Ska bygga min egna speldator (max 10k)

Permalänk
Medlem

Ska bygga min egna speldator (max 10k)

Hej Sweclockers! min först post här på forumet.

Efter att läst igenom ett stort antal trådar här (och lite på Flashback) har jag försökt bestämma ett paket till en egen speldator.

det jag har tänkt mig hittills:

Jag har inga datorbyggar- eller hackingskills därför köper jag byggnation och windows 7. Datorn kommer antagligen inte att överklockas eller uppgraderas så mycket i framtiden. Vill ha den att spela på (gärna dragon age 2 och diablo 3 när de kommer) och helst ska den vara framtidssäker ett tag.

Smärtgränsen går vid 10k men att komma undan till ett lägre pris är ju självklart ett plus.

Edit: glömde lägga till att jag söker förbättringspunkter kan kosta max 10k och sen undrar jag om delarna kommer att passa med varandra.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Ta ett Corsair 550w istället, finns för samma pris. Och en Processorkylare, exempelvis Cooler Master Hyper 212+ eller Arctic Cooler Freezer rev.7 eller vad den heter. Ett snyggare/bättre chassi kanske? Notera att du har tagit engelsk Windows också, men det kanske var meningen. Vill du spara någon hundring kan du ta 1333 mhz minnen, skiljer bara några procent i prestandan, plus att du inte skall överklocka.

Det är absolut värt 795 kr för byggnation och garanti om du känner dig det minsta osäker. Lycka till & mycket nöje!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Byt minnen till 1333, byt chassi till ett annat med fler funktioner tex ett med gömd kabeldragning. Byt kort till nvidias. Dom är ledande lär förbli det om inte du tänker på elkostnad / Nätagget. Är du student kan du köpa Windows 7 via csn kostar ingenting.

Permalänk
Medlem

okej kommer ny uppdaterad bild här, nu med gtx 470, 1333 minnen och 550W nätaggregat. Är lite osäker på vad som blir bäst. Nya kylarna Ante17_ länkade kommer inte in förrn den 24:e men lägger till de så länge om den nu gör datorn bättre.
Om det inte blir mer prestanda med ett annat chassit utan bara att man slipper fula kablar så kör jag gärna på den jag har valt.

Tror det bara är på Lunds universitet som man får Windows 7 gratis, såg på csn-kortets sida bara lite rabatter på Ultimate och professional om man e student.

Antar dessa nya delar fungerar?

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Byt tillbaks till ATI Radeon säger jag - Mindre väsen och värme. I stort sett samma prestanda.

Om inte så skaffa kraftigare PSU. 550W är minimikravet för gtx 470 men då stressar man PSUt och riskerar kortare livslängd.

Permalänk
Medlem

Okej det blir ett 6870 då bestämmer jag. Efter att ha läst några jämförelser så verkar det som om man bara tjänar några procent mer prestanda på 470 men måste betala högre elräkning och tydligen måste jag också köpa dyrare nätaggregat. Väljer jag detta billiga chassit utan extra kylning känns det tryggare eftersom det inte blir så varmt i datorn som med ett 470.

och tack för Tipset om fraktfritt TheDeamon. Jag sparade en hundring där.

Är det något mer jag bör tänka på nu? finns det någon extrafläkt eller motsvarande till datorn/processorn som kan behövas (som finns i lager)? monterar inet extrafläkten också? Förstod heller inte riktigt fördelarna med ett "bättre" chassit.

Datorn verkar bli billigare än jag först tänkte mig i alla fall.

Tack för att ni hjälper mig

som det ser ut nu:

offtopic: Det visade sig att mitt gamla konto från när jag pluggade i Lund fortfarande fungerade och jag tror att jag kan ladda ner windows 7 därifrån, kommer i.a.f upp en sida med serienummer och download knapp. Men sitter på ett "speedcappat" mobilt bredband just nu så testar det senare. Lite osäker om Microsoft kommer vidta åtgärder mot mig då jag ej studerar där längre, så får se hur jag gör med operativsystemet.

Permalänk

Jag hade bytat hårddisk till ett Seagate barracuda istället.
1TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II - Inet.se

Samsung har av min egen erfarenhet en tendens att väldigt fort gå i sönder. (högst 6 månader)

(alternativ WD 1TB Western Digital Caviar Green, SATA II - Inet.se)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag hade bytat hårddisk till ett Seagate barracuda istället.
1TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II - Inet.se

Samsung har av min egen erfarenhet en tendens att väldigt fort gå i sönder. (högst 6 månader)

(alternativ WD 1TB Western Digital Caviar Green, SATA II - Inet.se)

Det skulle inte jag gjort, och har ingen erfarenhet av att de skulle gå sönder. De är tysta och snabba, och riktigt prisvärda. Däremot gör Hitachi's hemska diskar, enligt mig. Du bör också ta en processorkylare. Den medföljande låter ruskigt mycket och du kommer ångra dig i efterhand om du inte köper till en.

Och att tipsa om en 5400rpm lagringsdisk är ju inte särskilt smart. Nej kör på samsung.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ax69:

Det skulle inte jag gjort, och har ingen erfarenhet av att de skulle gå sönder. De är tysta och snabba, och riktigt prisvärda. Däremot gör Hitachi's hemska diskar, enligt mig. Du bör också ta en processorkylare. Den medföljande låter ruskigt mycket och du kommer ångra dig i efterhand om du inte köper till en.

Och att tipsa om en 5400rpm lagringsdisk är ju inte särskilt smart. Nej kör på samsung.

Du menar systemdisk antar jag?

Håller med om slutsatsen iaf, kör på Samsung F3.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

En chassifläkt som drar ut varmluft baktill på lådan är en god investering tycker jag. Stora fläktar är tystare än små. Inets datorbyggare kan säkert hjälpa dig med en som passar ditt bygge. Du behöver inte skaffa någon särskild CPU kylare/fläkt. Den som följer med duger gott.

Att Samsungs hårddiskar skulle gå sönder vet jag inte. Mean time between failure på Samsung Spinpoint är 60 år och de ger tre års garanti på hårddiskar.

Permalänk

I ditt fall kan det vara en idé att hitta ett kabinett med nätdelen monterad i botten. T.ex. HAF 922 från Cooler Master eller Graphite från Corsair om du har råd.

Håller systemet svalare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Okej det blir ett 6870 då bestämmer jag. Efter att ha läst några jämförelser så verkar det som om man bara tjänar några procent mer prestanda på 470 men måste betala högre elräkning och tydligen måste jag också köpa dyrare nätaggregat. Väljer jag detta billiga chassit utan extra kylning känns det tryggare eftersom det inte blir så varmt i datorn som med ett 470.

och tack för Tipset om fraktfritt TheDeamon. Jag sparade en hundring där.

Är det något mer jag bör tänka på nu? finns det någon extrafläkt eller motsvarande till datorn/processorn som kan behövas (som finns i lager)? monterar inet extrafläkten också? Förstod heller inte riktigt fördelarna med ett "bättre" chassit.

Datorn verkar bli billigare än jag först tänkte mig i alla fall.

Tack för att ni hjälper mig

som det ser ut nu:

http://img10.imageshack.us/img10/427/datortre.jpg

offtopic: Det visade sig att mitt gamla konto från när jag pluggade i Lund fortfarande fungerade och jag tror att jag kan ladda ner windows 7 därifrån, kommer i.a.f upp en sida med serienummer och download knapp. Men sitter på ett "speedcappat" mobilt bredband just nu så testar det senare. Lite osäker om Microsoft kommer vidta åtgärder mot mig då jag ej studerar där längre, så får se hur jag gör med operativsystemet.

Det är absolut ingen fara, anatar att det är genom MSDN det går. Det funkar så på Karstads Universitet, att de betalar en licens till microsoft för att få de nycklarna som erhålls till studenter inom vissa program.

Det är så att om det är rätt så har du tillgång till 4st WIN 7, 2 st 32-bit och 2st 64-bit, engelsk respektive svensk.

Du bara gör så att du laddar ner det eller bara skriver upp nycklarna och använder dem när du installerar win 7. DU behöver inte just ladda ner de versioner av win 7 de erbjuder utan du kan låna låt oss säga en Svensk 64-bit WIN 7 av en kompis och installera för att sedan aktivera med din egen nyckel.

Hoppas det var svar på din fråga.

Annars får så får du fråga igen och jag ska försöka att svara mer ingående.

//ArcliteRX

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

tack alla känns som att jag är på god väg till att köpa en dator!

Tack för info om operativsystemet! Sparar nästan en tusenlapp där! Tar bort windows från köplistan nu.
Väljer nog att köra vidare på min Samsung hårddisk och räknar med att allt fungerar.

Nu till chassit och kylare som ju flera här har påpekat kan behöva ändras.

Arctic Cooling Alpine 64 Pro - Inet.se
Om jag lägger till denna kylare blir processorn tillräckligt kall och utan några monteringstrassel som för lite plats etc? Står att dess kylkapacitet är 90w men sedan på processorn står det max 125w så den kanske inte kan kyla en så varm processor.
Å andra sidan skriver någon i kommentarerna: Helt nöjd, denna fläkt tystlåtet kyler min AMD Phenom II X4 945 3,3Ghz (klockad)
verkar ju bara vara 0,1 ghz mindre än den jag har nu. Är han helnöjd borde väl jag bli det. Men vill ju inte att processorn ska gå sönder med en gång.
Det kanske är mer värt att köra på denna: Scythe Shuriken Rev. B - Inet.se
Har dock inte lika högt betyg om det nu spelar någon roll.

Är det mer värt att istället lägga till exempelvis: Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm - Inet.se
och montera den där bak, eller var den nu ska sitta (Inet får montera den)
Det blir inte för trångt i chassi nu eller något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

tack alla känns som att jag är på god väg till att köpa en dator!

Tack för info om operativsystemet! Sparar nästan en tusenlapp där! Tar bort windows från köplistan nu.
Väljer nog att köra vidare på min Samsung hårddisk och räknar med att allt fungerar.

Nu till chassit och kylare som ju flera här har påpekat kan behöva ändras.

Arctic Cooling Alpine 64 Pro - Inet.se
Om jag lägger till denna kylare blir processorn tillräckligt kall och utan några monteringstrassel som för lite plats etc? Står att dess kylkapacitet är 90w men sedan på processorn står det max 125w så den kanske inte kan kyla en så varm processor.
Å andra sidan skriver någon i kommentarerna: Helt nöjd, denna fläkt tystlåtet kyler min AMD Phenom II X4 945 3,3Ghz (klockad)
verkar ju bara vara 0,1 ghz mindre än den jag har nu. Är han helnöjd borde väl jag bli det. Men vill ju inte att processorn ska gå sönder med en gång.
Det kanske är mer värt att köra på denna: Scythe Shuriken Rev. B - Inet.se
Har dock inte lika högt betyg om det nu spelar någon roll.

Är det mer värt att istället lägga till exempelvis: Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm - Inet.se
och montera den där bak, eller var den nu ska sitta (Inet får montera den)
Det blir inte för trångt i chassi nu eller något sånt?

Det bästa hade j varit om denna processor kylare hade varit i lager då https://www.inet.se/artikel/5321392/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2 då de har lång garanti vilket betyder att de har lite mer kvalitet, samt att jag kan säga utifrån egna erfarenheter att den är bra, sen beror det på vad är du bered att lägga ut på en processorkylare.

För vad jag vet så är orginalfläkten till AMD Phenom II x4 965 BE , relativt tyst.

Du köper ju en aftermarket cooler som det heter pga. om du vill överklocka eller ha en tystare dator.

Du kan ju även lägga till en 120mm fläkt då det bara ingår en, och detta för att öka luftflödet ur burken, för bättre tempratur inne i burken.

//ArcliteRX

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk

roligt.
jag gick in här för att fråga om råd om en speldator under 10000 och hittade denna.

kan säga att jag kommer köpa en exakt likadan som OP (fast med win7), så det här är toppen. men ja, en tyst aftermarketkylare till processorn är alltid bra, så jag avvaktar fler förslag på det. blir nog en extra 120mm också.

(gammal medlem men fick inte reda på mitt gamla konto)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hibernative:

roligt.
jag gick in här för att fråga om råd om en speldator under 10000 och hittade denna.

kan säga att jag kommer köpa en exakt likadan som OP (fast med win7), så det här är toppen. men ja, en tyst aftermarketkylare till processorn är alltid bra, så jag avvaktar fler förslag på det. blir nog en extra 120mm också.

(gammal medlem men fick inte reda på mitt gamla konto)

LOL. Ja, det är det som är det fina med "the Internets". Alla hjälper alla.

Tycker det är ett vettigt bygge, men det är såklart en smaksak.

Ang CPU kyl så står jag fast vid att AMDs kylare är helt ok och jämförbar med många man köper separat. Om den väsnas så beror det på att lådan är för varm. Tycker det är bättre att lägga pengar på en/två bra chassifläktar istället. De låter mindre och tar bort varmluften ur lådan så att CPU fläkten inte behöver väsnas, och håller dessutom övriga komponenter svala.
Sen om man vill överklocka rejält så behöver man naturligtvis bättre CPU-kylare, men det var väl inte syftet här?

Permalänk

hur väljer jag "fraktfritt via sweclockers"? hittar inget när jag söker på det.

edit: nevermind, hittade länken i denna tråd. svårhittad på hemsidan... men det kanske är lika bra? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hibernative:

hur väljer jag "fraktfritt via sweclockers"? hittar inget när jag söker på det.

Här har du länken:
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid-kop-over-500kr

//ArcliteRX

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Skrivet av ax69:

Det skulle inte jag gjort, och har ingen erfarenhet av att de skulle gå sönder. De är tysta och snabba, och riktigt prisvärda. Däremot gör Hitachi's hemska diskar, enligt mig. Du bör också ta en processorkylare. Den medföljande låter ruskigt mycket och du kommer ångra dig i efterhand om du inte köper till en.

Och att tipsa om en 5400rpm lagringsdisk är ju inte särskilt smart. Nej kör på samsung.

Har ägt ett 40-tal Samsung hårddiskar, och 39 av 40 har gått isönder. Har haft ca 20 Seagate hårddiskar, inte en enda har pajjat. Men aja, ville bara dela med mig av egen erfarenhet.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har ägt ett 40-tal Samsung hårddiskar, och 39 av 40 har gått isönder. Har haft ca 20 Seagate hårddiskar, inte en enda har pajjat. Men aja, ville bara dela med mig av egen erfarenhet.

Jaha okej. Vet inte vad du har gjort med 40 diskar, men du kanske har använt gamla också? jag pratar om F3 serien. Jag har visserligen bara haft min HDD från samsung men flera bekanta är också nöjda. Seagate har ju inte direkt bästa historien heller.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Har haft ett flertal Samsung och Seagate, inga Samsung har gått sönder än så länge, medan flertalet Seagate är döda.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej igen alla!

Har beslutat mig för att lägga ett 200:- extra på två 120mm fläktar. Tänker att om de håller lådan kall så får jag inte några problem med processorkylaren. Sen tar jag ett lite snyggare chassit som verkar vara något bättre för den har 140mm fläkt som följer med och mer plats för fler fläktar och sådant. Står att långa grafikkort passar bättre också. Dessutom höjdes priset på det gamla till 400 så tror det nya blir ett bättre alternativ för bara 20:- extra.

Några andra tankar kring datorn just nu? Jag beställer den antagligen imorgon eller övermorgon om allt ser bra ut. Är det någon del som som inte passar med någon annan?

Edit: ny bild

Några andra tankar kring datorn just nu? Jag beställer den antagligen imorgon eller övermorgon om allt ser bra ut. Är det någon del som som inte passar med någon annan?

Permalänk
Medlem

såhär blir nog slutresultatet. Vill att inet ska installera windows åt mig på en ssd, hörde att det ska gå väldigt fort och eftersom det fanns lite pengar kvar i budgeten så varför inte?. Att bränna isofiler till dvd och sedan försöka starta en dator i bios låter inte som nåt för mig när jag tänker efter 2 gånger. Vill att allt ska gå så smidigt som möjligt.

så go eller no go =D

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Dock så är SSD'n liten och jag själv skulle inte lagt pengarna på den. Om jag vore du skulle jag ta ett bättre chassi och en sex kärnig processor. Säger detta till nästan alla men, en annan processorkylare än den som medföljer är att rekommendera. Den låter mycket. Tänk också på att allt kanske inte är i lager, och de skickar inte datorn förens allt finns i lager.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Ser bra ut. Dock så är SSD'n liten och jag själv skulle inte lagt pengarna på den. Om jag vore du skulle jag ta ett bättre chassi och en sex kärnig processor. Säger detta till nästan alla men, en annan processorkylare än den som medföljer är att rekommendera. Den låter mycket. Tänk också på att allt kanske inte är i lager, och de skickar inte datorn förens allt finns i lager.

Jag ändrar mig och håller med ante. Köp en processorkyl, och skippa en av chassifläktarna. Anledningen är att det är subjektivt om man tycker orginalkylen låter. Sätter man ihop datorn själv, så kan man ju pröva först med orginalkylen och sätta dit en annan om man inte är nöjd. Men du lägger 800 på att få datorn monterad och då är det ju tråkigt om du inte skulle bli nöjd och inte kan ändra enkelt.

Edit: Håller också med om att du ska skippa SSDn och lägga pengarna på annat. Tex bättre låda eller CPU. SSD är väl trevligt, datorn startar mycket snabbare, men en vanlig HD är rätt pigg också. Känns som SSD tekniken inte är riktigt färdig, och priserna/storlekarna på SSD kommer nog att ändras rejält framöver.

Permalänk

skickade min order för ett par dagar sedan.
jag beställde samma 120mm fläkt (1st)! enda skillnaden på min order är:

tog 6870 black edition (extra klockning för en hundring /lazy)
ingen sdd.
334 chassit som du hade förut.

jag kommer inte klocka processorn, och jag tror 6870's fläkt kommer överrösta processorns :')

så jävla skönt att inte behöva sätta sig in i nåt <3
tack, allihopa.

Permalänk
Skrivet av ax69:

Jaha okej. Vet inte vad du har gjort med 40 diskar, men du kanske har använt gamla också? jag pratar om F3 serien. Jag har visserligen bara haft min HDD från samsung men flera bekanta är också nöjda. Seagate har ju inte direkt bästa historien heller.

Japp det har varit gamla, typ 40 gb och 80 gb.

Skrivet av TheDaemon:

Har haft ett flertal Samsung och Seagate, inga Samsung har gått sönder än så länge, medan flertalet Seagate är döda.

Okej, inga seagate har dött här än så länge iaf.

Skrivet av Gretjek:

såhär blir nog slutresultatet. Vill att inet ska installera windows åt mig på en ssd, hörde att det ska gå väldigt fort och eftersom det fanns lite pengar kvar i budgeten så varför inte?. Att bränna isofiler till dvd och sedan försöka starta en dator i bios låter inte som nåt för mig när jag tänker efter 2 gånger. Vill att allt ska gå så smidigt som möjligt.

så go eller no go =D

Att installera windows 7 är busenkelt, du köper ju skivan tillomed, bara sätt in skivan och installera, tar högst 15 minuter.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Hej igen, förlåt att jag väcker denna gamla tråd till liv, men fegade ur sist och köpte ingen dator (tur att hibernative gjorde det). Tänkte beställa denna snarast nu typ om nån timme då allt finns på i lager och så. Kan inte tänka klart utan att ha beställt denna dator. Är det någonting som inte kommer att fungera eller är det bara att tuta och köra? Kommer nog inte uppgradera datorn eller köra SLI. Förlåt om jag är besvärlig

har nu ett bra chassit, processorkylare och allt vad man kan behöva tror jag. Såg nån tråd om att Nätaggregatet ska klara detta kort om man inte klockar för mycket.

PS processorn flaskar väl inte grafikkortet? Har inte lyckats hitta nån bra info på nätet om det.