Valve "Dota" -nyheter idag

Permalänk
Sötast

Undrar hur många fler spel de ska släppa innan de börjar jobba på EP3/HL3 igen.......

Fast iofs så kan detta bli spännande:

Valve's spel har ju oftast ett sinnessjuk trevligt community troligtvis pga att deras spel alltid har varit så otroligt modvänliga.

Jag undrar hur det kommer bli nu när man kommer att locka till sig ett av de värsta och omogna av alla communities som finns, dotavärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Undrar hur många fler spel de ska släppa innan de börjar jobba på EP3/HL3 igen.......

Fast iofs så kan detta bli spännande:

Valve's spel har ju oftast ett sinnessjuk trevligt community troligtvis pga att deras spel alltid har varit så otroligt modvänliga.

Jag undrar hur det kommer bli nu när man kommer att locka till sig ett av de värsta och omogna av alla communities som finns, dotavärlden.

För en utvecklare kan bara jobba på ett spel i taget?

Det är några intressanta tankar runt hur nybörjare ska komma in i spelet men coach program och sådant. Att DotA har en enormt intollerant community är ju mycket för att en dålig spelare förstör för alla de andra så mycket mer än en dålig spelare i ett annat spel. DotA och HoN har ju de mest brutala inlärningskurvorna av alla spel.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Essin:

För en utvecklare kan bara jobba på ett spel i taget?

Du har ingen vidare koll på valve va? ;D

Skrivet av Essin:

Det är några intressanta tankar runt hur nybörjare ska komma in i spelet men coach program och sådant. Att DotA har en enormt intollerant community är ju mycket för att en dålig spelare förstör för alla de andra så mycket mer än en dålig spelare i ett annat spel. DotA och HoN har ju de mest brutala inlärningskurvorna av alla spel.

Någon större inlärningskurve skulle jag knappast tycka att det är på dota direkt

Om communityt hade varit trevligt och hjälpsamt så hade nya spelare inte haft det minsta problem öht.

Men det är ju så inne att skita i att hjälpa nya personer, så deras eget lag förlorar, sedan skylls det på nybörjaren, det är så otroligt skrattretande att det inte är sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du har ingen vidare koll på valve va? ;D

Någon större inlärningskurve skulle jag knappast tycka att det är på dota direkt

Om communityt hade varit trevligt och hjälpsamt så hade nya spelare inte haft det minsta problem öht.

Men det är ju så inne att skita i att hjälpa nya personer, så deras eget lag förlorar, sedan skylls det på nybörjaren, det är så otroligt skrattretande att det inte är sant.

Det är ju en brutal inlärningskurva, för att kunna spela okej så måste du ju kunna alla spells på alla heroes utantill, annars vet du inte vad som kan komma och vad du måste akta dig för. Sedan bör man helst också vet vad samtliga items gör samt ha en generell uppfattning om vad olika heroes har för roll i spelet.
Säg något annat spel där du behöver denna mängd info för att kunna spela utan att bara vara en börda för ditt lag. Om du säger ett FPS spel så kommer jag skratta ihjäl mig.. ^^
Riktiga nybörjare som faktiskt FRÅGAR och vill lära sig har jag inget problem med. Tyvärr brukar de som är nya/dåliga vara de som har värst manners av alla och bara skriker fula ord även om man försöker ge tips, även om man gör det på ett väldigt snällt sätt.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det är ju en brutal inlärningskurva, för att kunna spela okej så måste du ju kunna alla spells på alla heroes utantill, annars vet du inte vad som kan komma och vad du måste akta dig för. Sedan bör man helst också vet vad samtliga items gör samt ha en generell uppfattning om vad olika heroes har för roll i spelet.
Säg något annat spel där du behöver denna mängd info för att kunna spela utan att bara vara en börda för ditt lag. Om du säger ett FPS spel så kommer jag skratta ihjäl mig.. ^^
Riktiga nybörjare som faktiskt FRÅGAR och vill lära sig har jag inget problem med. Tyvärr brukar de som är nya/dåliga vara de som har värst manners av alla och bara skriker fula ord även om man försöker ge tips, även om man gör det på ett väldigt snällt sätt.

Håller med dig i det du säger.

Sen till dota 2 så får vi väll se vad det blir av det. Går inte att sitta nu och påstå att det kommer slå HoN och LoL så stort så dom spelen kommer va tvingade att lägga ner. Vem vet kanske blir en total flopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vilken tragisk människa du är? Så all form av utveckling är dåligt, vi ska bara göra om samma sak hela tiden men byta ut grafiken?
Har du tänkt på att de flesta av DotA heros som blivit portade fått någon skill utbytt och blivit roligare heroes att spela. Sedan är det inget fel på S2s egna, finns många väldigt roliga och smarta koncept där.
Ditt favoritbolag måste ju heta Nintendo då de gör precis vad du efterfrågar, samma spel år ut och år in..

Tänk va världen och människans utveckling skulle stå still om fler resonerade som du..

Word, finns inget man kan lägga till utan du skriver exakt vad jag tänker..

Gaunt = spännande som fan
Zeph = kul och kreativ
Balph = bara mysig mot int

Dota hero´n som bevisar att det behöver förändring: DotaStrategy.com - Dota Hero - King Leoric - The Skeleton King nuff said

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Proffsmoddare

I mitt tycke så är DotA fortfarande bättre än HoN då de har mycket fler heroes och är mycket mer balancerat.

Gjorde en bakgrund av några bilderna som postades. De är i upplösningen 2560*1600 så det är 16:10 ratio.

Här kommer den om någon är intresserad:

Det är PNG och olika ordning.
DotA2560X1600 rar

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Ah. Trevliga nyheter. Då får man väl ta och fortsätta spela LoL i väntan på "originalets" återuppståndelse.

Permalänk

Lina Inverse ser ju riktigt bra ut på bilden

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

För att inte tala om Strygwyr:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

I mitt tycke så är DotA fortfarande bättre än HoN då de har mycket fler heroes och är mycket mer balancerat.

Mer heroes håller jag med om, dock så är variationen i top competitive level i DotA inte mycket bättre än den är i HoN trotts nästan 50% mer heroes. Med bland annat det som grund så vet jag inte om jag håller med om att det är speciellt mycket bättre balancerat. Bara att kolla på hur många balanceringar som infördes i enbart senaste patchen. Balans i denna typ av spel går aldrig att uppnå helt utan är en dynamisk process..
Mitt största problem med DotA (splade dota i över 5 år innan ja började med HoN i betan förra sommaren) är att det går så låååååånnnnggggsaaaaaammmmt om man jämför med HoN. Så jag hoppas att Icefrog inte anser detta vara en del av DotAs gameplay utan inser att det enbart är på grund av den föråldrade WC3 motorn det är så långsamt och att han drar upp hastigheten till ~HoNs nivåer..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

I mitt tycke så är DotA fortfarande bättre än HoN då de har mycket fler heroes och är mycket mer balancerat.

Gjorde en bakgrund av några bilderna som postades. De är i upplösningen 2560*1600 så det är 16:10 ratio.

Här kommer den om någon är intresserad:
http://img811.imageshack.us/img811/9918/2560x1600dota2bakgrun...

Det är PNG och olika ordning.
DotA2560X1600 rar

Berätta syftet med att trasiga heroes? Snälla säg varför man ska 100 heroes när det bara spelas 15-20st high end och eliten klara sig med 8 om man kunder köra duplicate? Tycker det är tragiskt att du snackar om balans.... Ju fler heroes = ju svårare att få perfekt balans....

Tycker dom ska nöja sig med en cap på heroes (som jag tror HON har?) och bara plocka bort heroes som spelas minst, göra om eller ta bort och lägga in nytt.

Varför ha 8000 heroes och en total obalans?

Mitt förslag (Legion/Hellborn:
10/10 Agi
10/10 Str
10/10 Int
Varje eller var 3e månad tar man bort dom 10-15 heroes som spelas minst och byter ut dom mot nya. Håller spelet levande, gör dom bra spelarna bättre och håller det spännande för dom 95% som inte är elit, tjänar pengar och kan ge feedback som är värd något. Vore en dröm

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GeneT1c:

Berätta syftet med att trasiga heroes? Snälla säg varför man ska 100 heroes när det bara spelas 15-20st high end och eliten klara sig med 8 om man kunder köra duplicate? Tycker det är tragiskt att du snackar om balans.... Ju fler heroes = ju svårare att få perfekt balans....

Tycker dom ska nöja sig med en cap på heroes (som jag tror HON har?) och bara plocka bort heroes som spelas minst, göra om eller ta bort och lägga in nytt.

Varför ha 8000 heroes och en total obalans?

Mitt förslag (Legion/Hellborn:
10/10 Agi
10/10 Str
10/10 Int
Varje eller var 3e månad tar man bort dom 10-15 heroes som spelas minst och byter ut dom mot nya. Håller spelet levande, gör dom bra spelarna bättre och håller det spännande för dom 95% som inte är elit, tjänar pengar och kan ge feedback som är värd något. Vore en dröm

Vart har jag sagt något om trasiga heroes?
Fler heroes = roligare och mer varieande spel i mitt tycke. Och alla spelar inte high end direkt... Och det finns sjukt många lineups som man kan spela. Fler heroes ger också fler counter picks. Vem har sagt något om 8000 heroes och total obalans? Dota har 100+ heroes och är väldigt balancerat. En cap på antal heroes skulle vara döden i mitt tycke! Spelet skulle bli enormt enformigt och vissa skulle bara pickas. Att byta ut 15 heroes var 3e månad skulle skapa sjuk obalans! Dota har funnits i mer än 6 år och är fortfarande inte perfekt. Varje gång en ny hero kommer så behövs ett antal tweeks på ett flertal heroes.

Nej, HoN har inte en Cap på sin pool.

Jag vet inte vad du har för erfarenhet men jag spelat dota i mer än 5 år och är troligen uppe i ca 4000 matcher om inte mer. Varvid kanske 10% är CW's. Sen har jag även spelat och spelar HoN. Har spelat kring 600+ matcher totalt skulle jag tro. Varvid hälften under betan.

Observera att det är vad jag tycker. Du har tydligen helt andra åsikter vad gäller saken.

Skrivet av Essin:

Mer heroes håller jag med om, dock så är variationen i top competitive level i DotA inte mycket bättre än den är i HoN trotts nästan 50% mer heroes. Med bland annat det som grund så vet jag inte om jag håller med om att det är speciellt mycket bättre balancerat. Bara att kolla på hur många balanceringar som infördes i enbart senaste patchen. Balans i denna typ av spel går aldrig att uppnå helt utan är en dynamisk process..
Mitt största problem med DotA (splade dota i över 5 år innan ja började med HoN i betan förra sommaren) är att det går så låååååånnnnggggsaaaaaammmmt om man jämför med HoN. Så jag hoppas att Icefrog inte anser detta vara en del av DotAs gameplay utan inser att det enbart är på grund av den föråldrade WC3 motorn det är så långsamt och att han drar upp hastigheten till ~HoNs nivåer..

Om man kollar hur mycket balanceringar som dota gör och jämför det med HoN så ligger HoN långt efter. Kolla bara senaste patchen på dota. Tror helt klart att en ny motor och icefrog anställd kommer att trappa upp hastigheten mer och mer.

Jag själv tycker bara att HoN har gjort ett fåtal bra heroes. De jag kommer sakna om jag går över till DotA2 är bland annat Panda, gauntlet och chipper(kanske inte så bra men kul att spela). Tycker inte om zeph, tdl, puppet, balph.

Men det är vad jag tycker som sagt. Jag spelar helst HoN om jag spelar Pub och helst DotA om det är Cw.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Vart har jag sagt något om trasiga heroes?
Fler heroes = roligare och mer varieande spel i mitt tycke. Och alla spelar inte high end direkt... Och det finns sjukt många lineups som man kan spela. Fler heroes ger också fler counter picks. Vem har sagt något om 8000 heroes och total obalans? Dota har 100+ heroes och är väldigt balancerat. En cap på antal heroes skulle vara döden i mitt tycke! Spelet skulle bli enormt enformigt och vissa skulle bara pickas. Att byta ut 15 heroes var 3e månad skulle skapa sjuk obalans! Dota har funnits i mer än 6 år och är fortfarande inte perfekt. Varje gång en ny hero kommer så behövs ett antal tweeks på ett flertal heroes.

Nej, HoN har inte en Cap på sin pool.

Jag vet inte vad du har för erfarenhet men jag spelat dota i mer än 5 år och är troligen uppe i ca 4000 matcher om inte mer. Varvid kanske 10% är CW's. Sen har jag även spelat och spelar HoN. Har spelat kring 600+ matcher totalt skulle jag tro. Varvid hälften under betan.

Observera att det är vad jag tycker. Du har tydligen helt andra åsikter vad gäller saken.

Om man kollar hur mycket balanceringar som dota gör och jämför det med HoN så ligger HoN långt efter. Kolla bara senaste patchen på dota. Tror helt klart att en ny motor och icefrog anställd kommer att trappa upp hastigheten mer och mer.

Jag själv tycker bara att HoN har gjort ett fåtal bra heroes. De jag kommer sakna om jag går över till DotA2 är bland annat Panda, gauntlet och chipper(kanske inte så bra men kul att spela). Tycker inte om zeph, tdl, puppet, balph.

Men det är vad jag tycker som sagt. Jag spelar helst HoN om jag spelar Pub och helst DotA om det är Cw.

Du snackar mycket om balans men jag misstänker att du inte vet vad det är.

Alltså man kan ha över 100,000 heroes och en perfekt balans. TEORETISKT så går det, i PRAKTIKEN är inget helt balanserat. Men det spelar ingen roll för det finns inte två spelare som är exakt lika bra. Det handlar om att ha en "hög lägsta nivå".

Sen spelar det ingen större roll om det finns 103% balans när man inte kör extremt high end. Finns spel som balans inte påverkar= SD/AR/BD så slipper du tjata om något som aldrig kommer finnas. Lock Thread

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GeneT1c:

Du snackar mycket om balans men jag misstänker att du inte vet vad det är.

Alltså man kan ha över 100,000 heroes och en perfekt balans. TEORETISKT så går det, i PRAKTIKEN är inget helt balanserat. Men det spelar ingen roll för det finns inte två spelare som är exakt lika bra. Det handlar om att ha en "hög lägsta nivå".

Sen spelar det ingen större roll om det finns 103% balans när man inte kör extremt high end. Finns spel som balans inte påverkar= SD/AR/BD så slipper du tjata om något som aldrig kommer finnas. Lock Thread

Har jag gjort något mot dig eller något? Du verkar vara ute efter mig på något sätt?

Observera att jag alltid skriver vad jag tycker. Tex "I mitt tycke så är DotA fortfarande..." osv. Jag skriver vad jag tycker och hur jag upplever det. Tydligen så tänker du inte lika. Istället för att försöka säga att jag inte kan något så kan du väl försöka hålla det på en bra nivå och argumentera istället.

Du tycker ju som sagt att man ska ha en liten pool och försöka få så bra balans som möjligt (vilket jag kan förstå).

Dock så tycker jag att fler heroes skapar fler möjligheter till variation och olika lineups. Samt att DotA är ett bevis på att man kan hålla en stor pool balanserad. Dessutom så spelas det en ganska stor pool. Dock så finns det vissa heroes som ofta blir pickade. JAG har hälldre en stor pool och nästan perfekt balansering än 20 heroes och perfekt balans. Om man enbart vill ha perfekt balans så kan man lika gärna göra enbart en hero och ett plant landskap. Dock så gör man inte detta då det är variation som är kul.

Det är modes som INTE är CM eller BP som skadas mest av obalanserade heroes då alla är med i poolen. På CM och BP så bannar man bara bort heroes som är för bra eller som kan vara bra mot lineupen man tänkt picka.

Vi får helt enkelt "Agree to disagree".

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Kommer behöva installera Steam för att spela DoTA 2. Inget spel i världen är värt Steam. Steam är Valve's Vista. Nu med det nya användar gränssnittet är det t.o.m värre.

Valve är dessutom för giriga för att sköta ett DoTA liknande spel. L4D 2 efter ett år efter L4D 1? Inte ens Microsoft... eller jo. Men inte ens ActivisionBlizzard.

En samling mediokra programmerare och bedraggare från fick sparken från MS. Ge tillbacks mitt TF2 som ni förstörde era as!

Permalänk
Medlem

Högst upp på önskelistan för mej. Good riddance HoN och LoL men den här gången är det Valve som ger sig in i leken. L4D, CS, Portal och nu DotA, jag kan knappt bärga mig.

Och angående HL3/Episod 3. Valve är ett relativt stort spelföretag med flera bollar i luften, DotA 2 betyder inte att andra projekt läggs på hyllan. Jag skulle bli överraskad om dom inte redan börjat jobba på HL3 på nåt stadie. Och sen var ju detta den "första överraskningen av tre" från Valve. Håll ut kamrater!

ps: Någon som har koll på om HoN kommer fortsätta porta hjältar från DotA nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneT1c:

Frågan är: kommer folk gå dit, inse att det suger och gå tillbaka eller är folk så trångsynta och kör vidare. För troligen kommer det inte vara någon större hit.

Hon fungerar så pass bra att jag har svårt att se någon större förlust. Tror ALDRIG dota spelare kommer byta spel även om spelet heter "this-is-DOTA-2-much-better-promiz".

För det är ju absolut inte trångsynt att döma ut något man inte testat, eller för den delen inte ens är släppt? (:

Ska bli kul o se om det kommer någon redig dota-klon på sc2 (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Jag själv tycker bara att HoN har gjort ett fåtal bra heroes. De jag kommer sakna om jag går över till DotA2 är bland annat Panda, gauntlet och chipper(kanske inte så bra men kul att spela). Tycker inte om zeph, tdl, puppet, balph.

Men det är vad jag tycker som sagt. Jag spelar helst HoN om jag spelar Pub och helst DotA om det är Cw.

Du glömde Forsaken, Madman, Deadwood, Engineer, Electrician, Maliken och Nymphhora. Har säkert glömt någon, Heroes som Aracna är ju inte heller en port utan snarare en modifierad mix av drow å viper.. Tycker många av de förändringar som S2 har gjort på heroes (som att man kan bursta slither (veno) wards har gjort herosarna bättre, Veno spelas t.ex. inte i highlvl dota medan Slither gör det i HoN..

Sen även om vi inte är highlvl så är det där man måste utgå ifrån när man snackar balans då det är där som spelarna kan använda fördelar och nackdelar av alla heroes bäst. Och det faktum att det används ungefär lika många heroes i top tier matcher i DotA som i HoN visar ju att de är ungefär lika balanserade. Sedan att det finns många heroes som kan funka i pub har inget med saken att göra, alla heroes kan äga i pub, det är inte mer eller mindre balanserade för det.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Essin:

Du glömde Forsaken, Madman, Deadwood, Engineer, Electrician, Maliken och Nymphhora. Har säkert glömt någon, Heroes som Aracna är ju inte heller en port utan snarare en modifierad mix av drow å viper.. Tycker många av de förändringar som S2 har gjort på heroes (som att man kan bursta slither (veno) wards har gjort herosarna bättre, Veno spelas t.ex. inte i highlvl dota medan Slither gör det i HoN..

Sen även om vi inte är highlvl så är det där man måste utgå ifrån när man snackar balans då det är där som spelarna kan använda fördelar och nackdelar av alla heroes bäst. Och det faktum att det används ungefär lika många heroes i top tier matcher i DotA som i HoN visar ju att de är ungefär lika balanserade. Sedan att det finns många heroes som kan funka i pub har inget med saken att göra, alla heroes kan äga i pub, det är inte mer eller mindre balanserade för det.

Jag kanske formulerade mig dåligt. Det jag menar är att jag kommer sakna Panda, gauntlet och chipper om jag går över till dota2.

Menar att jag inte tycker om zeph, tdl osv. Men att de resisterande är ganska kul. Dock så tycker jag att arachna är viper osv.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Tycker många av de förändringar som S2 har gjort på heroes (som att man kan bursta slither (veno) wards har gjort herosarna bättre, Veno spelas t.ex. inte i highlvl dota medan Slither gör det i HoN..

Jag har spelat venomancer säkert 50 gånger i IDEC och skillat ward innan level 5 i minst 40 av matcherna. Dessutom så pickade EHOME Veno mot LGD i ADC. Är det tillräckligt high level?

Permalänk
Medlem

Finns inga ingame klipp än?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Finns inga ingame klipp än?

Nej men jag kan väl lägga upp lite screenshots på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Nej men jag kan väl lägga upp lite screenshots på spelet.

Skönt att få svar efter 10 månader.

Tycker det ser ut som Diablo III grafikmässigt. Väldigt nedtonad tecknad miljö. Snyggt.

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar tills vi får se lite ingame vids heller nu. Längtar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

det kommer vara en tävling i dota2 18 augusti till 20 tror jag det är. med 1miljon dollar i potten.

Permalänk

Ser fram emot hur det är:D

Permalänk

efter ett par dagar av Dota2-international championship matcher är jag inte det minsta mer intresserad av Dota2. Verkar vara mer eller mindre exakt samma som HoN, fast 2 år senare och med Tf2-grafik. Tror detta kan bli en av valves större floppar tyvärr, vilket är konstigt då deras andra spel varit så bra.
Att göra DoTA2 var en bra ide på pappret, men det har redan gjorts och i det stadium spelet ser ut att vara i nu (alpha/pre-beta) ser det ut att ta ett bra tag till innan de har samma kvalite på kommentatorverktyg och användargränssnitt som HoN.
Sen har HoN ju egenutvecklade unika hjältar som man kommer sakna i DoTA (gauntlet, Maliken, puppet, osv).

Av de DoTA2 matcher jag sett verkar tempot vara utbota långsamt. I HoN har man drivit spelet mer mot gankande (även om det för tillfället verkar handla mest om att pusha torn tills op Keeper of the forest nerfas), vilket gör matcherna mer intensiva och händelserika.

va tycker ni själva? Matcherna streamas på DOTA2.com