Permalänk

Nån som har fått 100fps i 1.6 med vsync aktiverat?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Nån som har fått 100fps i 1.6 med vsync aktiverat?

undrar om de går att få med någon 120 hz-skärm, går inte med denna iaf

Permalänk
Skrivet av backsla5h:

Nån som har fått 100fps i 1.6 med vsync aktiverat?

Skrivet av Daemon85:

undrar om de går att få med någon 120 hz-skärm, går inte med denna iaf

Jag har det...

Edit*
Om ni har 800*600 (eller den uppl ni har i cs rättare sagt) och kollar på information i osd:n, vad står det att ni kör för hertz då?

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

nu verkar det funka när jag provade skönt det, men mysko att det inte funkade från början ^^

Permalänk
Medlem

Sluta skylla på skärmen och skyll på CS istället. UT har oxå såndär inbyggd ställbar fps limit i config filen och funkar bra här att köra med t.ex. 100 fps och 120Hz fast 120 / 120 är ju att föredra. Iofs finns det inget som säger att det skulle va t.ex. förbjudet att spela online med 500 fps där heller (räcker att ändra internet connection till "lan") så försvinner online fps gränsen i UT3. Fast konstant fps är ju att föredra förstås, varierar så mycket i input lag annars.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Trevligt, då är det bara att invänta nån vettig recension innan man kan bestämma sig. Verkar också som att Viewsonics nya 120Hz skärm kommer släppas innan året är slut så väntar nog på det också. ;p

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Är det ''stora'' skillnader mellan denna och Acer (120hz:are)? För varför betala mycket mer när man har en ''top-klassig'' mus & musmatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drin:

Är det ''stora'' skillnader mellan denna och Acer (120hz:are)? För varför betala mycket mer när man har en ''top-klassig'' mus & musmatta.

Ingen vet då BenQn inte blivit testad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ingen vet då BenQn inte blivit testad.

Det är väl flera som har använt den här? Eller syftar du på ''riktiga'' recensioner på bl.a DV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drin:

Det är väl flera som har använt den här? Eller syftar du på ''riktiga'' recensioner på bl.a DV?

Ja, flera som använt den, det säger inte ett jota. Större delen av de som köper en ny skärm, tv, bil eller något annat lär komma med positiva kommentarer då de inte vet bättre.

Att lyssna på folks åsikter och ta dom som någon typ av sanning är ett misstag imo. Positiva omdömen = skärmen suger inte. Får en ny skärm dåliga omdömen, då finns det två alternativ, skärmen suger eller personen har faktisk erfarenhet av andra skärmar.

Permalänk
Medlem

Har en annan fråga om 3D-skärmar och ATi i allmänhet. Har Radoen 5850 som stödjer HD3D(ATi:s version av 3D). Det finns ju olika utvecklare som har utvecklat 3D drivrutiner ''åt'' ATi. Många säger att iZ3D är den ''bästa''. Ok, om man kör med dess drivrutiner på en ''nVidia Ready'' 3D skärm, kommer detta att funka, visst? Men det jag är ute efter är om man kan använda RealD's polariserade(tror det var det) glasögon som man bl.a kan fixa gratis på biografer. Eller är det speciella glasögon som finns på iZ3D hemsida som man kan köpa?

Permalänk
Medlem

Blir nog att beställa denna ikväll eller asus modell Kommer bli finfint med 100hz i cs utan att ha 20kg kärlek på skrivbordet och 3D i fallout: 3/new vegas.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Blir nog att beställa denna ikväll eller asus modell Kommer bli finfint med 100hz i cs utan att ha 20kg kärlek på skrivbordet och 3D i fallout: 3/new vegas.

Jag kan verkligen rekommendera BenQen

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

Köpte BenQ XL2410T idag
Skulle behöva hjälp med kalibreringen, hur skall man gå tillväga?
Har använt mig utav websidan LCD monitor test images ,den har inget test för färger dock, vilka värden har ni på RGB?

Permalänk
Skrivet av frilel:

Köpte BenQ XL2410T idag
Skulle behöva hjälp med kalibreringen, hur skall man gå tillväga?
Har använt mig utav websidan LCD monitor test images ,den har inget test för färger dock, vilka värden har ni på RGB?

Får man fråga vilka inställningar du kom fram till genom sidan??

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

Visst, jag är ingen expert på skärmar och har inget öga för bild och färg dock.
Bildläge Standard:
Brightness 70
Contrast 58
Sharpness 3
Gamma 2,2
R,G,B: 82, 86, 90

och med Bildläge: Användarspel1 (bilden verkar bli annorlunda beroende på bildläget även fast man har samma inställningar på båda)
Brightness 70
Contrast 70
Sharpness 3, (går ej att ändra)
Gamma 2,2
R,G,B: 81, 82, 85

Standard känns bäst iallafall. Vet inte vad mer man kan/bör ändra.
RGB är inte mätt efter webbsidan som sagt, bara på känn.

Permalänk
Medlem

skulle man ta och sälja sin samsung 2233rz 120hz 3D monitor och byta upp sig till Benq?

vad skulle ni gjort ?

samsungen är 5mån gammal ..

Mvh E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Argh, gief recension på DV.

Ingen som hittat någon info om input lag eller dyl.?

edit: Någon som har läst om eller upplevt störiga problem som tex. OD/ljudet vid 120hz på Acers gd245hq? Dela gärna med er!

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem

Köpte beställde mig ett ex idag Någon som har testat med 3D vision?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Fick hem en sån av inet idag då min förra(HP Znånting) pajjade, och det är en väldigt bra skärm bilden är otrolig, och 120Hz är helt enkelt underbart har inte testat 3D men ska införskaffa brillor snarast

Permalänk
Medlem

Jag har en liten amatörisch fråga: JAg har läst nånstanns att vissa ATI kort i 5000 serien ej stödjer skärmar med 120Hz stämmer detta (finner ingen logiskt förklaring till detta i mitt huvud), Jag är nämligen sugen på att köpa en 120HZ skärm ej för 3D utan bara för snabbhetens skull i fps spel.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk

Kunde inte vänta på Digitalversus-recension så jag gled in till webhallen och skaffade en direkt

Inte hunnit spela med den än utan endast pillat med inställningar och äntligen hittat något som jag tror jag kommer trivas med som allroundinställning.

Pic. Mode: Standard
Brightness: 34
Contrast: 75
Sharpness: 3
Gamma 2.2
R: 86
G: 84
B: 86
AMA: on
Instant mode: on

Kan vara något blåskadad då jag tidigare haft en samsung, har helt annan smak än de andra inställningarna här i tråden.
Utgick från LCD monitor test images när jag ställde in, och gjorde lite egna korrigeringar i efterhand. TBH så halvfailar skärmen lite på en del bilder om man utgår ifrån en (enligt mig) användbar bild. Skärskilt Black/White Levels, quick contrast och gammatesterna. Gjorde som förväntat ifrån sig på det mesta annars.

Än så länge:
+ Robust, ställbar
+ 120 Hz = awesome mysflow
+ Bra musmatta (Ska försöka sälja musen som oöppnad)

- Hade helt givit 600 mindre utan mus+matta
- Pilliga jävla OSD-knappar
- Jag är oerfaren när det gäller skärmar, har dock verkligen satt mig in inför denna och försökt lära mig. Är nöjd med slutresultatet jag kom fram till, men man ser att det inte är väldens bästa skärm i testet jag länkade ovan.
- Verkar som någon sa vara lite olika förinställningar på de olika modesen. Jag (notera: jag) har iaf inte hittat något sätt att ändra på textutseendet (blurrigt) i FPSmode och speciellt i UserGame.

Edit: Är som sagt lite newb på detta med färger, vad är fel om man är nöjd med allt men det vita sticker lite för mycket i ögonen och det finns svart skugga runt text i allmänhet?

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem

Ifall det sticker i ögonen av vit bakgrund borde det ju vara pga ljusstyrkan/kontrasten men du kör ju relativt låg ljusstyrka redan men som sagt 120Hz skärmar är riktigt ljusa och själv hade jag antagligen använt något liknande lr kanske runt 30 t.o.m.

Svart skugga runt text? Är du säker på att det är svart och inte rött? För det brukar va betydligt vanligare som beror på att bilden är alltför skarp så sänk sharpness isf eller testa slå av AMA ifall det orsakas av overdrive vilket det ibland oxå kan göra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av Vildarawk:

Kunde inte vänta på Digitalversus-recension så jag gled in till webhallen och skaffade en direkt

Inte hunnit spela med den än utan endast pillat med inställningar och äntligen hittat något som jag tror jag kommer trivas med som allroundinställning.

Pic. Mode: Standard
Brightness: 34
Contrast: 75
Sharpness: 3
Gamma 2.2
R: 86
G: 84
B: 86
AMA: on
Instant mode: on

Kan vara något blåskadad då jag tidigare haft en samsung, har helt annan smak än de andra inställningarna här i tråden.
Utgick från LCD monitor test images när jag ställde in, och gjorde lite egna korrigeringar i efterhand. TBH så halvfailar skärmen lite på en del bilder om man utgår ifrån en (enligt mig) användbar bild. Skärskilt Black/White Levels, quick contrast och gammatesterna. Gjorde som förväntat ifrån sig på det mesta annars.

Än så länge:
+ Robust, ställbar
+ 120 Hz = awesome mysflow
+ Bra musmatta (Ska försöka sälja musen som oöppnad)

- Hade helt givit 600 mindre utan mus+matta
- Pilliga jävla OSD-knappar
- Jag är oerfaren när det gäller skärmar, har dock verkligen satt mig in inför denna och försökt lära mig. Är nöjd med slutresultatet jag kom fram till, men man ser att det inte är väldens bästa skärm i testet jag länkade ovan.
- Verkar som någon sa vara lite olika förinställningar på de olika modesen. Jag (notera: jag) har iaf inte hittat något sätt att ändra på textutseendet (blurrigt) i FPSmode och speciellt i UserGame.

Edit: Är som sagt lite newb på detta med färger, vad är fel om man är nöjd med allt men det vita sticker lite för mycket i ögonen och det finns svart skugga runt text i allmänhet?

Ja enligt det testat halvfailar min skärm också. Särskilt black/white-levels. När jag kollar på referensvideos bekräftades min befaring att detaljerna inte riktigt hänger med när bilden rör sig i film.
Är ju ingen IPS, utan en skärm det är asnajs att spela med. Sedan tycker jag fortfarande att bilden är förbannat fin

Men du får gärna skriva här om du kommer fram till ngt mer om färgerna.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Ifall det sticker i ögonen av vit bakgrund borde det ju vara pga ljusstyrkan/kontrasten men du kör ju relativt låg ljusstyrka redan men som sagt 120Hz skärmar är riktigt ljusa och själv hade jag antagligen använt något liknande lr kanske runt 30 t.o.m.

Svart skugga runt text? Är du säker på att det är svart och inte rött? För det brukar va betydligt vanligare som beror på att bilden är alltför skarp så sänk sharpness isf eller testa slå av AMA ifall det orsakas av overdrive vilket det ibland oxå kan göra.

Sorry, var lite otydlig där i edittexten, var av någon anledning enormt seg (stirrat hårt på en skärm samtidigt som jag pillade med jävla knappar) och ville bara bort från datan och utvecklade inte riktigt.

Skuggan och de inställningar jag inte lyckades ändra hänger ihop. Skuggorna framträder endast något när jag har FPS-preset, och väldigt mycket med UserGame. Finns ju en en grej som heter senseye som de visar lite om i de videos som finns uppe på youtube, hur det gör att detaljer i spelet framträder mer. Jag var rätt misstänksam mot att det var denna som skapade skuggorna och att det även var den som gjorde att det var en sån skillnad mellan presetsen. Senseye verkar endast vara till för spel, och att de har skrivit senseye 3 på skärmen förstärker väl bara meddelandet om en renodlad spelskärm, vilket är kul.
Hur som helst finns det en grej som heter Senseye demo, då man ser halva med/halva utan. Tog upp ett dokument i word, skrev med svart text på vitt och vit text på svart. Senseyehalvan visar då som du sa röda skuggor på den svarta texten och något turkosa på den vita. Svarta skuggor är det på min taskbar där vi har vit text på grått. Alltså, Senseye är på i gamepresets och det verkar inte finnas något sätt att ändra senseye utöver dessa modes. Hade dock varit trevligt att få reda på hur Heaton lyckades minska skuggan med senseye på.

Ang. brightness så vill jag inte gå så mycket lägre, allt ligger rätt lagom (något lågt kanske t.o.m) på denna förutom möjligtvis vitt. Sänkte RGB med 2 på varje och då kändes det mer lagom. Kanske har å göra med att jag är van vid en billigare LCD som inte kunde visa lika vitt Skulle gärna gå ner en gamma också för att få mer detalj i skuggorna men då kändes resten av bilden lite för tråkig. Här märker man ju av problemet med dåliga black levels.

Sharpness 2 (1-5) med min allroundsetup är skönare för ögonen vid läsning, men 3 är mkt bättre vid bilder osv. 3 var perfa enligt lagomtestest dessutom. Det går inte att ställa in sharpness med UserGame eller FPS, lol? O.o Det går ju inte att ställa in colors/gamma med FPS heller, men det är väl bara för att det ska vara Heatonmode hur man än gör.

Prövade med AMA innan då jag läste igenom de andra saker du skrev i tråden, men skillnaden på skuggorna med/utan är så minimal att du knappt ser den ens om du är medveten och stirrar som ett as. hur var det? med AMA = bättre GTG, utan AMA = mindre inputlag? (i teorin)

Får ursäkta åter igen för en snabbt skriven text, ska åka till jobbet om 5. Återkommer ikväll!

Skrivet av s0kkiplast:

Är ju ingen IPS, utan en skärm det är asnajs att spela med. Sedan tycker jag fortfarande att bilden är förbannat fin

Men du får gärna skriva här om du kommer fram till ngt mer om färgerna.

Kan inte annat än hålla med ändå. Cod:MW2 = :F:F och fina bilder. Sitter å pillar lite nu med färginställningar för spel, skall rapportera tillbaks.

typos
Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Nån som har fått 100fps i 1.6 med vsync aktiverat?

Funkar för mig, kör "alltid på" i CCC.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

nån som har lust o dela med sig lite inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vildarawk:

Får ursäkta åter igen för en snabbt skriven text, ska åka till jobbet om 5. Återkommer ikväll!

Förstod inte om du fått bort skuggorna eller inte Har du det?

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa en ny skärm vad det lider och har haft ögonen på just denna. Är i behov av goda råd.

Har en 8 år gammal medioker LG-skärm och en 3 år gammal burk med ett HD3850 i. Frågan är väl delvis om mitt nuvarande grafikkort ens klarar av 1080p? Och kommer jag ha nytta av en skärm i den här prisklassen?

Hade tänkt spela SC2, Civ5, Mass Effect, Fallout3... och även koppla upp min PS3 mot den samt se på film osv. Det jag söker är kort och gott en "bra skärm", gärna med så lite inputlag och ghosting som möjligt, och det verkar ju den här skärmen fixa. Men om jag kan få "en bra" skärm för ett eller två lakan mindre tackar jag ju inte nej. Men finns en sådan skärm ens, eller handlar det om att byta 2 000 kr mot mer backlightbleed, sämre responstid, kontrast, färgmättnad osv...?

Och som någon annan frågat tidigare, innebär "nVidia ready" att ATIs HD inte stöds när det väl kommer? Och om man bortser från 3D-aspekten, är det fortfarande motiverat att köpa den här skärmen? Jag har drygt 400 spel som väntar på att spelas, så just 3D kan ju vänta ett tag till om det skulle vara så.

Tacksam för synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har haft denna skärm ett par veckor och är väldigt nöjd. Det enda som är väldigt irriterande är när jag slår på datorn (och skärmen) så är det mörka delar vid underkanten av skärmen, vet inte riktigt hur jag ska utrycka mig men som om den inte "tänts" upp ordentligt. Jag måste stänga av skärmen och slå på den igen. Är det någon som upplevt detta?
Tacksam för svar!

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |