Permalänk

Iphone skicka sms :O ?

Hej fick nyss min Iphone 4... Och har typ sådär 1 i täckning, men skickar något ett sms till mig när jag inte har täckning, så kommer inte sms'et fram även om jag får tillbaka täckningen sedan... Någon som vet vad problemet är?! Alltså när någon skickar sms när jag inte har teckning kommer det inte fram när jag får tillbaka den!

Hjälp!!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Låter mer som leverantörsfel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Va har du för leverantör samt har du senaste Ios? Testst och anväbda skal samt utan? Vart befinner du dig när du har 1 plupp i mottsgning. Lite mer info tack

Permalänk
Medlem

Håller du den med vänsterhanden? :/

Skämt åsido, prova traska runt lite.
Som sagt, mer info behövs.

Eller så byter du till högerhanden!

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Låter mer som leverantörsfel.

Skrivet av contra:

Va har du för leverantör samt har du senaste Ios? Testst och anväbda skal samt utan? Vart befinner du dig när du har 1 plupp i mottsgning. Lite mer info tack

Skrivet av fuzzz:

Håller du den med vänsterhanden? :/

Skämt åsido, prova traska runt lite.
Som sagt, mer info behövs.

Eller så byter du till högerhanden!

Har 3. Håller den i vänsterhanden, är hemma där 3 vanligt vis har dålig teckning (Enligt min syster) Har inget skal då min telefon är 1dag gammar. Har traskat runt, men även om täckningen återkommer så kommer inte sms'et till mig : / Ganska irriterande då någon kanske skickar ett sms som jag inte får : /

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag är inte 100% säker, men är det inte så att det går att ställa in hur länge SMS:et ska ligga hos operatören innan det raderas? Det kan ju vara värt att kolla om telefonen är för snålt inställd.

Hoppas det löser sig, det är jäkligt störande när man inte får sina SMS. Dyker det upp någon lliten ikon högst upp när detta händer?

/Stefan

Permalänk
Skrivet av jaggan2:

Hej

Jag är inte 100% säker, men är det inte så att det går att ställa in hur länge SMS:et ska ligga hos operatören innan det raderas? Det kan ju vara värt att kolla om telefonen är för snålt inställd.

Hoppas det löser sig, det är jäkligt störande när man inte får sina SMS. Dyker det upp någon lliten ikon högst upp när detta händer?

/Stefan

hmm nej får ingen ikon... men jag vet att folk skickar sms som inte kommer fram... Har provat från min gamla telefon/Syrrans/Och annat folk, jag får helt enkelt inte det när jag har tappat täckningen!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Har haft det där problemet med tele2 tidigare, jobbade på ett ställe som hade usel mottagning och om jag befann mig helt utan mottagning en hel dag så kunde SMS som blivit skickade vid en tidpunkt dyka upp flera timmar senare i min telefon.

Tror inte det beror på din iphone, har en sån också och inte upplevt att det skulle vara mer förekommande på den än på min gamla SE W890 som jag använde under tiden jag jobbade på stället ovan.

Permalänk
Skrivet av badbolll:

Har haft det där problemet med tele2 tidigare, jobbade på ett ställe som hade usel mottagning och om jag befann mig helt utan mottagning en hel dag så kunde SMS som blivit skickade vid en tidpunkt dyka upp flera timmar senare i min telefon.

Tror inte det beror på din iphone, har en sån också och inte upplevt att det skulle vara mer förekommande på den än på min gamla SE W890 som jag använde under tiden jag jobbade på stället ovan.

Jo är lite drygt... har 1-0 bars här hemma så >.<

Visa signatur

CITERA!!!!!