Splinter Cell Conviction

Permalänk
Medlem

Splinter Cell Conviction

Installerade Tom Clancys Splinter Cell Conviction och när jag startar det kommer det upp en ruta att mitt grafikkort inte stöds?
Har ett Zotac Geforce 465GTX 1024mb.

SPelet går att starta iaf men bilden är svart och "klickar" inte om till bild heller.

Någon som vet varför? :S

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

Har du de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort?Kolla på Nvidias hemsida.

Permalänk
Medlem

Patchat spelet?

Permalänk

Står så också när jag startar spelet, men sen ingame så funkar det helt perfekt med maxad grafik....

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Installerade Tom Clancys Splinter Cell Conviction och när jag startar det kommer det upp en ruta att mitt grafikkort inte stöds?
Har ett Zotac Geforce 465GTX 1024mb.

SPelet går att starta iaf men bilden är svart och "klickar" inte om till bild heller.

Någon som vet varför? :S

Det är likadant för mej, fast jag har ett "GTX 460m". För mej har dock de fönstret buggat så jag kan inte trycka på "fortsätt ändå" eller vad det nu finns att välja på, så jag kommer inte vidare alls. Riktigt sugen på detta spelet så är tacksam för svar! har testat att ta bort "systemdection.dll", vilket gör att de testet inte körs. Då startat spelet, men det är väldigt instabilt och hänger sej nästan direkt :/

mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har senaste versionerna av DirectX 9, drivrutiner till grafikkortet och av spelet så finns det inte mycket mer att göra förutom att söka efter någon "fix" (då menar jag inte crack, utan något inofficiellt sätt att fixa problemet, t ex redigering av .ini-fil el. dyl.). Om jag inte minns fel så är Conviction ett oerhört buggat spel som fungerade riktigt dåligt rent tekniskt för många.