Permalänk
Medlem

Bygga htpc

Hej.

Jag har kvar samma dator som står längst ner, hur mycket tror ni det skulle kosta för mig om jag skulle vilja bygga en bra htpc som klarar av 1080Pi filmer med dts master hd ljud?

Jag har ljudkort samt hårddiskar i överflöd så det behöver jag inte, men chassi och allt annat behöver jag köpa nytt

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Avstängd

Jag hade byggt ett helt nytt system från scratch, en mini-itx burk borde klara jobbet t.o.m

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop denna idag....

ZOTAC ION ITX F SERIES ION MINI-ITX - Mini-ITX moderkort med intregrerad Nvidia ION grafikprocessor - Produktinformation

ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK -
Produktinformation

Guide till xbmc-live -> mini-itx.com - projects - XBMC ION

En usb sticka på minst 2 GB

Och en hd 2,5" Jag hade ingen DVD/CD läsare men ordnade det med en USB sticka, Och xbmc-live Funkar klockrent med 1080P full HD

billigt för en fullgod htpc vid tv'n

//!

Permalänk
Skrivet av longhorn:

Jag byggde ihop denna idag....

ZOTAC ION ITX F SERIES ION MINI-ITX - Mini-ITX moderkort med intregrerad Nvidia ION grafikprocessor - Produktinformation

ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK -
Produktinformation

Guide till xbmc-live -> mini-itx.com - projects - XBMC ION

En usb sticka på minst 2 GB

Och en hd 2,5" Jag hade ingen DVD/CD läsare men ordnade det med en USB sticka, Och xbmc-live Funkar klockrent med 1080P full HD

billigt för en fullgod htpc vid tv'n

//!

Denna klarar inte att bitstream:a DTS-HD MA som var ett av trådskaparens krav.

Jag hade nog kört på antingen ett Intel Core i3-system eller en Atom med pci-x plats där man får stoppa i ett ATi 5xxx-kort. Det finns massor av trådar om detta.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Skrivet av longhorn:

Jag byggde ihop denna idag....

ZOTAC ION ITX F SERIES ION MINI-ITX - Mini-ITX moderkort med intregrerad Nvidia ION grafikprocessor - Produktinformation

ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK -
Produktinformation

Guide till xbmc-live -> mini-itx.com - projects - XBMC ION

En usb sticka på minst 2 GB

Och en hd 2,5" Jag hade ingen DVD/CD läsare men ordnade det med en USB sticka, Och xbmc-live Funkar klockrent med 1080P full HD

billigt för en fullgod htpc vid tv'n

//!

Ser bra ut. Är med intresserad av liknande paket, i alla fall chassit. Arbetar för det mesta med multimedia och webbdesign. Spelar inte samt att jag använder Linux dagligen som val av operativsystem så antar att ovanstående paket duger bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av longhorn:

Jag byggde ihop denna idag....

ZOTAC ION ITX F SERIES ION MINI-ITX - Mini-ITX moderkort med intregrerad Nvidia ION grafikprocessor - Produktinformation

ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK -
Produktinformation

Guide till xbmc-live -> mini-itx.com - projects - XBMC ION

En usb sticka på minst 2 GB

Och en hd 2,5" Jag hade ingen DVD/CD läsare men ordnade det med en USB sticka, Och xbmc-live Funkar klockrent med 1080P full HD

billigt för en fullgod htpc vid tv'n

//!

Hej
Under semestern byggde jag en HTPC för sovrummet baserat på ASUS AT3IONT-I och ett Compucase chassie som rymmer en 3,5 HDD (1TB från en Iomega mediaspelare) spelar bara upp filmer och musik från hårddisken på HTPC:n
Jag följde dina råd och lade in en Live-CD XBMC på ett 8GB USB-minne och tack vare din länk till guiden så lyckades jag få HTPC:n att boota XBMC/Ubuntu från USB-minnet men då hittar inte XBMC den inbyggda hårddisken.
Varför?
Kan det vara för att 1TB hårddisken har två partitioner: en 4GB med WinXPsp3 och en drygt 900 GB för media (båda har NTFS som filsystem)?
Eller att Live-CD XBMC/Ubuntu inte kan läsa andra hårddiskar på datorn?

Visa signatur

Vill bli avregistrerad från Sweclockers
Har tröttnat på det löjliga forumet...

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, har du försökt att installera xbmc-live på hårddisken? man kan ju vid installationen välja att partitionera eller använda hela disken!

//

Permalänk
Avstängd

Jag misstänker att man måste montera/mounta 1TB hårddisken när man kör XBMC-Live CD från ett USB-minne.
Där är också var mina bekymmer börjar, jag hittar ingenstans där man kan mounta diskar så XBMC kan läsa från dom.

Visa signatur

Vill bli avregistrerad från Sweclockers
Har tröttnat på det löjliga forumet...

Permalänk
Medlem

Har inte XBMC live själv men är rätt säker på att det du får göra är att använda ssh för att komma åt htpcn och därigenom mounta hårddisken.

Har du installerat XBMC live till en usb sticka eller har du bara lagt ut ISOn på ett USB för att kunna boota från? (Sparas inställningarna vid omstart?)

Visa signatur

Errare human est