är tycker jag:))

Jag nämnde aldrig något om nå bling bling utan Kvalitet, vilket R3 inte är enligt min åsikt. Finns många billigare alt ett par hundra dyrare som är av en mycket bättre kvalitet samt mer stilrena. Kanske är det bara jag som är petig..

Permalänk
Medlem

Det lutar åt denna setupmed ett eller två tweaks då! tack tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Jag nämnde aldrig något om nå bling bling utan Kvalitet, vilket R3 inte är enligt min åsikt. Finns många billigare alt ett par hundra dyrare som är av en mycket bättre kvalitet samt mer stilrena. Kanske är det bara jag som är petig..

+2