Chassi + Grafikkort för ungefär 5000kr

Permalänk
Medlem

Chassi + Grafikkort för ungefär 5000kr

Jag har för nuvarande ett Sapphire 4870X2 2GB och ett Antec Nine Hundred ATX men behöver byta båda två.
Jag är själv inte så kunnig inom området men har fått hjälp här på Sweclockers tidigare och tänkte be om råd än en gång.

Övriga komponenter är

Nätagg: Corsair TX 650W
Mobo: Asus P6T Deluxe
Minne: Corsair 6gb (3kit) DDR3 1333Mhz
CPU: intel core i7 920, 2.66GHz 8MB
Lagring: samsung spinpoint F3 + Western Digital Caviar 640GB

Budgeten är som rubriken lyder max 5000 kronor.

Det är primärt en speldator och för närvarande är det enda spelet jag spelar starcraft2 men jag vill att datorn även ska palla med framtida spel såsom Diablo3 och WoW Cataclysm.

Ljudnivån kommer inte spela så stor roll men det är klart att tyst och kyligt alltid är trevligt.
Jag har egentligen ingen preferens när det kommer till Nvidia vs ATI men om det är mycket strul att gå över mellan mitt nuvarande ATI tilll ett Nvidia så kanske ett ATI kort vore att föredra.

Jag kommer sannolikt inte att överklocka något själv.

Permalänk
Medlem

Kör på ett GTX 480 och Define R3 Eller så väntar du på den nya Radeon serien som ska komma nu i oktober (Y)

Permalänk
Medlem

Det grafikkortet är ju bra! Är din processor klockad? Om inte skulle jag nog kört såhär:
Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare - Inet.se
Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se
Cooler Master HAF 932 - Inet.se
SUMMA: 3 544Kr

Klocka processorn och spara pengar till något värstingkort

Om du nu måste ha ett grafikkort så skulle jag nog rekommendera ATI: 5870,5970 Nvidia: GTX 470,480

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Jag glömde visst förtydliga att det är så att grafikkortet spårat ur totalt och chassit är gammalt och har även gått sönder på vissa håll.

Jag vet att nya Radeon generationen kommer snart och att andra kort kommer följaktligen sänkas i pris men jag vet inte hur länge jag klarar mig utan speldator.
Jag är så sjukt beroende av sc2 just nu

Sen är jag inte så värst intresserad av att uppgradera dem andra delarna, tycker dem funkar helt ok för dem spelen jag kör på just nu.

Vad tror ni om den här kombon? Prisvärt?
XFX Radeon HD5870 1GB 3151kr
Cooler Master Storm Sniper Mesh version 1490kr

totalt: 4641 kronor

Har som sagt ingen större koll.
Speciellt med chassin är jag totalt ovetandes.
Jag vill ha en burk med stort utrymme och som är sval men behöver man lägga ner 1490 kronor för det eller betalar jag för massa extra grejer som jag inte kommer behöva?