Permalänk
Medlem

Bloodline Champions

Fick syn på en video där dom visade det på Dreamhack, ser riktigt kul ut tycker jag.

YouTube - Bloodline Champions - Dreamhack Summer 2010
Bloodline Champions - Arena based PVP game with a unique, fresh and action-packed gameplay.

Gjort av ett svenskt företag vid namn Stunlock Studios.

Har själv ingen beta key, men hoppas att det ska dimpa ner en key i min mail snart =).
Eller om någon här har en till övers så uppskattas det såklart.

Permalänk

Favorit spelet det spelet förstör verkligen helgen för man vill inte plannera något annat.
Också funderat lägga upp en tråd om spelet men inte tyckt det varit lönt. Ni kan adda bykkarn om ni spelar.

Tyvärr har jag kompisar på kö på mina friends invites.

Introduktion
YouTube - Bloodline Champions - Gameplay introduction

Battle report
YouTube - Bloodline Champions - Battle Report #1 Part 1 #1
YouTube - Bloodline Champions - Battle Report #1 Part 2 #2

Trailer
YouTube - Bloodline Champions Beta Sign Up Trailer

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
SpelClockers

Sitter någon på en key så skulle det vara snällt om man kunde få en

Vi kanske kan dra ihop ett SweC lag sen?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja få en key, verkar sjukt kul!
Vet någon vilken fas de ligger i? Closed Beta eller?

Edit: på beta sighup så finns detta man skall svara på...
"What is the airspeed velocity of an unladen European swallow?"
Va fan? Skojar de eller?
Edit2:

De skojar, fyllde inte i de fälten, och inget hände xD

Permalänk
Medlem

Fick en key av en vänlig Swec medlem, tackar och bugar.
Och jag kan säga att det här spelet är fantastiskt, så skönt att spela något som faktiskt sammanfogar alla delar av dps rts och en bit av wow arena. Man siktar själv där man vill lägga sina attacker / Heals osv, man rör sig med wasd. Det enda jag saknar är lite större variation, men jag är säker på att det kommer. Det är bara beta än så länge. Variation av fler bloodlines då framföra allt.

Permalänk
Medlem

roligt att spela men har inte orkat då servrarna är uppe när det inte passar mig

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja ha en beta key, har kollat på gameplays, guides och allt om bloodline på youtube och tycker det verkar helt grymt!
Förra sommaren så hittade jag warlock modden till wc3 som liknar bloodline väldigt mycket och har väntat på ett sånt här spel ända sen dess =D <3

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Va på föreläsningen på DH och fick min nyckel där, ganska nice spel faktiskt.
(PS, de sa att om nycklarna tog slut skulle man bara signa för betan och skriva Dreamhack. Min kompis fick en nyckel så här. Kanske inte funkar fortfarande men men.)

Permalänk
Medlem

Hejsan. Har en polare som lirar spelet och tycker det verkar väldigt bra, Så om nån har en beta Key övers så skulle jag uppskatta en !

Tack på förhand / Zorch

Permalänk

Tänkte samma sak som Zorch faktiskt (dvs jag är också tacksam för en betanyckel om någon har en över), spelet ser onekligen intressant ut, men är det något utöver pvp-arena striderna?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Bloodline Champions Beta Key

Tja ,Jag kollade lite på det här spelet verkar väldigt roligt... prövade lite på en kompis dator och jag har verkligen fallit för spelet.

Om det är så att någon av er har en extra beta key över så tar jag tacksamt imot den.

Tack

Permalänk
Medlem

ja det tror jag... det finns typ någon CTF liknande sak och Conquest

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja ha en om det finns någon vänlig själ där ute på SweC!!!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Min kompis är/var (sista ja prata me han för en vecka sen) rankad etta på single laddern (Artagel), dock har jag inte själv lyckats få tag i någon key än =(

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Ser himla roligt ut, om någon mot förmodan har en beta key över så skulle jag gärna vilja ha en

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Hej, har själv fått fokus på Bloodline Champions. Möjlighet till Beta key kan man få på deras hemsida genom att signa för en. Det finns även en Facebook grupp av Bloodline Champions ansvariga som kommer ge ut key om de når 10.000 fans. Gå in på länken nedan och bli Fan/gilla det så får man säkert en key, inget lovat vad jag vet. Behövs inte många fler till att de når 10k fans, så skynda dig :).

"It's over 9000! Just 1000 more fans and we'll send out a batch of beta keys!"

Bloodline Champions | Facebook

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shocker:

Förra sommaren så hittade jag warlock modden till wc3 som liknar bloodline väldigt mycket och har väntat på ett sånt här spel ända sen dess =D <3

Tyckte också det liknade Warlock.

Permalänk
Medlem

Har också hört massa awesome om det! Är det nån som har en så tar jag tacksamt emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

skulle gärna vilja få en key, verkar sjukt kul!
Vet någon vilken fas de ligger i? Closed Beta eller?

Edit: på beta sighup så finns detta man skall svara på...
"What is the airspeed velocity of an unladen European swallow?"
Va fan? Skojar de eller?
Edit2:

De skojar, fyllde inte i de fälten, och inget hände xD

Lite sent, men det är ju grundutbildning att veta var liknande citat kommer ifrån
YouTube - Airspeed Velocity of a Swallow

Ser helt klart intressant ut, tempo och skills är en given kombination

Permalänk

Nu är det fredag så man kan spela blc..Hur många här spelar??

Permalänk
Medlem

Tjena är riktigt sugen på att få en key för att spelet ser riktigt kul ut !

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snubblade över detta spel då jag hittade ett klipp ifrån det när jag egentligen skulle kolla en HoN-match.
Hur roligt som helst! Man fastnar snabbt för spelet och hamnar man i ett lag med bra teamplay så är det förbaskat roligt!
Rekommenderar alla att iaf testa det en timme. Precis som andra spel där det finns en massa heroes med olika abilities är det är en brant inlärningskurva men sen är det bara att njuta.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Prövat detta igår.... fan vad dåligt det är. riktigt kasst. LoL blir det för mig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Spelade betan, var ju helt värdelöst.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Prövat detta igår.... fan vad dåligt det är. riktigt kasst. LoL blir det för mig.

Stackars dig, kan inte vara lätt å välje mellan pest och kolera..
Spela Heroes of Newerth istället, liknande LoL fast där folk som betalar pengar inte får en fördel.. Visst spelet kostar 30$ (drygt 200kr) men då får du hela spelet inte som illusionen av att LoL ska vara gratis med några få heroes (champinjoner).. HoN är också helt överlägset ur balans och grafiksynpunkt. Det ger även spelaren mer möjligheter att utvecklas och har inte förenklat spelet med rangeindikatorer och avsaknad av deny som LoL har..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Idag kom spelet äntligen till Steam. Hoppas att detta kan göra så att lite fler får upp ögonen för spelet. Om någon vill lira lite är det bara att skicka ett PM. Hjälper dig gärna om du är nybörjare.