Permalänk
Medlem

moderkortsproblem?

Moderkort Asus P5Q-e
CPU Intel C2D E8500
Minnen 3*2gb corsair pc6400

Min dator har lagt av helt nu. Det började med att jag hade väldigt mycket bluescreens och datorn startade om sig och funkade normalt igen. Sen efter ett tag när det höll på så där (updaterade drivrutiner och gick igenom the usual) så hade jag fortfarande bluescreens men när datorn dog så blev det ingen bild när man startade om. var tvungen att bryta strömmen i ca en halvtimme innan det fungerade i 10 minuter igen. Testade då att flytta runt minnesstickorna och det enda som fungerade var när jag körde en minnessticka i första sloten ( fungerade inte med de andra två stickorna som fungerar i min andra dator). Nu har det gått så långt att det inte blir någon bild även med den "fungerande" minnesstickan. misstänker mobot men behöver få det lite bekräftat.

har testat att bara köra med basic ( ram, cpu grafik) utan resultat
alla minnesstickor är testade med fullgott resultat

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk

det kan inte vara mycket annat än minnena, hur har du kollat att minnet fungerar?

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

jag tror inte du läste riktigt va? har testat alla minnena i min andra dator och dom funkar utan problem

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk
Skrivet av Robin_91:

jag tror inte du läste riktigt va? har testat alla minnena i min andra dator och dom funkar utan problem

Ursäktar att jag missade det... Dock är inget jag har testat det i min andra dator ett sätt att veta om minnena är defekta eller inte...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_91:

Moderkort Asus P5Q-e
CPU Intel C2D E8500
Minnen 3*2gb corsair pc6400

har testat att bara köra med basic ( ram, cpu grafik) utan resultat
alla minnesstickor är testade med fullgott resultat

där står det

Skrivet av Glimbrink:

Ursäktar att jag missade det... Dock är inget jag har testat det i min andra dator ett sätt att veta om minnena är defekta eller inte...

men det är en bagatell, vad tror du om moderkortet`?

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.