Har ni bytt eran huvud-ras?

Permalänk
Skrivet av Deska:

Jo, jag spelar med relativt mycket mutas, vilket forcerar i princip forcerar marine/thor/tank för pushes till mestadels. Antar att vi inte kan föra det här vidare med vad som verkar vara två speltstilar.

Jag använder själv mutalisker i större komfrontationer med lings/banelings/roach* (*lategame), marines kan i tekniskt sett inte starta targetfira mina mutas utan att bli helt skrewed av banlings, Thors som du borde veta är inga problem för mutas.

Thors countrar mutas oavsett magic box. Och med marine support så får mutas storstryk då de måste flyga över thors/marine-gruppen för att undvika splashen och då dödar stim marines mutas lätt.

Absolut är banelings ett jättebra alternativ mot marines men scoot'n'shoot-marines med stim kan undvika banelingballs väldigt lätt med tank och thorsupport. Ställer man dessutom upp en wall med marauders som blockar så blir det ännu svårare för banelings. Så visst det är ett microgame men om man inte lyckas döda nästan alla marines med sina banelings så får mutas det väldigt svårt då marines med stim verkligen dödar alla mutas. Mutas är bra för att döda tanks osv men har man marines och thors så är mutas ganska värdelösa (med tanke på deras kostnad) i head-to-head-fighter.

Skrivet av Deska:

@ Planetaryfortress, Ja fullt uppgraderade fortresses dödar man inte med ickeuppgraderade lings, darför jag påpekade att uppgraderingarna spelar en stor roll, ingen ideé att komma med löjliga skräck exempel. Måste också påpeka +1 mutas i större nummer (12-15) oneshottar i princip turrets och gör väldigt mycekt skada mot fortresses plus SCVs.

Kan inte du posta ett exempel där du med ling/mutas lyckas döda ett planetary fortress med scvs som lagar? Och 10 damage per muta på ett planetary skadar inte särskilt mycket, man behöver över 30 mutas för att ens skada det alls om det lagas av SCVs. Och så mycket tid har man ändå inte. Är du helt seriös med att påstå att roach/BL är sämre än mutaling på att döda PF?

Skrivet av Deska:

@ Creep, jag sa aldrig att han i princip kommer siega upp på din creep, det jag menade var att man kan retirera relativt lätt ifrån terranen om inte creepen är för långt ifrån.

Tänk dig att du anfaller terranens natural på xel'naga caverns, om du ska retirera, hur långt måste du då sprida creepen för att få nytta av den när du ska dra tillbaka dina trupper? Om man har lyckats sprida creep till halva banan så ska man vara glad men det är ju knappast så att terranen jagar en ända till halva slagfältet? Det är ju strax utanför terranens natural man ska ha creep isf?

Skrivet av Deska:

@ Drones, om du nu har perfekt drone timing, hur har du då problem med att du inte kan få ut arbetare?

För att om terranen är bra och pressar en hela tiden så kan man inte bygga drones hela tiden då man måste vara beredd på ett anfall. Jag bygger drones när jag kan, men om jag hela tiden måste försvara mig så har jag aldrig tid till att bygga drones och då hjälper inte bra drone-timings.

Känns som att diskussionen har förflyttats ganska rejält, och känns lönlöst att diskutera med någon som tror att mutaling är bättre än roach/BL mot PF osv. Gl med gamandet, börja helst inte klaga på mina inlägg om du inte kan supporta det du säger så lägger vi ned diskussionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Känns som att diskussionen har förflyttats ganska rejält, och känns lönlöst att diskutera med någon som tror att mutaling är bättre än roach/BL mot PF osv. Gl med gamandet, börja helst inte klaga på mina inlägg om du inte kan supporta det du säger så lägger vi ned diskussionen?

Kanns javligt skoj att du du ser ner pa mig for nagot som jag inte har papekat, om du nu sager att jag inte kan supporta det jag "papekar" sa varfor gor du inte gott exempel och gor det sjalv till viss grad? Jag som du, har (antar att du har) spelat bada raserna extensivt under bade Betan och efter launch och spelar pa mellan/hogre diamond nivaerna.

Jag forsoker till allara hogsta grad forsoka beratta hur jag tacklar problemen men du soker blint fel i mina inlagg och papekar helt sjalvklara saker. ett snabbt ex. vore att man klart inte aker in head to head med sina mutas bara reenforcade med banelings over ett stimm med marines/thor. samt sjalvklart sa ar baneling/roach battre an Muta/ling att ta ner PFs, dock sa borde jag ha namt att i situationerna sa ar Muta/ling extremt mycket mer mobila an dom forst namda.

Moste dock halla med dig om att det sparat ur topic, men som sagt jag kan inte forsvara den rasen jag spelar nar den jag argumenterar bara ser fel i allt som nams. Skulle garna tatt denna konversation via voip eller nagot liknande tanke pa att det ar mycket lattare att fa ut sitt meddelande genom detta.

Permalänk
Skrivet av Deska:

Kanns javligt skoj att du du ser ner pa mig for nagot som jag inte har papekat, om du nu sager att jag inte kan supporta det jag "papekar" sa varfor gor du inte gott exempel och gor det sjalv till viss grad? Jag som du, har (antar att du har) spelat bada raserna extensivt under bade Betan och efter launch och spelar pa mellan/hogre diamond nivaerna.

"40 roaches och 5 broodlords? inga mutalisker, inga zerglings? vilket är mer än tillräckligt att ta ut ett planetary (självklart inte om han har campat sin arme där), uppgraderingar spelar väldigt stor roll i den konfronten."
Du har påpekat att mutalisker och zerglings är bra på att ta ut ett PF. Och vad har jag påpekat som jag inte supportat?

Skrivet av Deska:

Jag forsoker till allara hogsta grad forsoka beratta hur jag tacklar problemen men du soker blint fel i mina inlagg och papekar helt sjalvklara saker. ett snabbt ex. vore att man klart inte aker in head to head med sina mutas bara reenforcade med banelings over ett stimm med marines/thor.

Uppfattade det hela som att du argumenterade mot mig och inte berättade hur man tacklade problemen. Jag har bara berättat om saker som varför det är lättare som terran att engaga och backa än hur zerg har det. Det är inget problem utan det är ett faktum. Du skriver saker som "2. - Som BW spelare kan jag definitivt säga att du har fel här, sen finns det flera faktorer självklart.", är det att berätta hur man tacklar problem? Såg hela grejen som en argumentation bara, kanske misstolkade, sry isf men att du påpekar att "jag har fel" känns lite random

Skrivet av Deska:

samt sjalvklart sa ar baneling/roach battre an Muta/ling att ta ner PFs, dock sa borde jag ha namt att i situationerna sa ar Muta/ling extremt mycket mer mobila an dom forst namda.

Fast varför behöver man mobilitet för att ta ut planetary fortress? Och BL=BroodLord, inte BaneLing

Skrivet av Deska:

Moste dock halla med dig om att det sparat ur topic, men som sagt jag kan inte forsvara den rasen jag spelar nar den jag argumenterar bara ser fel i allt som nams. Skulle garna tatt denna konversation via voip eller nagot liknande tanke pa att det ar mycket lattare att fa ut sitt meddelande genom detta.

Nej tack det har jag tyvärr inte tid/lust/ork med. Men vi lägger ned diskussionen och jag ska sluta kommentera det du säger sry