Sweclockers Oktober-tävling i Starcraft 2!

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers Oktober-tävling i Starcraft 2!

.

Sweclockers Oktober-turnering i Starcraft 2

Nu är septembertävlingen snart slut och då är det dags igen för en ny omgång,
med i huvudsak samma upplägg och regler som förra gången.

Precis som tidigare kommer det att spelas kval, gruppspel och slutspel.
Kval kommer endast att spelas om fler än 40 spelare änmäler sig.

Skillnad från tidigare tävlingsomgångar:

  • 1:an i tävlingen kommer att tilldelas priser från Mionix (mer information i nyhetsinlägget på Swec's förstasida)

  • Alla matcher kommer att ha en utsatt speltid, dock får spelarna självklart spela matchen tidigare om det passar bättre, bara resultatet rapporteras i tid

Anmälan Stängd
[b]Kvalet är avslutat![/b]
[b]Gruppspelet är avslutat![/b]
[b]Slutspelet är AVGJORT[/b]

[b]Grattis Saafen![/b]

Hela slutspelet inkl replays:
http://yoda.reservoirselite.com/sc2t/oktober_Sc2TournamentSlu...

Kvalet
Kval spelas då fler än 40 spelare har anmält sig.

  • Alla spelare får vardera 4 matcher att spela

  • Vinst ger 1p, förlust 0

  • För att se vilka matcher du har kvar att spela i kvalet, tryck "inrapportering" på flamingfox.se

  • Matcherna slumpas ut på sånt sätt att varje spelare i bästa mån får spela mot en motståndare ur varje liga (t.ex. en diamond, en platinum, en gold och en silver)

  • Optimalt går de 32 bästa går vidare till gruppspelet, om det finns fler på samma poäng går alla dessa vidare och slutspelsgrupperna blir större

  • De som tog sig till final eller semifinal i förra månadens slipper kvala, dock måste de anmäla sig på flamingfox.se så vi vet att de faktiskt vill vara med!!

Gruppspelet
Efter kvalet och innan slutspelet spelas gruppspelet. De två med högst poäng efter alla gruppspelsmatcher har spelats går vidare till slutspelet. Om poängställningen är lika spelas en omspelsomgång mellan de som har chans att gå vidare.

  • 8 Grupper, 4 (eller fler) spelare i varje grupp

  • Alla möter alla i gruppen, 1 match per möte (Spelarna får spela bo3 eller liknande om båda går med på det)

  • Vinst ger 1p, förlust 0

  • De två bästa går vidare, om det finns två eller fler på samma poäng spelas en utslagsomgång

Slutspelet
Slutspelet är det vanliga sortens brackets.
8delsfinal->kvartsfinal->semi->final

  • bäst av 3 i kvartsfinalerna och åttondelsfinalerna

  • bäst av 5 i semi och final

  • Skriv gärna en post på forumet (i den här tråden) och berätta när ni tänker spela, så vi kan titta på :).

Regler

  • Alla deltagare måste ha ett Swec-konto som går att skicka PM till!

  • Alla matcher spelas på bnet som vanliga orankade 1v1 i samma party
    [B][U]

  • Alla matcher får en utsatt tid[/U][/B], men spelarna får dock ta kontakt med varandra om tiden inte passar - spelarna kan då spela matchen tidigare än ursprungligen utsatt

  • Om din motståndare inte är online senast 15 minuter (bnet-tid) efter utsatt matchtid, rapportera att du vann matchen på WO på flamingfox.se.

  • Vid rapportering av kvalmatchresultat används flamingfox.se. Endast 1 replay krävs vid rapportering (men 2 är bra!)

  • Matcher spelas på "faster" om inte båda spelare önskar att spela på lägre hastighet.

  • I partyt kan finnas en av tävlingsledarna utsedd domare (undantag ges om båda spelarna bestämmer sig för att domare inte behövs)

  • Observers tillåtna

  • Ev. "Hejarklack" måste vara tyst under matchen

  • Vid ev. konflikt skall i första hand domaren avgöra. Om spelarna ej är nöjda med domarens beslut skall båda rapportera med replays till tävlingsledarna.

  • Disconnect/noShow=loss, om inte båda spelare kommer överens om motsatsen

  • Ha kul!

Map-val, uppdaterat

Spelarna kan själva avgöra vilken map som ska spelas eller låta en domare slumpa fram det.
Spelarna får förbjuda en map var.

Om du vill kontakta mig:

Kontakta mig helst på icq eller msn, där är jag online hela dagen (och halva natten )

msn: ancient_banana_tmuk@hotmail.com (fungerar EJ för epost)
icq: 105582726
epost: ......
bnet-namn: gigurra
char-code: 115

Organisation

Hittills anmälda organisatörer är:

Huvudorganisatörer: Gi][Gurra
Webbansvarig:Mikael_Berglund
Domare: gigurra(#115), "Andreas Ph"(på swec)
Kommentatorer: CromX (från augustiturneringen)

Tidsplan

Anmälan: Ligger öppen t.o.m. 7e oktober eller tills dess att 128 spelare är anmälda.

Kval: Den 8e kommer kvalmatcherna att slumpas fram och kvalspelet kan börja.
Den 14e skall alla vara klara med sina kvalmatcher inkl ev. omspelsomgång. De 32 med bäst poäng
i kvalet kommer att väljas ut för vidare spel. Med allra största sannolikhet kommer
det vara flera med lika poäng, och vissa av grupperna kommer då att få fler än 4 spelare.

Gruppspel: Gruppspelet börjar den 15e och skall vara klart (inkl ev. omspel) den 22a.

Slutspel: Slutspelet Börjar den 23e direkt efter gruppspelet och är förhoppningsvis
klart innan månadens slut!

Spelare som inte dyker upp på inplanerat matchtillfälle förlorar matchen automatiskt om inte
BÅDA spelarna bestämmer sig för motsatsen. Om ingen match spelas eller har planerats in så
får ingen spelare poäng (obs om en spelare är omöjlig att kontakta så skriv det i forumet
så får vi stryka den från listan och ge dig poängen). Använd primärt swecs meddelandesystem
för att kontakta motståndare och planera in era matcher.

Alla matcher och "förklaringar varför de inte kunnat spelas" skall vara inrapporterade 3h efter utsatt speltid

De matcher som då inte spelats kommer jag att tilldela poäng till den spelare som
uppenbarligen försökt mest att få matchen spelad (meddelanden/snack över icq/msn
är bäst men PMa i forumet annars. Använd INTE denna tråd till förklaringar utan endast
allmäna frågor tack!).

Om jag inte kan avgöra vem det är som skall få poängen får båda noll poäng.
Om ingen spelare har skickat ett PM med förklaring eller kontaktat mig på Icq/msn får
båda automatiskt noll poäng. Det är hårt men det är det som krävs när vi har systemet
att alla spelare ansvarar för att sina matcher blir spelade :P.

(Det är 250 matcher som skall spelas bara i kvalet, så jag har ingen möjlighet att hålla koll på alla
själv, det är upp till spelarna att berätta )

GL guys, jag är grymt avundsjuk på att inte kunna vara med själv!

Jag behöver fler organisatörer/domare guys, så tveka inte att anmäla er!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Underbart att ni fixat sponsor och allt :):)

Permalänk
Medlem

ojdå.. priser.. dags att gå helt ifrån touchscreen och konstiga grafikinställningar. då kanske man kan klara kvalet åtminstone..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

Kommer man säkert åka ut direkt i början efter att ha väntat sen 8e september på att nästa turnering ska starta xD

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

glömt mitt lösen hjälp ngn

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk

Jag skulle kunna vara med som domare. Ligger i diamondleague nu men har inte spelat på några veckor, därför vill jag nog inte vara med i turneringen just nu. Kan vara med som domare om jag får och om tiderna passar (inte under skoltid ofc).

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag skulle kunna vara med som domare. Ligger i diamondleague nu men har inte spelat på några veckor, därför vill jag nog inte vara med i turneringen just nu. Kan vara med som domare om jag får och om tiderna passar (inte under skoltid ofc).

Adda mig på icq/msn (tror uppgifterna står i min profil) så lägger jag till dig

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt intressant! Synd bara att jag är så dålig 1on1

Permalänk

nice! se till att fixa en live-stream (typ ustream eller nåt?) till slutspelet med några som kommenterar också!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Oh nice, ska vara med igen. Förhoppningsvis har man någon chans i gruppspelet sedan. Vann kvalet utan problem, men hade ingen chans i kvalet suck. Aja får öva mer

Permalänk
Medlem

Taggad blir man, missade förra månaden

Permalänk

Vilka tider gäller? Vanliga arbetae kan ju inte lira mellan 7-18.00 ...

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10416413']Adda mig på icq/msn (tror uppgifterna står i min profil) så lägger jag till dig

Tryckte på den där lägg till msn grejen men vet inte om något hände. Annars kan jag skicka min msn till dig så får vi se om du har mer flyt:) Undrar också en liten sak, som domare, vad behöver man göra/veta innan varje match? Vad exakt är det som jag ska bedöma? Är det om någon skriver massa skit i chatten eller? BZ har ju bannat massa fuskare nu så vet inte vad mer jag kan döma om

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

Anmälan till sweclockers turnering.
Anmälningar är stänga för tillfället. Antingen på grund av att max antal spelare har nåtts (128st) eller för att turneringen är igång. För mer info kolla in forumet!

Så står det när jag försöker anmäla mig. Är det redan fullt på under ett dygns tid?

Permalänk
Medlem

pirateKING: Signup börjar imon, om jag inte minns helt fel

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Skrivet av Deva:

pirateKING: Signup börjar imon, om jag inte minns helt fel

Ja givetvis! Jag som missade. Tack

Permalänk
Medlem

som någon skrev tidigare streama trevligt att se iaf från semi och framåt är inte med själv är alldeles för usel att ens ha en chans

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Nu har jag öppnat anmälningen. Ber om ursäkt för att jag är 9 min sen (hittade en rolig bugg i sista sekund) men nu borde saker funka som det ska!

Edit: förtydliganden. ^^

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att inte behöva lämna WO om man tar sig till slutspelet den här gången!

Kanske kan fixa någon iaf halvkänd kommentator till delar av slutspelet i oktober turneringen om det kan vara intressant. Vi får se :>

Permalänk
Medlem

känns som man kommer få spö, är i bronze league och är än så länge bara folk från gold, platinum och diamond

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

känns som man kommer få spö, är i bronze league och är än så länge bara folk från gold, platinum och diamond

Det är ju en viss risk att alla får stryk utom vinnaren. Men det hindrar ju inte oss andra från att vara med och ha kul och lära oss. Det kändes som att jag tog ett litet hopp upp i skicklighet när jag under turneringen märkte att folk i platinum inte var oslagbara.

Permalänk
Medlem

Yes! Anmäld

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att tanka hem SC2Replays efter matcherna?

Edit: Såg precis septembertråden så jag tar tillbaka frågan. Men det hade varit skönt att se en lista av dem på Sweclockers starcraft 2 Turnering.

Permalänk
Medlem

Jag har glömt mitt lösenord till flamingfox. Måste jag göra ett nytt konto eller kan man få tillbaka sitt lösenord? Gör jag ett nytt konto kommer det inte heta samma som på sweclockers och sc2 vilket är lite dumt.

Permalänk
Skrivet av zoorex:

Jag har glömt mitt lösenord till flamingfox. Måste jag göra ett nytt konto eller kan man få tillbaka sitt lösenord? Gör jag ett nytt konto kommer det inte heta samma som på sweclockers och sc2 vilket är lite dumt.

Någon dag när jag har ork och tid så ska jag fixa så att det går att återställa lösenordet genom mailen. Men tills dess så får ni skicka ett PM. Jag brukar kunna svara inom några timmar!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Xyntica:

Är det möjligt att tanka hem SC2Replays efter matcherna?

Edit: Såg precis septembertråden så jag tar tillbaka frågan. Men det hade varit skönt att se en lista av dem på Sweclockers starcraft 2 Turnering.

Under gruppspelet och kvalet ligger det en lista med de senaste spelade matcherna på framsidan av siten. Slutspelet sköts för hand än så länge vilket gör att inga replays kommer upp där då.

Just nu finns det inga replays kvar då jag rensar bort alla replays efter varje månad. Jag la dock upp en rar fil med alla gruppspelsreplays. Länk till den finns i septembertråden.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Hej allesammans! Nu vill väl jag först och främst spela i turneringen men jag skulle kunna streama och kommentera matcher jag själv inte spelar om det finns intresse.
YouTube - Pjonkans kanal
Har kommenterat lite tidigare och skulle gärna fixa en stream om ni önskar?

Permalänk

Holy crap det är redan 60 pers anmälda! Hoppas nu alla som anmäler sig verkligen tänker lira med..

-edit.
Jckssn, lemling32, netjamo, pecca-ve, snakeballs, MackanB, wolfmamma har alla 0 som friendcode. Se till att ändra detta så att folk kan kontakta er på bnet!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu har jag fixat tillbaka mitt lösenord och anmält mig. Hoppas det går lite bättre för mig den här gången.