Permalänk

Är detta ett skämt? hahaha

Sjukt bra speldator iväg billigt | Dalarna | Blocket

Har jag lagt denna fel så omplacera gärna mods, seriöst? Skämtar han/hon?

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Moderator
Moderator

Blocket är blocket, finns alltid tveksamma annonser. Sett annonser på 3-4 år gamla skärmar för mer än originalpriset t.ex..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

.

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk

Jamen Andreas. Han försöker få ut mer pengar än det är värt, so what. Det enda som händer är ju att grejen inte går att sälja. Tänk alla som köper hus som kostar 500k mer än det är värt pga. budgivning.... DÅ kan man säga att man blir lurad så man mår illa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Jamen Andreas. Han försöker få ut mer pengar än det är värt, so what. Det enda som händer är ju att grejen inte går att sälja. Tänk alla som köper hus som kostar 500k mer än det är värt pga. budgivning.... DÅ kan man säga att man blir lurad så man mår illa...

Om jag betalar 3,5 milj för ett hus då är det värt 3,5 milj. Om jag sedan säljer det för 4 milj är det värt 4 miljoner och om jag säljer det för 3 milj är det värt 3 milj. Så nej, du pratar fel om hus köp.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Husköp beror hur intresset ligger för dagen? Husköp kan man aldrig bedömma.
Men när man försöker få ut 8500 kr för en dator som jag kan bygga ihop med exakt samma komponenter billigare nytt, då mår man illa..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Skrivet av €ric:

Om jag betalar 3,5 milj för ett hus då är det värt 3,5 milj. Om jag sedan säljer det för 4 milj är det värt 4 miljoner och om jag säljer det för 3 milj är det värt 3 milj. Så nej, du pratar fel om hus köp.

Min point är att man kan göra bra affärer och mindre bra affärer. Jag håller INTE med om att ett hus alltid är värt det du betalar... titta på bostadsbubblan i USA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Min point är att man kan göra bra affärer och mindre bra affärer. Jag håller INTE med om att ett hus alltid är värt det du betalar... titta på bostadsbubblan i USA.

Jag förstår vad du menar men du drog ett dåligt exemplar. Allt handlar om efterfrågan av produkten.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Peterholm1 // Klart man kan bli lurad på ett hus men den där datorn är ju bara vidrigt prissatt, hoppas ingen okunnig blir lurad.

Tycker du drog ett litet dåligt exempel ja =P

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Om man mäter upp att ett hus är värt 3,5 milj och man säljer det för 4 milj så har man ju gjort sig en bra affär och köparen har blivit dragen vid näsan, iaf ur säljarens synvinkel. Köparen kanske tycker att 4 milj för ett hus är ett bra pris oavsett.

OnT: Jag skrattar högt åt datorn och priset.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

OnT: Jag skrattar högt åt datorn och priset.

Ja, du är inte ensam..

Rubriken på annonsen gör det bara till mer komedi också

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk

Anledningen till att jag slutat med blocket, köpare vill pruta sjukt mycket och säljare vill ha overkliga summor för skrot
Dock alltid lika förvirrande att läsa en sån beskrivningar i en annons

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Min point är att man kan göra bra affärer och mindre bra affärer. Jag håller INTE med om att ett hus alltid är värt det du betalar... titta på bostadsbubblan i USA.

Fast det var inte riktigt det bostadsbubblan handlade om...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Synd att man inte kan annonsera här på Swec än, blocket är ju fan ett skämt =(

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreasEriksson:

.....................................om någon blir lurad på det där mår man ju illa, fifan!

Jag mår mest illa pga den ev köparen som är för lat/dum att kolla upp priserna själv. Går inte att skylla på att "man vet ingenting om datorer". Ta reda på det då!

Innan jag började renovera lägenheten hade jag t.ex. inget jättebra koll på verktyg. Nu vet jag att man ska undvika Glapp & Decker, mycket av DeWalt grejerna då det bara är B&D kopior och andra billiga skitmärken.

Ska man köpa begagnat ,måste man ta reda på fakta först annars är risken stor att man blir lurad.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEriksson:

Synd att man inte kan annonsera här på Swec än, blocket är ju fan ett skämt =(

Kan man ju?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Kan man ju?

Man måste varit medlem i 3månader, och han är registrerad i september det här året.... han kan inte oj, jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

han kan inte oj, jag menar

Jaså det är säkert det?
Jag har inte använt mig av den tjänsten här men den lär ju vara sjukt mycket bättre än blocket

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk

Var 2 månader men nu ändrade dom till 3 månader =S

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Så farligt dyrt var det väl inte. Man får ju "drivrutinerna på köpet".

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

tycker denhär tråden är ett lika stort skämt som annonsen.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Så farligt dyrt var det väl inte. Man får ju "drivrutinerna på köpet".

Glöm inte att man får både ett bildskärmskort OCH ett grafikkort

Visa signatur

***Datorn du försöker lägga upp i signaturen är för dålig för att få synas***

Permalänk
Medlem

Jag byggde precis ett sådant paket åt en kompis.....det är ett paket från komplett, och det kostade 4495:-
Antar att han vill ha 4000 för skärmen.

Visa signatur

Commodore 64 rulez!!

Permalänk

Men ni har ju glömt att han skickar med drivrutinerna gratis!

Permalänk

Jaja är vi inne på "skojiga" blocket-annonser så kommer en här som faktiskt bräcker maskinen från Dalarna!

Bra speldator med Grymt WoW acc. XP ORGINAL | Gävleborg | Blocket

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av peterholm1:

Jaja är vi inne på "skojiga" blocket-annonser så kommer en här som faktiskt bräcker maskinen från Dalarna!

Bra speldator med Grymt WoW acc. XP ORGINAL | Gävleborg | Blocket

Hahahahahaha, my god. Folk måste ju skämta?

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Skrivet av peterholm1:

Jaja är vi inne på "skojiga" blocket-annonser så kommer en här som faktiskt bräcker maskinen från Dalarna!

Bra speldator med Grymt WoW acc. XP ORGINAL | Gävleborg | Blocket

Ingen grymm dator men jag tycker inte priset var helt obefogat.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Ingen grymm dator men jag tycker inte priset var helt obefogat.

Radeon 3600 ses kanske inte som någon höjdar GPU idag. Processorn är fyrkärnig på 2,3Ghz kan väl vara okey... fast han verkar vilja ha betalt för dom där Wow-figurerna och det har jag ingen kunskap om värdet på sånt... men 6k.... nej.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av peterholm1:

Radeon 3600 ses kanske inte som någon höjdar GPU idag. Processorn är fyrkärnig på 2,3Ghz kan väl vara okey... fast han verkar vilja ha betalt för dom där Wow-figurerna och det har jag ingen kunskap om värdet på sånt... men 6k.... nej.

Det är det jag menade accet höjer priset, konstigt nog så om man kollar runt lite så ser man att han inte begär allt för mycket med tanke på att man får en dator också.

Permalänk