Tyst, stilrent samt någorlunda billigt chassi?

Permalänk

Tyst, stilrent samt någorlunda billigt chassi?

Tjena!

Har köpt ett Corsair AX850 (enbart pga. det körs passivt upp till hög strömförbrukning), samt har jag ett Gigabyte GTX 460 1GB, i5-750 med TRUE + 2xNoctua 120mm.

Har för tillfället ett Antec NSK6000. För mig känns detta chassi lite trångt och kabeldragningsmöjligheterna är extremt dåliga, chassit blir väldigt proppfullt. Sedan sitter PSU:n i toppen. Detta vill jag förstås undvika eftersom att jag ämnar ha mitt nätagg passivt tills hög förbrukning.

Så jag letar ett stilrent chassi, typ Obsidian 700D eller typ FDD R3, samtidigt som jag inte vill ha ett för trångt chassi. Min plan var att ha kvar min TRUE, en utblås på sidan så inte grafikkortets varmluft sitter kvar och utblås uppe bak, möjligtvis nere på fronten. Vill alltså ha ett tyst chassi, men med rätt schysta kylningsmöjligheter (vem vill inte ha det? )

Min budget är inte allt för hög. Obsidian 700D t.ex. känns snäppet för dyrt. Kommer förmodligen ändå att köpa det ifall jag inte hittar några vettiga alternativ.

Tips tack!

Permalänk
Medlem

P183 hade jag satsat på om du har råd, det är ett relativt tyst chassi du kan kyla ok i med färre fläktar. Har dessutom isolerad kammare för PSU.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.