Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på detta spel. Jag hoppade över MW2 och körde BF:BC2 istället men det kostar ju endast 379:- på elgiganten.

Och det verkar vara mycket roligt med alla dessa nya prylar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

vilka ska in till webhallen på måndag?!?!?!

Etta inte!
Har förhandsbokat spelet som download på cdon, tyckte det verkade smidigt tror ni steams servrar kommer palla trycket och leverera helt okej nedladdningshastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Etta inte!
Har förhandsbokat spelet som download på cdon, tyckte det verkade smidigt tror ni steams servrar kommer palla trycket och leverera helt okej nedladdningshastighet?

Man kan ju ladda ner från steam redan nu. Så om du har nyckeln så kan du aktivera nu direkt i steam och börja tanka.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Etta inte!
Har förhandsbokat spelet som download på cdon, tyckte det verkade smidigt tror ni steams servrar kommer palla trycket och leverera helt okej nedladdningshastighet?

Skrivet av Shrudder:

Man kan ju ladda ner från steam redan nu. Så om du har nyckeln så kan du aktivera nu direkt i steam och börja tanka.

Precis, mitt ligger redan på disken och väntar. Ladda ned från steam på release lär nog gå sådär tror jag.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Precis, mitt ligger redan på disken och väntar. Ladda ned från steam på release lär nog gå sådär tror jag.

Man kan ju förladda ner spelet. Det är det som är pre-load. Så att man slipper ladda ner ifrån överbelastade servar på releasedagen, istället kan du börja spela direkt på releasedagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Man kan ju förladda ner spelet. Det är det som är pre-load. Så att man slipper ladda ner ifrån överbelastade servar på releasedagen, istället kan du börja spela direkt på releasedagen.

Nu vet jag inte om jag missförstod dig, men det är precis det jag redan har gjort.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Man kan ju ladda ner från steam redan nu. Så om du har nyckeln så kan du aktivera nu direkt i steam och börja tanka.

Har inte kollat på steam än men slänger frågan direkt
Går det att förladda utan att man har cdkey? Har ju förbeställt på skiva så kommer inte få min nyckel förän jag får spelet men det hade ju varit najs att ha allting installerat o klart o bara börja lira när man kommer hem med spelet i näven

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

4 och en halv dag kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

4 och en halv dag kvar

Kittlar i kistan redan!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade mitt spel igår på spelbutiken och nu ser jag att det är redan skickat? Kan det vara sant eller vad tror ni? Har ju ALLTID fått mina spel därifrån på release dagen.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Förhandsbokade mitt spel igår på spelbutiken och nu ser jag att det är redan skickat? Kan det vara sant eller vad tror ni? Har ju ALLTID fått mina spel därifrån på release dagen.

Det kan ju inte stämma ;O

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av zaman:

Förhandsbokade mitt spel igår på spelbutiken och nu ser jag att det är redan skickat? Kan det vara sant eller vad tror ni? Har ju ALLTID fått mina spel därifrån på release dagen.

Du får helt enkelt vänta och se! Hade ju varit sjuktligt nice ifall det redan hade blivit skickat till dig

Permalänk
Skrivet av zaman:

Förhandsbokade mitt spel igår på spelbutiken och nu ser jag att det är redan skickat? Kan det vara sant eller vad tror ni? Har ju ALLTID fått mina spel därifrån på release dagen.

Vad jag har läst så är de stränga avtal mellan Activision och återförsäljaren angående sånt, så det vore väldigt konstigt. Sen om du nu skulle få det tidigare, så kan du knappast spela med tanke på att steam låser upp spelet natten till tisdag.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Hejsan!

Som bekant landar Call of Duty: Black Ops på tisdag och vi i klanen Swedish Rednecks vill komma igång så fort som möjligt med spelandet för att kunna etablera oss och söker därför ett par spelare för att fylla upp laget. De första dagarna kommer naturligtvis gå åt till att "lära känna" spelet då det seriösa spelandet i ladders givetvis inte kommer dras igång innan lämplig match-mod har släppts.

Historik

Swedish Rednecks bildades under sommaren 2005 i samband med releasen av
succén Battlefield 2. Vi höll på i säkert uppemot 2 år innan vi bestämde oss för att ta en paus från det seriösa spelandet.Samma spelare höll dock på med andra spel men på lite mer oseriös nivå.

Under slutet av 2008 blev spelandet dock seriöst igen, då under spelet Call of Duty: World at War. Ett spel som, trots att det var väl anpassat för klanspelande, blivit bortglömt. Vi fortsatte spela fram till releasen av Modern Warfare 2.

Modern Warfare 2 visade sig tyvärr, trots att spelets gameplay hade en hel del potential, vara ett misslyckande. Vi fortsatte dock ett bra tag innan även vi tröttande på saknat mod-stöd, laggiga ”servrar” och bristande uppoffringar från IW.

Senare släpptes Bad Company 2, ett spel vi hoppades skulle bli kanon med tanke på att vi verkligen gillade BF2. Tyvärr blev BC2 en riktigt besvikelse och spelandet på seriös nivå lades ner ganska omgående efter release.

Ett par av våra medlemmar beslutade sig för att starta upp en World of Warcraft-guild och lyckades plocka ner de bossar som fanns att erbjuda i slutet av Wrath of the Lich King. I slutet av hösten lades dock satsningen ner.

Swedish Rednecks har nu börjat fokusera på Call of Duty: Black Ops där fokus kommer ligga på att göra bra ifrån sig i såväl ligor som cuper.

Vilka är vi?

Vilka är vi som spelar i Swedish Rednecks då?
Vi är ett skönt gäng som har spelat tillsammans ett bra tag nu.
Vi är i åldrarna 18-35 och uppskattar att sitta uppe på kvällarna, knäcka en pilsner och lira lite högkvalitativ FPS.

Nivån på humor och gliringar varierar kraftigt men det går med lätthet säga att politisk korrekthet verkligen inte står högt upp på dagordningen hos någon av våra medlemmar.

PK-ism i sann Aftonbladet-anda är således inte aktuellt hos oss. Vidare finns det ett genuint intresse för spelande hos oss men också intresse för andra aktiviteter såsom sport och alkohol. Många av oss har också träffats IRL(fånigt uttryck, eller hur?).
Vad kan vi erbjuda dig då?

Vi i Swedish Rednecks kan erbjuda en skön och stabil miljö där vi hoppas och tror att du kan utvecklas som spelare samtidigt som du hjälper oss att bli ännu bättre. Vi siktar alltid på att bli så bra som möjligt.

Hur ansöker jag till Swedish Rednecks?

För att ansöka till Swedish Rednecks måste du besöka våran hemsida. Väl där klickar ni på "Ansök" och fyller i det forumlär som ni ombeds fylla i.

Vi ställer emellertid en del krav på dig som söker.

- Vi vill att du skall vara 18+.
- Du skall tala svenska alternativt skånska, norska eller finlandssvenska.
- En fungerande mick samt programmet Mumble.
- Humor, det skämtas friskt och att sitta torr som en pinne funkar inte.
- Inga PK-kärringar!
- Intresse för spelet och att utvecklas.
- Hög närvaro, att spela 1-2 gånger i veckan fungerar inte om man vill bli en bättre spelare.
- Förmåga att ta kritik.

Har ni några frågor till mig? Kontaktdetaljer följer nedan.
E-post: gustav@swedishrednecks.eu
Xfire: grezea

Lycka till med din ansökan!

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att ansöka, men har inte riktigt tid till seriöst spelande :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

vill inte framstå som ett troll, men måste fråga, som pc spelare, hur kan ni se fram emot en konsolportning?
mw2 och waw var ju rena smörjan, riktigt sjabbigt lir :/

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Själv har jag nästan 250h speltid i MW2 enligt Steam och tyckte det var riktigt kul även om det fanns en del cheezy perks.

Black Ops är givetvis förhandsbokat till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

vill inte framstå som ett troll, men måste fråga, som pc spelare, hur kan ni se fram emot en konsolportning?
mw2 och waw var ju rena smörjan, riktigt sjabbigt lir :/

Det verkar också nästan identiskt med tidigare spel i serien. Men smaken är som baken.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Skrivet av Maltek:

Det verkar också nästan identiskt med tidigare spel i serien. Men smaken är som baken.

Skillnaden från MW2 är ju dock att det är dedikerade servrar vilket resulterar i mindre cheaters då det finns admins på servrarna som kan banna och även att man får bättre ping eftersom det inte är P2P.

Jag köpte inte ens MW2 eftersom det var P2P och jag har nog aldrig sett något FPS spel som funkat bra som P2P pga lagget.

sen är det ju mindre ändringar resten men dessa är ju dock de stora plussen enligt mig.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen inte WaW men jag tror att Treyarch kan rätta till sitt (i mitt tycke) dåliga rykte med detta spel, Black Ops. Synd bara att de inte har ägnat så många sekunder åt ljudet. Jag har redan betalat för spelet i Elgigantens webshop så jag hoppas verkligen att det är värt att ge detta spel ett försök. Btw, är det samma motor som från MW2? Den är ju väldigt lättdriven så det skulle vara en fördel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gustav_GJ:

Hejsan!

Som bekant landar Call of Duty: Black Ops på tisdag och vi i klanen Swedish Rednecks vill komma igång så fort som möjligt med spelandet för att kunna etablera oss och söker därför ett par spelare för att fylla upp laget. De första dagarna kommer naturligtvis gå åt till att "lära känna" spelet då det seriösa spelandet i ladders givetvis inte kommer dras igång innan lämplig match-mod har släppts.

Jag är intresserad, men är väldigt orolig för att spelet kommer vara ett dåligt tävlingsspel. Jag kommer att ansöka, men om det visar sig att spelet inte håller måttet så är jag borta illa kvickt, om ni inte väljer att byta spel!

Permalänk

Spelet på D2D med 20 % rabatt för 37,95 euro: Direct2Drive: Buy Call of Duty®: Black Ops Download Alltså billigare än från butik, inte ofta man ser

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är intresserad, men är väldigt orolig för att spelet kommer vara ett dåligt tävlingsspel. Jag kommer att ansöka, men om det visar sig att spelet inte håller måttet så är jag borta illa kvickt, om ni inte väljer att byta spel!

De har iallafall gett lite tanke iallafall. Dels kommer man redan från början kunna ta bort vapen och perks eller helt enkelt skapa loadouts som bara är tillåtna.

Dedikerade servrar.

Modding kommer vara tillgängligt efter release så troligen kommer något liknande promod precis som i CoD4 och då kan det bli riktigt fint.

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag är intresserad, men är väldigt orolig för att spelet kommer vara ett dåligt tävlingsspel. Jag kommer att ansöka, men om det visar sig att spelet inte håller måttet så är jag borta illa kvickt, om ni inte väljer att byta spel!

Våran förhoppning är att det kommer fungera bra i tävlingssammanhang då dels dedikerade servrar finns, dels mod-stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Spelet på D2D med 20 % rabatt för 37,95 euro: Direct2Drive: Buy Call of Duty®: Black Ops Download Alltså billigare än från butik, inte ofta man ser

Priset är i pund.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Priset är i pund.

Aj som fan du, det såg jag inte Lät lite för bra

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Aj som fan du, det såg jag inte Lät lite för bra

Hehe, ja ;).

Finns dock för 379 SEK på Call of Duty: Black Ops (PC) - Elgiganten

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat på elgiganten för 479kr!!Billigaste jag kunde hitta på prisjakt. (xbox 360)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Meningslösa inlägg är inte tillåtna.

Permalänk

Om man köper det från CDON/Elgiganten download only skit får man nyckeln direkt som man kan aktivera i steam? Alltså så att man kan preloada innan släppet, eller får man nyckeln på tisdag?