Anovo är dåliga. De suger lätt till medelhårt! (långt)

Permalänk

Tycker synd om dig. Mycket rolig läsning dock. Jag skulle också anmäla dom vet hur jävla förstörd man kan bli med sån skit.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv

Jag lämnade in min telefon pga programvaru fel som inte gick att laga trots återställning osv. slutade med att jag fick betala för en skada som inte jag hade orsakat )en plastbit satt lös. Så det hela slutade med att jag förlorade 2 månader + 600kr + och som pricken över i:et så fick jag tillbaka telefonen med samma fel skillnaden var att jag fick betala en faktura på 600 kr.

Permalänk

Lagar detta företaget projektorer med? Kan varit domma för känner igen vad ni säger. Fick tillbaka den efter 2 månader med ännu mer fel. Var bara o slänga.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Aldrig haft problem med anovo. Skickat in ett tiotal mobiler på lagning till dom. Antingen fått dom lagade eller utbytt på 1-2v. Väldigt trevliga o snälla via supporten.

Klart dom blir sura som du beter dig.

skämtar du, vem betalar dig liksom?

alla har dålig erfarenhet av anovo bla min familj med iphone, så skicka en anmälan så skriver jag gärna under på din sida!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Avstängd

Blir arg på att läsa om detta och funderar på att dra iväg ett långt mail om saker dom inte gjort och whatnot.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ojojoj... Det från Adomo var ju ett mardrömsscenario.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Jag lämnade in min telefon pga programvaru fel som inte gick att laga trots återställning osv. slutade med att jag fick betala för en skada som inte jag hade orsakat )en plastbit satt lös. Så det hela slutade med att jag förlorade 2 månader + 600kr + och som pricken över i:et så fick jag tillbaka telefonen med samma fel skillnaden var att jag fick betala en faktura på 600 kr.

Du skulle ha ringt kundtjänst och bestridit fakturan och skicka in telefonen igen. Om du verkligen betalade 600kr för en reparation som inte var korrekt är du inte så smart

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
skämtar du, vem betalar dig liksom?

alla har dålig erfarenhet av anovo bla min familj med iphone, så skicka en anmälan så skriver jag gärna under på din sida!

Jag håller med dig. han försvarar Anovo som om det vore hans heder. Tror han jobbar för dem om jag ska vara ärlig. Leker psykolog och är tydligen legitimerad för han kunde dra en analys om vad jag var för person.

Begåvad om inte annat.

*sarkasm*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
Jag håller med dig. han försvarar Anovo som om det vore hans heder. Tror han jobbar för dem om jag ska vara ärlig. Leker psykolog och är tydligen legitimerad för han kunde dra en analys om vad jag var för person.

Begåvad om inte annat.

*sarkasm*

Jag har också jag skickat in en hel del saker till Anovo privat, har jobbat på Dells support och senare på en annan datortillbehörstillverkares support. Bägge använde Anovo.

Det var ytterst sällan Anovo faktiskt strulade. Såklart finns det dåliga exempel, men jag kan lova dig att för varje dåligt hanterat ärende finns det 500 bra...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jag har också jag skickat in en hel del saker till Anovo privat, har jobbat på Dells support och senare på en annan datortillbehörstillverkares support. Bägge använde Anovo.

Det var ytterst sällan Anovo faktiskt strulade. Såklart finns det dåliga exempel, men jag kan lova dig att för varje dåligt hanterat ärende finns det 500 bra...

Visst finns det bra med anovo också det tvivlar jag inte en sekund på. Men "overall".

man brukar säga en nöjd kund är 5 nöjda men en onöjd kund gör att man förlorar 50 kunder.

T om phonehouse sa "Ja tyvärr är det anovo". inte ens dem gillar anovo. Det säger ju mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
Visst finns det bra med anovo också det tvivlar jag inte en sekund på. Men "overall".

man brukar säga en nöjd kund är 5 nöjda men en onöjd kund gör att man förlorar 50 kunder.

T om phonehouse sa "Ja tyvärr är det anovo". inte ens dem gillar anovo. Det säger ju mycket.

Om en 1 butik säger sig vara missnöjda med Anovo så drar du hela kedjan över en kam? Phonehouse är en gammal och mycket nöjd kund.

Tycker du gnäller väldigt mycket på saker som inte bara är Anovos fel. MIsstänker fortfarande att en stor del av tiden telefonen var "inskickad" så låg den antingen på butikens lager eller så svarade inte Phonehouse på kostnadsförslaget som blev utskickat till dom pga av det inte var garantifel. Om inte butiken svarar så ligger ju självklart telefonen åt sidan i väntan på svar

Hur fick du reda på att det inte var garanti? Via butiken eller när du ringde själv?

Det mesta du beskyller Anovo för är nog saker din phonehouse butik och att säga att "dom suger hårt" visar ju att du har ett problem med intelligenta uttalanden.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Har jobbat med att skicka in grejer på service hos en ÅF,anovo må vara lite långsamma ibland men de är fan låååångt ifrån de värsta

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Måste bara avreagera mig efter dagens besked jag fick från anovo efter att jag skickat in min iPhone på lagning då den pajade efter nya uppdateringen...

Allt började med att jag såg att det hade kommit en ny uppdatering till iPhone iOS4 jippi!
Stoppade in USB kabeln till telefon och tryckte på uddatera och iTunes började att ladda ner uppdateringen och en liten stund senare så hade själva uppdateringen börjat, och den kom cirka 40% sen stannade den som av och jag tänkte som inte mer på det och gick en stund från datorn, cirka 2 timmar sen då jag kom tillbaka så hade det inte hänt ett piss...

Började bli lite smått orolig så jag pröva igen, men inge bättre resultat denna gång heller.

så jag gick med telefonen till Telia och berätta vad som var fel osv... dom skickade in den på lagning och nu 2 veckor senare så får jag ett brev från anovo som lyder följande

"Vi har konstaterat att Er Iphone hare en skada som inte täcks av Apple's garanti villkor (yttre åverkan)

Hur i helvete kan dom få det till yttre åverkan? visst, den finns lite skavanker osv på telefonen men inte har den strulat för det...

EDIT: Dom kräver också 3650:- för att jag ska få en ny telefon och om jag inte vill ha nån ny telefon men endå få tillbaka den så måste jag betala 343:- och om den ska skrotas måpste jag betala 262:-

Världens sämsta skitföretag!!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är Apples egna rutiner som säger vad som klassas som åverkan eller inte, Anovo är slaviskt tvungna att följa dessa. Och ja, Apples rutiner är så skeva att minsta buckla på telefonen innebär att de slår ifrån sig med "yttre åverkan".
Nu är det dock med Telia du har ett avtal och det är med Telia du får ta strid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag är inte särskilt förtjust i Anovo heller då de verkligne inte verkar kunna sköta sitt jobb. Men av det jag läser i TS inlägg så verkar du missa på en del saker:
1. Man ska ALDRIG själv ta kontakt med verkstaden som reparerar ens trasiga produkt. All kontakt ska med butiken där man köpt produkten och det är DERAS ansvar att fixa alla reparationer, stå för kostnader, frakter o.s.v. Det finns en tidsgräns för hur länge man behöver vänta och efter denna tidsgräns har man rätt att häva köpet. Blandar du själv i dig i servicerutinen så förstör du den möjlighet du har att faktiskt gå vinnande ur situationen även om man från Anova hittar på "yttre påverkan" vilket vad jag kan se är något som görs frekvent.

2. Skickar du något så ska du ALLTID skicka ett registrerat paket. Enklast är att skicka med Schenker Privpak då det då kostar som ett vanligt brev på posten med paketet är registrerat och försäkrat. Kollid ska sparas tills ärendet är löst. Har du inget kolli-id så är det bara att bita i det sura äpplet och betala, eller som i ditt fall att ge bort en felfri skärm.

3. Bestrid alltid felaktiga fakturor. det har sagt tidigare men det tåls att sägas igen. Får du en felaktig räkning: Bestrid den. Får du ett brev från Inkasso: Bestrid det. Får du sedan ett brev från kronofogden så tar man kontakt med fogden och förklarar för dem att det finns en tvist i ärendet och att du bestridit dessa krav. Fogden kollar då upp detta och om det stämmer så lägger de ner fallet tills det drivits i tingsrätten. Det händer väldigt väldigt sällan och så länge det inte fastslagits i rätten att man har en skuld så behöver man inte betala något och man får ingen betalningsanmärkning.

4. Inkasso är ofarliga. Det låter illa att man fått ett brev från inkasso men det är helt ofarligt. Inkassobolag är bara en bank som köper skulder av företag för att kunna driva in dem med förtjänst. De tjänar några hundra på varje skuld de driver in men har INGA rättigheter att ta någons pengar eller att driva in en skuld genom att återskaffa varan. Det är alltså inte som "Repo men" i USA. Endast Kronofogdemyndigheten har rätt att driva in skulder direkt från bankkonto eller egendom. Om man bestrider deras räkningar och har rätten på sin sida så behöver man aldrig ge dom några pengar. Undantaget är ju då "Baltic Inkasso".

Hela hemelektronikbranschen har blivit lite av en skojarbransch. Man säljer dåliga produkter som inte håller vad dom lovar och sen när kunden kommer tillbaka och klagar så gömmer man sig bakom rutiner och paragrafer. Det var bättre förr.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

psst.

Glappande hörlursuttag på iPhone 3g är tydligen (yttre åverkan)...

seegt :/

Permalänk
Medlem

Verkar som att har man en iPhone så får man inte ha en enda liten repa. Annars går det inte på garanti oavsett vad man har för fel. Känns inte som att det är någon idé att köpa kommande iPhone4 när dom har sådana garantiregler. Eller rättare sagt, de har i stort sätt ingen garanti eftersom de allra flesta lyckas väl få någon liten repa eller mindre skada på sin mobil.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd

Fattar inte hur dom får hållas med sitt skit fortfarande... vet ju inte hur månger man har läst/hört om anovos inkompetens....(stavning) dom borde få en reprimand som heter duga och ett jävla bötesstraff för deras sätt att vara imot folk...

Permalänk
Medlem

Har skickat in min w595 2 gånger , via Tre, var tillbaka på 2 veckor lagad.

Kanske hade tur men aja.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Har skickat in min w595 2 gånger , via Tre, var tillbaka på 2 veckor lagad.

Kanske hade tur men aja.

Jag skulle inte påstå att det var tur det är bara Sony Ericsson som är stenhårda med hur snabba deras servicar ska vara. Tyvärr så är juh Anovo störst inom mobil servicar så om man inte vill ha med dom att göra så får man köpa sin mobil på elgiganten då dom inte använder samma service ställe bortsett om man köper HTC då det bara är Anovo som har hand om dom. När det gäller Sony Ericsson så ska telefonen vara lagad och skickat senast 3 dagar från att service verkstaden har fått in telefonen och jag gissar att Anovo har samma avtal med Sony Ericsson som andra verkstäder har. Däremot så har Anovo högre behörighet gällande reparationer av mobiler dvs att dom får löda i vissa komponenter som andra inte får:S

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Lite tips för framtiden vid reparation av fel på vara ärenden.

För det första, ha ingen kontakt med anoto. Dom är inte säljare utan agerar på uppdag av säljaren.
Ha därför all kontakt med säljaren, som har det juridiska ansvaret att följa tex. konsumetköplagen.

Spara givetvis kopior på all kommunikation samt inlämningskvitto på posten.

När 2 veckor har gått sen du skickade in varan för reparation så kontakta säljaren och fråga var din vara är eftersom dom nu passerat konsumentverkets tid för "skälig tid" för reparation av felaktig vara.

I förarbetena till Konsumentköplagen (Prop. 1989/90:89) räknas "skälig tid" till "oftast ett par dagar" !!

Nu säger Konsumentverket att "skälig tid" är ett par veckor. Även om dom fortfarande har "ett par dagar" i sin lathund. http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lathundar/lathund_konsumentk%C3%B6plagen.pdf

Om säljaren inte kan reparera varan inom skälig tid har man som konsument rätt till en ersättningsvara.

Informera säljaren om detta, (skicka gärna konsumentverkets lathund och fråga vilken ersättningsvara dom erbjuder. Var lugn och trevlig och om dom skyller på anoto eller ber dig kontakta dom så informera dom om att du inte har köpt något från anoto och att det är "säljaren som har det juridiska ansvaret" och att vem som reparerar är en internfråga för säljaren. Ha lagen brevid dig, citera konstant från lagen och konsumentverket:

"Konsumentverket säger att skälig tid för reparation är ett par dagar, och att jag som konsument har rätt till en ersättningsvara efter det. Nu har det gått över 2 veckor. Är du medveten om att ni bryter mot konsumentköplagen.......... Vad sa du ditt namn var?" (brukar resultera i omkoppling till chefen

Om säljaren inte agerat/reagerat när det gått 4 veckor så fyller du i en anmälningsblankett till ARN, skriver ett formellt brev där du informerar säljaren att du nu måste gå vidare till ARN eftersom dom bryter mot konsumentköplagen. Om inte säljaren åtgärdar situationen omedelbart så kommer du givetvis att även gå vidare till tingsrätt samt pressen, websidor etc etc. Namnge alltid dom du talat med både i anmälan till ARN (som du givetvis skickar till säljaren) och i brevet. Gör det personligt.

Men det viktigaste av allt är att inte ha någon kontakt med anoto. Dom är inte säljare (och skiter i anmälningar och dålig press.) Dom säljande företagen hatar däremot negativa ARN beslut och dålig press.

Och det är dom som är skyldiga att följa konsumentköplagen.

För 2 år sen fick jag en splitt ny TV av InWarehouse som ersättning för en 1 år gammal TV med fel (som då hade internpolicy på 2 veckor som skälig tid för reparation vid fel på vara.) Bra av InWarehouse.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorp:

När 2 veckor har gått sen du skickade in varan för reparation så kontakta säljaren och fråga var din vara är eftersom dom nu passerat konsumentverkets tid för "skälig tid" för reparation av felaktig vara.

Konsumentverket bestämmer inte vad som är skälig tid, deras funktion är endast konsumentrådgivande. Vad som räknas som skäligt beror helt på vad som anses vara 'skälig tid' för att reparera en viss sorts fel på en viss sorts produkt, hur stor olägenhet felet innebär för kunden, om han fått tillgång till låneprodukt osv osv.. så det är omöjligt att sätta en generell tidsgräns och säga att när den överskrids bryts det mot en lag. Det är något arn/domstol får avgöra från fall till fall.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Jag skulle inte påstå att det var tur det är bara Sony Ericsson som är stenhårda med hur snabba deras servicar ska vara. Tyvärr så är juh Anovo störst inom mobil servicar så om man inte vill ha med dom att göra så får man köpa sin mobil på elgiganten då dom inte använder samma service ställe bortsett om man köper HTC då det bara är Anovo som har hand om dom. När det gäller Sony Ericsson så ska telefonen vara lagad och skickat senast 3 dagar från att service verkstaden har fått in telefonen och jag gissar att Anovo har samma avtal med Sony Ericsson som andra verkstäder har. Däremot så har Anovo högre behörighet gällande reparationer av mobiler dvs att dom får löda i vissa komponenter som andra inte får:S

Elgiganten skickar merparten av sina telefoner til anovo, dock så säger servicelappen att den är lagad av elgigantens egna techs. Anovo lagar i andras namn som extrainkomst

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Elgiganten skickar merparten av sina telefoner til anovo, dock så säger servicelappen att den är lagad av elgigantens egna techs. Anovo lagar i andras namn som extrainkomst

Är medveten om att elgiganten skickar telefoner till anovo dock så finns det ett till företag som heter CR Service som har elgiganten och såvitt inget har förändrats det senaste året så skickar elgiganten sina lurar till CR Service då dom har avtal med elgiganten Sverige och Danmark.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Konsumentverket bestämmer inte vad som är skälig tid, deras funktion är endast konsumentrådgivande. Vad som räknas som skäligt beror helt på vad som anses vara 'skälig tid' för att reparera en viss sorts fel på en viss sorts produkt, hur stor olägenhet felet innebär för kunden, om han fått tillgång till låneprodukt osv osv.. så det är omöjligt att sätta en generell tidsgräns och säga att när den överskrids bryts det mot en lag. Det är något arn/domstol får avgöra från fall till fall.

Det är rätt att "skälig tid" och "utan kostnad eller väsentlig olägenhet" inte är fastlagda i lagen och är bedömningsfrågor. Och givetvis skiljer det på om det är frågan om att reparera en bil eller en enklare reparation.

Det som står i Konsumentverkets lathud för Konsumentköplagen är dock följande:

"Köparens rättigheter:
När det är fel på varan har köparen rätt till någon av följande åtgärder.
Avhjälpande – reparation utan kostnad för köparen inom skälig tid. Skälig tid innebär oftast ett par dagar. Säljaren bör erbjuda en ersättningsvara om reparationen tar längre tid. Om säljaren inte avhjälper felet kan köparen få ersättning för att själv ordna med reparation."

Konsumetverket/konsumentrådgivare har också gjort ett flertal uttalanden och bedömningar som följande:

Vid en bedömning av skälig tid utgår man först från dina behov av att få varan i felfritt skick. Normalt kan du kräva ett avhjälpande inom ett par dagar från det att säljaren fick tillgång till varan,.....

samt

Hänsyn ska även tas till säljarens möjligheter att avhjälpa felet. Då utgår man från vilken tid som normalt sett beräknas gå åt för en reparation. Inom hemelektronikbranschen är det idag vanligt med en reparationstid på mellan 2-3 veckor för tekniskt komplicerade produkter som datorer och mobiltelefoner, och detta anses i allmänhet som acceptabelt. Om företaget lämnat en lånevara till dig under reparationstiden måste du däremot acceptera att avhjälpandet kan ta längre tid.

samt

Om varan är säsongsbunden, så att konsumenten inte har något större behov av varan just under reparationstiden, kan man tänja lite på begreppet skälig tid. Som exempel kan nämnas en gräsklippare, som lämnas in för reparation under vintern. Då kan det inte vara särskilt angeläget att reparationen klaras av inom tex. två veckor.

Så även om skälig tid inte faställs i konsumentköplagen så kan du helt klar börja bråka efter 2 veckor och när 4 veckor gått har du definitivt passerat både förarbetena "oftast ett par dagar" och vad som konsumentverket verkar ha som praxis dvs. 2-3 veckor. Och medför det väsentlig olägenhet så är det definitivt för lång tid.

Och så länge som Konsumetverket definierar skälig tid som "oftast ett par dagar" i sin lathund för Konsumentköplagen så finns det ingen anledning att inte använda sig av detta.

Permalänk
Medlem

Pratade med anovo tidigare idag och var lätt upprörd och bara för det fick jag luren rakt i örat utan hon äns sa "Hejdå" eller liknande, jävla nötter

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Dom är nog ganska less på alla kunder som ringer in och klagar till dom. Ring återförsäljaren istället så sköter dom kontakten.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat i den branchen och jag kan förstå att tekniker osv kan vara irriterade för ni anar inte hur mycket skit man får stå ut med och hur mycket arbete dom har att göra

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite..

Har en htc legend som jag beställde via tele 2 på nätet. Mobilen började strula och så fick jag skicka in den på reparation.
Så jag skickade in min htc legend för ca 2 månader sen. Trodde det skulle ta max en månad innan jag skulle få tillbaks mobilen. Väntade en månad och fick inte tillbaks mobilen. Så jag ringde upp till internetleverantören för ca två veckor sen och de kollade upp med anovo och så hade mobilen skickats mig, men sedan skickats tillbaks.
Anovo hade tydligen fått tillbaks mobilen för att ingen hade hämtat den. Blev rätt lack och frågade personen hur jag skulle kunna ha hämtat ut min mobil om jag inte fått någon avisering...Så jag bad personen rätt snällt att få tag på anovo och få detta fixat. Självklart ville jag ha tillbaks min mobil som jag betalar i en förhöjd avgift varje månad! Efter några turer sa han till mig att jag skulle få den under veckan vilket jag inte fick...
Ringde upp internetleverantören förra veckan som sa till mig att mobilen "nyligen hade skickats ut igen" till mig. Jag frågade personen om han visste exakt när den blev skickad och om jag kunde få ett kolli-id. Snubben hade inte kollat upp exakt när den hade skickats eller efter kolli-id. Men han sa: "du får den senast på måndag nästa vecka."
Jag väntade och väntade...och IDAG fick jag inte heller någon avisering. Fick för mig att kolla upp anovos hemsida och där kunde jag kolla upp mitt ärende genom att skriva in mobilens IMEInummer... Servicen var avslutad för en MÅNAD sen och där fanns ett kolli-id! Kollade upp var mobilen befann sig genom postens hemsida och då fick jag ett utbrott.

"20 okt kl 13:09 Avvikelse --- Mottagaren okänd eller finns ej på angiven adress. Försändelsen returneras
20 okt kl 09:37 --- Lastad på bil, utkörning påbörjad
20 okt kl 08:50 --- Ankomst till distributionsterminal"

*Jag ringde till posten, de kunde inte hälpa mig med ärendet för att paketet redan var på väg tillbaks till Anovo. Men jag fick reda på att nötterna hos anovo hade skickat mobilen som företagspaket till mig. Därför kunde de inte hitta mig. De hade inte bara gjort det en gång, utan två gånger.
*Ringde ett samtal till Anovo för nån timme sen som kostar ca 20:-. Var väldigt arg och personen var "ledsen" och kunde inte förstå hur detta kunde ske. Jag hade inte angivit någonstans att jag är eller har ett företag. Och de har även mina uppgifter.
Så nu väntar jag på att få mobilen, men det hade inte förvånat mig om de nu skulle göra fel igen..för tredje gången.
Jag ringde dessutom till tele2s kundtjänst och de skulle själva ta kontakt med anovo och försöka lösa det. Jag bad om kompensation också, men de erbjöd samtalspott på en hundring. Oacceptabelt! man gick loss där, krigade med de och tog upp detta med reklamationsnämnden. Sa till de att jag vägrar ta emot det utan kräver nåt annat och då kom vi fram till att jag kommer få fria månader där jag inte behöver betala för telefonen. Men jag ska först vänta på att få tillbaks mobilen och sen ringa upp till tele2 igen för att se exakt hur länge jag ha fått vänta. Och då ska de se hur mkt i kompensation jag ska få. Men jag litar inte på de.

Vet inte hur många gånger jag fått ringa till både tele2 och leverantören. Har ringt flera gånger per dag de sista 2 veckorna.
Ursäkta för den långa texten, jag är inte den enda att ha fått problem med anovo, men jag vill bara ha min fjuttiga mobil tillbaks! (=

Permalänk
Medlem

min desire har varit inne på reperation i 5 veckor nu. ringde till komplett i måndags och började tjata på dom, så att dom skulle ringa upp på tisdagen. klockan 16:00 så hade dom inte ringt, så jag ringer till dom igen och sitter i telefonkö i 20 min. dom har tydligen haft det stressigt men dom ska se om dom kunde fixa det. har inte hört från dom idag häller. när jag snackade med dom i måndags så sa dom att man eventuellt skulle kolla på en alternativ lösning, aka en ny telefon. börjar bli redigt trött på anovo då dom är så sjukt långsamma