Vilken fjärrkontroll funkar bra till XBMC

Permalänk
Medlem

Vilken fjärrkontroll funkar bra till XBMC

Ska köpa fjärr till den såkallade HTPCn som står vid TVn. Har tröttnat på att hålla på med tangentbord när det ska vankas film. Men då är ju frågan vilken fjärr som funkar bäst och är lättast att konfigurera mot Ubuntu och XBMC. Dessa har jag kikat på men är osäker på funktionaliteten:
iMON 2.4G DT PCI med fjärrkontroll - Inet.se
eller
Fractal Design Shape HTPC-fjärrkontroll - Inet.se

Så har ni några tips på dessa eller andra så tages detta emot hjärtligt.

Permalänk
Medlem

Har för mig att den förstnämnda ska funka, dock inte fractal kontrollen.
Lättast att konfigurera är nog Fjärrkontroll för Vista/MCE - Inet.se

Visa signatur

A heavy bassline is my kind of silence!

Permalänk
Medlem

Har själv fractal kontrollen och den är verkligen lätt att komma igång med.. bara plug n play. Det är också en nackdel eftersom det inte finns nått config-program som ingår. I xbmc funkar den sådär.. play,pause, stop etc funkar men det som irriterar mest är att volymenkontrollen ej gör det. Har letat efter nått program för att mappa om knapparna men än så länge har jag inte hittat det.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Har själv fractal kontrollen och den är verkligen lätt att komma igång med.. bara plug n play. Det är också en nackdel eftersom det inte finns nått config-program som ingår. I xbmc funkar den sådär.. play,pause, stop etc funkar men det som irriterar mest är att volymenkontrollen ej gör det. Har letat efter nått program för att mappa om knapparna men än så länge har jag inte hittat det.

citerar mig själv:

gav mig in i att försöka lösa problemet med volymen och fractalkontrollen. Det var betydligt lättare än jag trodde. Under System->input devices fanns alternativet "remote control sends keyboards presses" och efter det funkade volymen oxå.

Permalänk

Fjärr till HTPC

Skrivet av WaZte:

Ska köpa fjärr till den såkallade HTPCn som står vid TVn. Har tröttnat på att hålla på med tangentbord när det ska vankas film. Men då är ju frågan vilken fjärr som funkar bäst och är lättast att konfigurera mot Ubuntu och XBMC. Dessa har jag kikat på men är osäker på funktionaliteten:
iMON 2.4G DT PCI med fjärrkontroll - Inet.se
eller
Fractal Design Shape HTPC-fjärrkontroll - Inet.se

Så har ni några tips på dessa eller andra så tages detta emot hjärtligt.

Den här funkar perfekt:
Fjärrkontroll för PC/HTPC | Stockholm | Blocket
Liten och smidig.
Dessutom inbyggd laserpekare, om man nu skulle behöva det ...

Permalänk

ipad & iphone fjärr

Helt underbart att styra mina xbmc lådor med ipadden och iphonen. Funkar klockrent och jag använder den hela tiden. Love xbmc!

Visa signatur

banderoller
citypro.se -proffsen på offentlig miljö papperskorgar
broschyrställ
övervakningsspeglar

Permalänk
Medlem

Tyvärr har man inte har varken Iphone eller nån Android telefon, för i så fall hade det varit det ultimata. Så man kanske skulle köpa en Fractal Design Shape fjärr. Varför kan inte nåt vara enkelt? Tack för era förslag.

Permalänk
Medlem

köper du en fractalkontroll så är det detta scriptet som gäller för att öppna xbmc istället för mediacenter när du trycker på den stora gröna knappen.

!#Return::
IfWinExist XBMC
{
WinActivate
}
else
{
Run C:\Program Files (x86)\XBMC\XBMC.exe

}
return

bara köras med autohotkey