Dags att köpa extern DVD-brännare

Permalänk
Medlem

Dags att köpa extern DVD-brännare

Tjenare gott folk!
Tänkte införskaffa mig en extern DVD-brännare/läsare då jag är rätt trött på att behöva öppna burken och koppla in den interna DVD-brännaren för att kunna pyssla med skivor. Saken är bara den att jag inte har en aning vad jag ska skaffa för något och blir inte mer klok efter att ha kollat runt på prisjakt heller.
Någon som kan rekommendera något? Tänkte mig väl ett pris på 400-600kr.
Skrivhastighet spelar ingen större roll då jag nästan alltid skriver på lägsta hastighet i vilket fall som.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen kollat på en "Slim", alltså något med en DVD-spelare från en laptop. Har själv funderat på denna: Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Tycker personligen att det är högtid att bli av med ODDn, använder aldrig mina och jag har strippat alla mina datorer från en intern ODD.

Permalänk
Medlem

Den du länkade till såg inte helt dum ut. Jag använder bara läsare vid få tillfällen såsom installation av Windows, spel köpta i butik (köper dock det mesta digitalt nu för tiden), bränna ut blandskivor och för rippa musik. Just att rippa musik är något som lockar väldigt då jag köper rätt mycket CD-skivor som jag gärna har i datorn.

Måste man förresten använda programvaran som följer med eller funkar det som vilken USB enhet som helst?

Permalänk
Medlem

Den ska fungera även utan den medföljande programvaran, möjligtvis att en drivrutin krävs men annars ska det gå fint.