Grafikkort och skärm för 3d vision + frågor.

Permalänk
Medlem

Grafikkort och skärm för 3d vision + frågor.

Hej!

Är väldigt intresserad av 3d vision och tänkte därför gå över till nvidia, köpa en passande skärm och glasögon.

Men innan tänkte jag fråga om det har nämnts något om nya grafikkort, bildskärmar etc som man skall vänta på?
Är det hög chans att nvidia sänker priset när "barts" och "caveman" släpps?
Är 3d vision ett solklart köp före HD3D?.
En annan sak som slog mig var att ps3 kan spela upp 3d, kommer detta funka ihop med en "vanlig" 120hzare skärm anpassad till dator med hdmi (1.3-1.4)?

Nu till hårdvaran
En budget på ca 9000-1100kr. Vill sikta in mig på min nuvarande "gpukraft" med 3d på, så det ser ut som om det blir gtx 470 sli. Men vilka i sli?
Skärm vet jag ej, men det lutar mest mot Asus VG236H men kom gärna med synpunkter. Kräv på skärmen är dock hdmi, ett plus är 3.5mm ljudport ut.

Mvh Anton

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Halloj detta kör jag på och jag är helnöjd. Skärmen presterar bra och har Hdmi uttag

[/

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Anton_Cimex:

Är 3d vision ett solklart köp före HD3D?.

HD3D är på vad jag skulle kalla tidigt betastadium, 3D Vision är en färdig, vältestad och väl fungerande produkt. 3D Vision är dessutom den enda produkt där samma glasögon och drivers fungerar oavsett skärm.

Citat:

En annan sak som slog mig var att ps3 kan spela upp 3d, kommer detta funka ihop med en "vanlig" 120hzare skärm anpassad till dator med hdmi (1.3-1.4)?

Sanning med modifikation. PS3 kan spela upp BluRay 3D, vilket är 1080p48. Den kan inte köra spel i 3D.

Citat:

Nu till hårdvaran
En budget på ca 9000-1100kr. Vill sikta in mig på min nuvarande "gpukraft" med 3d på, så det ser ut som om det blir gtx 470 sli. Men vilka i sli?

Spelar ingen roll, de presterar ganska precis likadant.

Citat:

Skärm vet jag ej, men det lutar mest mot Asus VG236H men kom gärna med synpunkter. Kräv på skärmen är dock hdmi, ett plus är 3.5mm ljudport ut.

Meep - fel. 3D kräver Dual-Link DVI. Varken HDMI eller DisplayPort klarar 120 Hz vilket är ett krav för stereoskopisk 3D.
Glöm HDMI-ingången, den är bara intressant om du tänkte koppla din PS3 till skärmen (och DVI kan kopplas om till HDMI med en adapter du får med grafikkortet ändå).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardflameboy:

Halloj detta kör jag på och jag är helnöjd. Skärmen presterar bra och har Hdmi uttag

http://d.imagehost.org/0843/buy.png
[/

Det lutar mycket åt det hållet eller asus vg... Frågan är vilken som har minst ghosting, bäst bild, om man vill ha matt display eller reflekterande etc och om man kanske ska köra på 460 i OC kanske för att spara in 1-2k.
Tyckte du det var värt uppgraderingen?

Skrivet av Zcenicx:

HD3D är på vad jag skulle kalla tidigt betastadium, 3D Vision är en färdig, vältestad och väl fungerande produkt. 3D Vision är dessutom den enda produkt där samma glasögon och drivers fungerar oavsett skärm.

Det var en dum fråga, insåg det ganska snabbt efter jag hade postat.

Skrivet av Zcenicx:

Sanning med modifikation. PS3 kan spela upp BluRay 3D, vilket är 1080p48. Den kan inte köra spel i 3D.

Jag är medveten om det, vad jag vet så stödjer den "vanlig" 3d som vilken spelare som helst på bekostnad på ljudet, alltså körs ljudet i DTS endast.
Den KAN köra spel i 3D.

Skrivet av Zcenicx:

Spelar ingen roll, de presterar ganska precis likadant.

Man kanske ska våga satsa på icke referens i.o.m. att man har ett hyggligt luftigt chassi.

Skrivet av Zcenicx:

Meep - fel. 3D kräver Dual-Link DVI. Varken HDMI eller DisplayPort klarar 120 Hz vilket är ett krav för stereoskopisk 3D.
Glöm HDMI-ingången, den är bara intressant om du tänkte koppla din PS3 till skärmen (och DVI kan kopplas om till HDMI med en adapter du får med grafikkortet ändå).

Fail, hdmi klarar det också.
För mig är det rätt så viktigt då det innebär att jag kan ha Ps3an på rummet utan en extra input för ljudet, vilket jag inte har.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v