Sweclockers Oktober-tävling i Starcraft 2!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tengyl:

har rapporterat in wo då min motståndare inte hört av sig eller dykt upp
Namn: tjab0 Bnet acc: tjabZ Friend code: 469 den 10:e Oktober klockan 21:00

Du behöver inte posta det. Ev. kan du PMa din motståndare så han vet,
men du behöver egentligen inte meddela någon annan.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag är med! Dansken koden 720! silver rank

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dansken88:

Jag är med! Dansken koden 720! silver rank

du är på tok för sen, de 128 kval platserna fylldes för en vecka sedan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

suck! Jag är alltid sent

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Vad gäller reglerna angående samma map? Den frågan kom upp idag när jag spelade min kvalmatch, vi började på meta och min motståndare ville spela den som 3e map också men jag sa att han inte kan välja en map som redan spelats.

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Entusiast

finns nog ingen regel för det, iaf inte i kval matcherna. det är väl upp till var och en hur dom vill lira. bo1, bo3, bo5, bo7, loser pick map, rösta bort map... etc etc.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag ställer gärna upp som dommare

Permalänk
Hedersmedlem

Det har kommit in anklagelser om fusk genom maphack, med replays som klart
ger upphov till misstanke. Jag skulle vilja att alla som upplever att deras motståndare
"vet allt" tittar noggrannt i sina replays och kollar motståndarens kameraposition etc.
Skicka mig gärna ett PM sedan med länk till replay.

Om någon här faktiskt har fuskat så vore det väldigt tråkigt. Om just DU har fuskat
så skulle jag faktiskt vilja att du PMade mig direkt. Då kanske vi kan lösa det genom
en temporär ban istället för lifetime-ban + rapport till blizzard, som inte tar alltför väl
upp vad gäller fusk :P.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10441580']Det har kommit in anklagelser om fusk genom maphack, med replays som klart
ger upphov till misstanke. Jag skulle vilja att alla som upplever att deras motståndare
"vet allt" tittar noggrannt i sina replays och kollar motståndarens kameraposition etc.
Skicka mig gärna ett PM sedan med länk till replay.

Om någon här faktiskt har fuskat så vore det väldigt tråkigt. Om just DU har fuskat
så skulle jag faktiskt vilja att du PMade mig direkt. Då kanske vi kan lösa det genom
en temporär ban istället för lifetime-ban + rapport till blizzard, som inte tar alltför väl
upp vad gäller fusk :P.

Om jag skulle märka att nån map-hackat mot mig hade jag själv anmält till blizzard.. och riktigt lågt om de används i turneringen.. men vinsterna kanske lockar fram fuskare..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Entusiast

Såhär gör ni för att ta reda på om dom fuskar eller ej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Pga mycket annat i skola etc så skulle jag vilja dra mig ur tävlingen, kan nån admin fixa det eller blir det bara att jag lämnar W/O till alla i min grupp?

Lycka till alla ni andra!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fancy:

Pga mycket annat i skola etc så skulle jag vilja dra mig ur tävlingen, kan nån admin fixa det eller blir det bara att jag lämnar W/O till alla i min grupp?

Lycka till alla ni andra!

rapportera förlust till alla i din grupp, sen välj att du förlorade på W/O där du annars hade laddat upp replays.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag och snakeballs lyckades spela en match trots allt så skulle någon kunna vara snäll och ta bort min WO-vinst?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dundercover:

Jag och snakeballs lyckades spela en match trots allt så skulle någon kunna vara snäll och ta bort min WO-vinst?

Skicka PM till "Mikael_Berglund". Forumposter är inte säkert att de läses.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

Vad är meningen med dessa? Har sett ganska många sådana, där det blir dubbel poster utav samma match med olika vinnare. Hoppas det inte förstör poäng listan så fel personer kommer in i gruppspelet.. Bugg i systemet kanske? :<

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med en regel som sa t.ex. att vinnaren rapporterade in sin vinst, så inte båda behöver rapportera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/flamingfox.p...

Vad är meningen med dessa? Har sett ganska många sådana, där det blir dubbel poster utav samma match med olika vinnare. Hoppas det inte förstör poäng listan så fel personer kommer in i gruppspelet.. Bugg i systemet kanske? :<

Det förstör tyvär resultatet, så jag hoppas alla kan kolla igenom
www.flamingfox.se/get_matches.php och trycker "get source" för att kolla sina resultat.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Mikael, en liten request bara för hemsidan. När man laddar upp replays så kommer man till en sida som man inte kan backa ifrån utan måste gå in på hemsidan igen. Detta är speciellt jobbigt när man gör bo3/5/7 och måste ladda upp många replays på en gång. Kan du ordna så det blir en tillbaka knapp, eller ett sätt för att kunna ladda upp fler på en gång?

Tack för tipset! Nu ligger en länk där.

Skrivet av Firkraag:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/flamingfox.p...

Vad är meningen med dessa? Har sett ganska många sådana, där det blir dubbel poster utav samma match med olika vinnare. Hoppas det inte förstör poäng listan så fel personer kommer in i gruppspelet.. Bugg i systemet kanske? :<

Ja, det är någonting fel som jag inte hittar (den trevliga nyheten är dock att jag och gurra hittade precis buggen som gjorde att det rapporterades att fel person vann ibland men den har ingenting att göra med att det ibland blir för många matcher rapporterade)...

Innan gruppspelet ska jag göra ett skript som varnar mig för alla matcher som finns som dubletter så det ska inte finnas någon risk att det blir fel. Jag blir dock lycklig ifall ni när ni rapporterar och märker att det blev fel skickar ett meddelade till mig direkt så blir det mindre jobb för mig på slutet!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jahapp. ALLA mina motståndare har lämnat WO. Aja, bara vänta tills gruppspelet då, så jag får spela iallafall.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Är det inte lite dumt att ha bestämda tider då matcherna måste spelas i kvalet?
Kan inte bara spelarna komma överens om en bestämd tid under en eller kanske två veckor? Jag var t.ex. tvungen att lämna wo (hade med största sannolikhet förlorat iaf, men ändå ) på ett par matcher för att jag hade andra saker för mig en fredag och en lördagskväll...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10443489']Det förstör tyvär resultatet, så jag hoppas alla kan kolla igenom
www.flamingfox.se/get_matches.php och trycker "get source" för att kolla sina resultat.

Om ni ska in på den adressen (www.flamingfox.se/get_matches.php) så får ni kolla på källkoden för att fatta någonting! (högerklicka och visa källa eller liknande)..

Alternativt att ni loggar in på siten, under inrapportering så listas alla game. Där syns det ifall det finns mer games rapporterade än vad ni har spelat!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JoeBlack:

Är det inte lite dumt att ha bestämda tider då matcherna måste spelas i kvalet?
Kan inte bara spelarna komma överens om en bestämd tid under en eller kanske två veckor? Jag var t.ex. tvungen att lämna wo (hade med största sannolikhet förlorat iaf, men ändå ) på ett par matcher för att jag hade andra saker för mig en fredag och en lördagskväll...

Du kan kontakta din motståndare och fråga ifall dom vill spela tidigare innan utsatt datum. Jag tycker detta formatet vi har nu är bra mycket bättre än det vi hade innan(det du talar om).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Är det inte lite dumt att ha bestämda tider då matcherna måste spelas i kvalet?
Kan inte bara spelarna komma överens om en bestämd tid under en eller kanske två veckor? Jag var t.ex. tvungen att lämna wo (hade med största sannolikhet förlorat iaf, men ändå ) på ett par matcher för att jag hade andra saker för mig en fredag och en lördagskväll...

Många är lata och styr inte upp tid/dag att köra sina matcher förräns sista dagen och det är inte säkert att alla vill sitta uppe till 03 för att matcherna tog längre tid att köra än vad man trodde.
Med detta systemet får man en utsatt tid/dag och om man vill kan man flytta det själv, bara matchen blir spelad.

Allså;
Vet du att du kommer vara upptagen när t.ex match #2 eller #3 ska spelas så kontakta din motståndare och fråga om ni kan spela en annan dag/tid.

Permalänk
Medlem

Jag ställer in resterande kvalmatcher (resterande = 1st) pga att mitt GFX-kort brann upp under matchen igår. IGM går ut till den drabbade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Remuz:

Jag ställer in resterande kvalmatcher (resterande = 1st) pga att mitt GFX-kort brann upp under matchen igår. IGM går ut till den drabbade.

det kan man verkligen kalla maximal otur

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Jag ställer in resterande kvalmatcher (resterande = 1st) pga att mitt GFX-kort brann upp under matchen igår. IGM går ut till den drabbade.

Finns säkert redan postat i forumet på flera ställen och kanske lite sent nu, men:

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/07/28/blizzard-co...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinchy:

Finns säkert redan postat i forumet på flera ställen och kanske lite sent nu, men:

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/07/28/blizzard-co...

Tack. Det var det "ryktet" jag letade efter med min andra tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Jag ställer in resterande kvalmatcher (resterande = 1st) pga att mitt GFX-kort brann upp under matchen igår. IGM går ut till den drabbade.

Kan rekommendera RivaTuner eller liknande program som stänger av datorn om temperaturen på GFX kortet överstiger en inställbar gräns. Sc2 har ett flertal gånger nått den gränsen för mig.

Permalänk
Medlem

Problem med spelare.

Alltså... jag har skickat typ 3 meddelanden här på sweclockers men inte fått något svar. Killen har ingen friend code på b-net så kan inte kontaka honom där... Rådgivning någon?

Namn: lemling32 Bnet acc: lemling Friend code: 0 den 12:e Oktober klockan 21:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiria:

Kan rekommendera RivaTuner eller liknande program som stänger av datorn om temperaturen på GFX kortet överstiger en inställbar gräns. Sc2 har ett flertal gånger nått den gränsen för mig.

Alltså .. tråden som länkades är ju från 28 july eller något. Det känns väl kanske som att Blizzard borde ha fixat det nu eller ?

Ganska fet bugg dock ^^