Permalänk

Vattenkyla HD4850

Hej SweC!

Har letat runt på nätet ett tag efter vattenkylning till HD4850, men inte hittat. Är det så tråkigt att det inte finns?

Mina två 4850 värmer uoo burken mycket och det hade varit både roligt och bra för komponenternas livslängd om en radiator kylde korten utifrån. Korten ser ni i min signatur. Går detta? En noobfråga till: Kan man ha H50/H70´s radiatorer utanför burken?

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

Relativt gamla kort, låter bara onödigt dyrt att lägga pengar på vattenkylning till dem.. Skaffa bättre kort som stödjer DX11 säger jag...

Block:
Aquagratix HD 4850
Koolance har också haft block men det verkar inte finnas på deras hemsida längre

Radiatorn kan du naturligtvis sätta var du tycker den ska sitta, det som spelar roll är ju klart längden på slangarna.

Använd google nästa gång, kan hjälpa dig att finna... jag googlade på "4850 Waterblock" men där var relativt tunnt, och som sagt så verkar det vara lite för gamla t.o.m

MVH

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av s0kkiplast:

En noobfråga till: Kan man ha H50/H70´s radiatorer utanför burken?

Du kan men det är inte så lätt. Slangarna är väldigt korta, speciellt på H70. Av vilken anledning vill du har den utanför? Ljudnivån blir betydligt högre, den blir snabbt dammig och det blir krångligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Gissar att EK har kvar 4850 block, men räkna med att det kostar minst 2000:- antagligen tre att vattenkyla korten, du får rätt mycket grafikkort för de pengarna.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Ok blivit övertalad att inte ge mig på det. Ville bara kolla möjligheterna.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC