Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R2

Beställde hem ett Fractal Design Define R2 chassi från indomo i måndags och jag fick hem det idag. men jag fick endast med en 1st 120mm fläkt. och det stod att man skulle få med 2st, 1 front och 1 rear. jag fick ingen fläktkontroll heller. min kompis beställde chassi som mig från samma hemsida men fick inga fläktar alls. han har skickat mejl till dem och de sa att de skulle skicka en fläkt till honom och att de hade tagit bort fläktkontrollen pga att den var dålig.

nu undrar jag vad jag ska göra. det verkar som att de har ändrat på indomos hemsida om hur många fläktar man får med. innan stod det att man skulle få med 2st 120mm fläktar och nu står det 1. och ingenting om fläktkontroll. men på fractal design's hemsida står det klart och tydligt att man ska få med 2st 120mm fläktar och 1 fläktkontroll.

vad ska jag göra? ska jag klaga? borde jag få en till fläkt och en fläktkontroll?

Permalänk

Kolla vad det står specat på din faktura, om det står att du betalt för 2 fläkt och 1 kontroller så får dom skicka det.
om dom inte vill det så begär ersättning på annat sätt. typ tillgodokvitto eller nåt. Bråkar dom förmycket så skicka tillbaka skiten.

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mystiqu3@L:

Kolla vad det står specat på din faktura, om det står att du betalt för 2 fläkt och 1 kontroller så får dom skicka det.
om dom inte vill det så begär ersättning på annat sätt. typ tillgodokvitto eller nåt. Bråkar dom förmycket så skicka tillbaka skiten.

Det ska ingå i chassiet, kolla vad det står på lådan den kom i eller alt, instruktionsboken.
Define R2, Black Pearl - Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det ska ingå i chassiet, kolla vad det står på lådan den kom i eller alt, instruktionsboken.
Define R2, Black Pearl - Fractal Design

precis det ska ingå 2 fläktar och 1 fläktkontroll till Fractal design R2. det står det på kartongen också sen stod det de på indomos hemsida också.

undrar om de har plockat ut fläktarna och kontrollen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nogard:

precis det ska ingå 2 fläktar och 1 fläktkontroll till Fractal design R2. det står det på kartongen också sen stod det de på indomos hemsida också.

undrar om de har plockat ut fläktarna och kontrollen...

Nej, det tror jag inte.

Ta och maila Fractal Design och berätta vad som har hänt så kan de ju skicka ett par.

Permalänk
Medlem

hm vet att dom körde ett tag "på slutet" att skicka med en fläkt bara till ett lägre pris. Just för att rensa ur lagret inför R3 så det kanske är nått sånt du lyckats hittat som funnits kvar? isåfall stämmer det med en fläkt bara..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

mejlade indomo och dem sade till mig att de skulle skicka 2 fläktar till mig men ingen fläktkontroll eftersom dom var "dåliga"
så här ser iaf svaret ut iaf.

"Fläktkontrollern togs bort på dessa chassin då den inte höll vidare kvalite, så den är borttagen även i nyare versioner (R3 osv).
Jag löser givetvis så att du får fläktar utskickade till dig, ha en bra helg"

kan det verkligen stämma de dom säger? någon som kan svara

Permalänk
Medlem

Skit i de fläktarna, du borde ändå byta ut dem!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

så länge man inte klockar o pressar sakerna till 100% duger fds fläktar gott o väl. men ts lär beställa fler fläktar åtminstonde. två är i minsta laget.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Köpte ett sådant på Datatema för 250kr styck som dom säljs för där nu

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2