Permalänk

SupremeFX X-Fi

Jag har ett Rampage 2 extreme moderkort med ett SupremeFX X-Fi ljudkort. Verkar inte finns några fungerande drivrutiner till Vista/Win7.
Jag har googlat ett drygt dygn och de verkar vara ett stort problem.
Någon här som setat och kliat sig i huvudet över samma sak och fått de att funka?

Lite övrig info om min felsökning:
Det finns 2 olika drivers som man ska använda (av vad jag förstått). Creatives och sen soundmax.

I XP funkade både. Fick alla grejer creative lovat med crystalizer etc.. och soundmax funkade kanon.

I Vista funkade inte creatives grejer. Men soundmax funkade hyggligt.

I Win7 nu så funkar inget av dom. Jag får ljud, men det är vanlig sterio och inget av programmen till varken soundmax eller creative vill gå igång. Soundmax verkar inte ens installeras ordentligt och creatives skriker att jag inte har någon hårdvara som stödjer programmet.

Som sagt så är de ett relativt vanligt mobo i dessa trakter och ljudkortet verkar finnas på massa andra modeller också. Så någon lär ju ha fixat detta?

Tack
//Flytkorken

Permalänk
Medlem

Precis som du säger så har fler problem med detta. Kolla de sista 10-20 sidorna i tråden nedan.

X48 Rampage Formula Preview. - XtremeSystems Forums

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Jag har nu lyckats få igång soundmax halvdant. Men det är någon halvdan win7 integrerad historia. Jag får igång surroundet och jag får ljud som jag ska. Men de finns inge EQ och andra finesser.

Permalänk
Avstängd

Kolla upp PAX drivrutiner om det finns något till SupremeFX.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Söker du efter fungerande Creative drivisar till Win7 skall du kolla in creatives forum och söka på daniel_k.