Outhärdlig bild med Win 7

Permalänk

Outhärdlig bild med Win 7

Då jag inte vet var felet ligger utan det enda jag kan koppla till problemet är version av Windows så skriver jag här, ni får flytta/säga åt mig om jag är helt fel ute.

Det är såhär att när jag ser på någonting som är streamat och uppspelat med DivX-spelaren så får jag en riktigt pixlig och ful kvalité på klippet jag ser på, fick ett tips av någon att jag skulle köra i Win XP sp2 kompitabelt läge så jag testade det och fick "perfekt" bild igen.

Nu fungerar det inte längre utan blir bara svart när jag kör med XP kompitabelt och självklart är det lika pixligt och jävligt när jag kör normalt (Win7)

Är det någon som har någon lösning vore jag evigt tacksam!

Bild på fenomenet:

Visa signatur

Custers Army

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken spelare du använder, men har du provat att använda någon annan?
Detta ser ungefär ut som det fenomen jag fick på mitt gamla tvkort som inte var kompatibelt med vista/w7
Helt enkelt så att funktionen "Overlay" som video output inte fungerar i windows 7/vista, den kör istället VMR 7/9
Och troligtvis har den problem med detta, sett många som har samma problem, prova en annan spelare och återkom.
Menar du DivX web player? för då finns det deblocking settings i options

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Skrivet av db_sweet:

Jag vet inte vilken spelare du använder, men har du provat att använda någon annan?
Detta ser ungefär ut som det fenomen jag fick på mitt gamla tvkort som inte var kompatibelt med vista/w7
Helt enkelt så att funktionen "Overlay" som video output inte fungerar i windows 7/vista, den kör istället VMR 7/9
Och troligtvis har den problem med detta, sett många som har samma problem, prova en annan spelare och återkom.
Menar du DivX web player? för då finns det deblocking settings i options

Det är Web playern jag menar precis, ledsen att jag missade att skriva det, kör redan med "Full deblocking and sharpening"

Jag har inga problem alls med videofiler jag har på hårddisken (Som jag ser på med VLC) men det är dom här j*vla streamade klippen jag har problem med.

Visa signatur

Custers Army

Permalänk
Medlem

Hade så där med Windows 7 RC (build 7100). När 7600 RTM kom så var det borta.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Hade så där med Windows 7 RC (build 7100). När 7600 RTM kom så var det borta.

Tyvärr hade jag inte lika tur :/

Visa signatur

Custers Army