Permalänk
Medlem

Ny rigg, får bluescreen

Tja

Jag har köpt detta uppgraderingspaketet Komplett.se - Uppgraderingspaket - Intel Core? i7 950
Har lyckats klämma ihop alla delar och allt startar och bios fungerar men sen när den ska starta upp windows får jag bluescreen.
Upptäckte att strömförsörjningen till cpun va 8pin men mitt nätagg stöder bara 4pin.
Kan det vara så illa att processorn inte får tillräckligt med ström för att starta upp?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Någon? hade varit jävligt schysst med ett snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXx_92:

Någon? hade varit jävligt schysst med ett snabbt svar

Ajsing bajsing! Inte bumpa. Speciellt inte efter bara ett par minuter...

Hur som helst. Vad har du för nätagg? Det är förmodligen där problemet ligger.

Permalänk
Medlem

ja, jag tror det vad haru för nätagg?

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

du ska ha 2st 4pins till moderkortet.....eller prova att resetttttta bios om det ej fungerar kan ev vara något med minnet svårt att veta då du ej skriver var du har för mer delar

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

något axp 650w

Permalänk
Medlem

Ville bara veta innan man lägger pengar på nytt nätagg

Permalänk
Medlem

annars kan det nog vara minnena

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXx_92:

Tja

Jag har köpt detta uppgraderingspaketet Komplett.se - Uppgraderingspaket - Intel Core? i7 950
Har lyckats klämma ihop alla delar och allt startar och bios fungerar men sen när den ska starta upp windows får jag bluescreen.
Upptäckte att strömförsörjningen till cpun va 8pin men mitt nätagg stöder bara 4pin.
Kan det vara så illa att processorn inte får tillräckligt med ström för att starta upp?

Tack på förhand!

Och OS:et (Windows) har du förståss ominstallerat på HDD'n??

Visa signatur

Jag sitter på all världens datorkraft Anno: 1970

Permalänk
Avstängd

I Instr.boken till mitt gigabyte p55A-UD3R står det använd nätaggregat med 2x4 12v kontakter när man använder intel extreme edition cpu 130W
så det stämmer ju med din processor
Kjell&company har en adapterkabel artnr.98050

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Permalänk

Förresten stoppade du bara in EN 4 pin kontakt?? då är det nog förklaringen.

/Fredrik