Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Funkar spelet felfritt för folk nu eller i MP? Sist jag spela funka det hur bra som helst.. Kör med AMDs nyaste 10.10 drivers med.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Funkar spelet felfritt för folk nu eller i MP? Sist jag spela funka det hur bra som helst.. Kör med AMDs nyaste 10.10 drivers med.

Har bara spelat MP. Är inte helt tiptop nu men det är grym skillnad mot innan patchen så jag är nöjd iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkePettsson:

har ni tomtebloss i huvet ni som tycker att det är ett steg BAKÅT från cod4 ?! cod4 ser ut som 1.6 jämfört med Black ops!

Gillar man tecknat gillar man Blackops, gillar man mer realistiska spel gillar man COD4/MW2... Du har inte missat att de är 2 helt olika utvecklare va?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Gillar man tecknat gillar man Blackops, gillar man mer realistiska spel gillar man COD4/MW2... Du har inte missat att de är 2 helt olika utvecklare va?

MW2, CoD4 - realistiska? tillåt mig att skratta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Har du en 120hz skärm? för vanliga skärmar klarar bara 60hz så över 60fps hjälper inte så länge man ligger stabilt på 60

nej, har vanlig 60hz.
Låser upp vsyncen=>60 fps = mjukare gameplay och responsivare mus

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Gillar man tecknat gillar man Blackops, gillar man mer realistiska spel gillar man COD4/MW2... Du har inte missat att de är 2 helt olika utvecklare va?

Hur är Black Ops tecknat? Och hur är MW2 och COD4 Realistiska? WAW var heller inte tecknat och samtidigt bättre än COD4.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator

Stör mig lite på systemet för att låsa upp vapen i MP :C

Hade inte haft något mot "köpsystemet" om det inte var bundet till level, känns helt meningslöst när det är både level och $.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Tänkte jag också. Gick jävligt bra för mig innan patchen men förvånande nog går det bättre nu!

Över 2.00 i k/d i de senaste 5 matcherna :>

EDIT: Testade precis Theatre mode. La upp ett klipp där jag köttar på Gun Game (hmm.. köttar...). Vet inte om det går att söka på eller nåt men jag nickar Neverland :]

Gick bättre för mig med faktiskt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är det någon förstår sig på dessa omdömen? Jag har nämligen inga som helst problem med mitt ps3 exemplar eller ser värre ut än 360 versionen.

Omdömen om Call of Duty: Black Ops

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Är det någon förstår sig på dessa omdömen? Jag har nämligen inga som helst problem med mitt ps3 exemplar eller ser värre ut än 360 versionen.

va?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag tror inte att det är din ping som sjunker när du dör, det är spelarens ping som du spectatar/ser i killcam, så verkar det vara för mig i alla fall.

ah, Okej, pingen går iaf ner på vid mitt namn när jag tabbar för att se scores...

Permalänk
Medlem

Håller på att skaffa en rankad server. Hardcore TDM, DOMI, DEMO, S&D.

Så om ni gillar det får ni gärna lägga till mig på steam.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk

Bara jag som får upp Free for all (ffa) servers när man söker efter Hardcore servrar?
Jag får alltså endast upp ffa och inga andra alls HQ, SD, TDM mfl

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

MW2, CoD4 - realistiska? tillåt mig att skratta.

Förlåt de va ja som hade lite för höga tankar om Treyarch. Intressant dock att de fick ta mycke skit iochmed World at war, nu hyllade till skyarna (även från fragbite ser ja), fantastiskt va vindarna kan vända

Skrivet av Hamzta:

Hur är Black Ops tecknat? Och hur är MW2 och COD4 Realistiska? WAW var heller inte tecknat och samtidigt bättre än COD4.

Skillnaden mellan TF2 å black ops är inte lång.

[sarkasm]Treyarch är kända för bra mulitplayers[/sarkasm]

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

black ops är riktigt lätt nu när man spelat en hel del BC2, 1.85 i k/d nu.
riktigt roligt spel, laggar mindre nu också.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Det verkar som att ni som inte gillar Black Ops inte heller är särskilt konstruktiva i er kritik, kan bero på låg ålder möjligtvis eller bara en oförmåga att uttrycka er. Spamma en massa om det är ni dock bra på! Samt referera till skitspelet BC2, vilket ju är så fantasilöst i jämförelse med detta. Här har de verkligen lyckats leverera en mängd olika spelsätt, upplåsbara/köpbara grejer och underhållande killstreaks, välbyggda banor med mera.

Nu ska jag återgå till CODBO Multiplayer. Hur många levels finns det på första banan för Zombiemode?? Har kommit till 10 än så länge och där började det bli kaos.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Någon som råkat ut för att Spas 12 blivit en eldkastare? Körde precis en ganska tidig bana i singleplayern där man får en spas 12, den lät som en bazooka och fick alla fiender att börja brinna.

Sen undrar jag också varför jag inte kan öppna console i singleplayer längre efter patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Någon som råkat ut för att Spas 12 blivit en eldkastare? Körde precis en ganska tidig bana i singleplayern där man får en spas 12, den lät som en bazooka och fick alla fiender att börja brinna.

Sen undrar jag också varför jag inte kan öppna console i singleplayer längre efter patchen.

Det är en speciell sorts ammo som kallas Dragons Breath, google it

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Det verkar som att ni som inte gillar Black Ops inte heller är särskilt konstruktiva i er kritik, kan bero på låg ålder möjligtvis eller bara en oförmåga att uttrycka er. Spamma en massa om det är ni dock bra på! Samt referera till skitspelet BC2, vilket ju är så fantasilöst i jämförelse med detta. Här har de verkligen lyckats leverera en mängd olika spelsätt, upplåsbara/köpbara grejer och underhållande killstreaks, välbyggda banor med mera.

Nu ska jag återgå till CODBO Multiplayer. Hur många levels finns det på första banan för Zombiemode?? Har kommit till 10 än så länge och där började det bli kaos.

Nu faller du i samma grop, när du kallar BC2 för ett skitspel.
BC2 och BO är två helt skilda spel, BC2 är lite mer lagspel, större banor som faktiskt kräver just lagspel.
BO är ett köttarspel där det är every man for himself. Sen är ju faktiskt båda spelen bra på respektive punkter. Och det är trevligt att se alla dessa nya spelsätt som Treyarch-teamet tagit med, det gör det hela mycket mycket bättre, fast gammal hederlig Team Deathmatch/Search & Destroy är också kul.

Detta är mina åsikter efter att ha lirat båda spelen, även CoD4 en hel del och WaW.

Permalänk

Det finns inga Gävlebor eller omnejd som lirar Black Ops på PC? Kan ju höra av er via PM

Permalänk
Medlem

Har nu köpt servern, tog ett tag att hitta den. Fick ta hjälp av en polare... då han hittade den var det redan 15 spelare på den och då jag skulle joina var den full, ha ha! Reserved slots nästa!

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Det verkar som att ni som inte gillar Black Ops inte heller är särskilt konstruktiva i er kritik, kan bero på låg ålder möjligtvis eller bara en oförmåga att uttrycka er. Spamma en massa om det är ni dock bra på! Samt referera till skitspelet BC2, vilket ju är så fantasilöst i jämförelse med detta. Här har de verkligen lyckats leverera en mängd olika spelsätt, upplåsbara/köpbara grejer och underhållande killstreaks, välbyggda banor med mera.

Nu ska jag återgå till CODBO Multiplayer. Hur många levels finns det på första banan för Zombiemode?? Har kommit till 10 än så länge och där började det bli kaos.

Skitspel är ju att ta i, då BFBC2 är sjukt mycket bättre.. Det kräver lagspel, det är verkligare, det är 100 gånger snyggare och banorna är större.. Visst de går inte jämföra helt men kalla inte BFBC2 skitspel lillen.... :S

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addewigge:

Har en fråga angående min dator...klara den av black ops?

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4 G RAM
Radeon HD 5770

använder windows 7 om ni behöver veta det också

Jag har följande:

5770
E8400 (stock)
4G RAM

Kör allting max @ 1920x1080 2 gånger AA

Spelet funkar helt "laggfritt" för mig, och speciellt nu efter patchen som kom igår funkar det ypperligt!

Permalänk

Folk som dissar Black Ops är ju bara överdrivna. Att kalla grafiken för tecknad är ju bara tecken på att man är omogen.

BC2 är enbart ett frustrerande spel för mig personligen. När man sprungit över hela mappen och blir skjuten direkt av en stor tank och måste vänta 7 sek för att sedan börja springa igen stör mig otroligt mycket mer än att bli thumpad någon gång eller att jag inte stannar upp och beundrar grafiken.

Att sedan BC2 har "effekter" som gör ökenbanorna närmast ospelbara (Blir helt vitt på skärmen när man tittar ut mot sandmoln som åker förbi liksom...).

BC2 är dock ett bra spel och jag gillar att lira det tillsammans med några polare men när man känner att man bara vill kötta sönder så är black ops ett bra mycket bättre alternativ...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Det är en speciell sorts ammo som kallas Dragons Breath, google it

Jaha, då förstår jag :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Skillnaden mellan TF2 å black ops är inte lång.

[sarkasm]Treyarch är kända för bra mulitplayers[/sarkasm]

Du trollar ju, det är så uppenbart.

Sedan gjorde Treyarch United Offensive, Call of Duty 3 (singleplayern var inte så bra men multiplayern var sjukt underskattad) WAW är och var skitbra, och Black Ops är också skitbra, dock är det prestanda problem som dock lär fixas så småningom.

Edit: Dom gjorde även Big Red One som var rätt bra.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

Varför är "sidorna" ombytta på bild #3 Robbaz?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hur bär man åt sig när man ska byta namn? Börjar bli trött på att gå efter namnet "unknown guy"

Permalänk

Ingen större skillnad med patchen, MP är fortfarande helt ospelbar.
Ställde om prioriteten på spel och steam också.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....