Hiper 580W startar men dör sedan direkt efter...

Permalänk

Hiper 580W startar men dör sedan direkt efter...

Har ett hiper 580w som sitter i stationära burken.
Kan starta burken men den dör genast efter 2s, har provat att koppla bort allt förutom moderkortet 24 + 4 pin och 6 pin till grafikkortet. Har gjort rent allt och då startar den lite längre i max 4-5s. men om jag vrider på vr1 skruven så kan ja få den att gå ändå lite längre i typ 10 s.

Antar med största anledning att det är nättaget som har gett upp men är det någon annan som en annan ide?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

Har du provat att köra nätaggregatet utan några komponenter kopplade till det?
Det går att "tjuvkoppla" nätagget så att det startar utan att vara inkopplat till moderkortet, det borde gå att hitta hur man gör om du söker här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Har du använt nätagget länge? FInns en större tråd om Hiper och deras nätagg som lägger av stup i kvarten pga dålig kvalitet och dålig kylning.
Oavsett om du får igång det så bör du snegla på ett nytt nätagg, iaf min rekommendation.

Permalänk
Skrivet av GoYoghurt:

Har du provat att köra nätaggregatet utan några komponenter kopplade till det?
Det går att "tjuvkoppla" nätagget så att det startar utan att vara inkopplat till moderkortet, det borde gå att hitta hur man gör om du söker här på Sweclockers.

Jo det vet ja hur man gör du sätter en byggel mellan lila och svart är det väll? Kan vara mellan lila och grön. Dock så känns det som ett sista test.

Skrivet av fesen:

Har du använt nätagget länge? FInns en större tråd om Hiper och deras nätagg som lägger av stup i kvarten pga dålig kvalitet och dålig kylning.
Oavsett om du får igång det så bör du snegla på ett nytt nätagg, iaf min rekommendation.

Har haft det i typ 2-3 år så den lever på sista livlinnan. Men blir det väll till att köpa ett nytt. Hade en tanke om att det kanske skulle vara moderkortet som spökar men det verkar ju ändå konstigt eftersom att den startat olika länge om jag ändrar lite på nätaggregaten.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Det var så många allvarliga fel att alla butiker i Sverige slutade sälja Hiper och ingen var dum nog att köpa en.

Hiper är ökänd för att förstöra flera delar SAMTIDIGT. Vanligast är trasiga Moderkort, grafikkort och hårddiskar. Lika ökända för att folk inte fattade att nätagget gått sönder utan förstörde 2 datorer efter varandra under ca 1 månads tid innan nätagget dog helt och de bad om hjälp i forumet.

De finns många fler situationer och fel jag inte nämnt som de är ökända för.

Tjuvkoppla nätagget är meningslöst i ditt fall för enda svaret du kan lita på är om den är helt död.
Startar nätagget kan den ändå vara trasig och farlig.