Vad är det som gjort att alla hatar Sverigedemokraterna? Lista på deras misstag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Och ni bör överväga läsa dessa 2 trådar som summerar den misslyckade massinvandringen i ett nötskal!

10 invandringskostnader...

https://www.flashback.org/t1288375

Kul att länken du gav hanterar förslag som fakta och realitet för alla. Exempel:

Citat:

Och om ni klarar att ta en demokratisk debatt att möta mina fakta, källor och siffror om invandringens kostnader ni svenskfientliga prioriterar mer i stället för vår välfärd och sjuka, pensionärer och äldre som får betala priset för er massinvandring.

1. Full bonus om 12 000 kronor betalas till dem som får Godkänt på kurs D

Sfi-bonus - stimulans för nyanlända invandrare att snabbare lära sig svenska

I länken finner jag detta.

Citat:

I promemorian föreslås att det ska införas en
prestationsbaserad ersättning för att stimulera fler nyanlända
invandrare att börja studera svenska, göra större ansträngningar
för att snabbt lära sig språket och därigenom förbättra sina
möjligheter att få ett arbete.

http://www.sweden.gov.se/download/ce621709.pdf?major=1&minor=...

Det är alltså något som görs på försök i visa delar av Sverige. I 13 kommuner närmare bestämt.
http://www.skolverket.se/content/1/c6/01/67/06/Sfi-bonus%20in...
Detta delas alltså ut till människor som har kommit till landet efter september 2010 och inte för alla "invandrare"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nCredit04:

Jaha, statistiken är manipulerad eftersom den inte är politiskt korrekt antar jag? Det är ganska enkelt; hur stor del av de dömda är invandrare och hur stor del av befolkningen är invandrare. Om en större del av brottslingarna är invandrare än invandrarnas andel av befolkningen så är de överrepresenterade. Ganska enkelt eller hur? Du får gärna länka till den där statistiken gällande samhällsklass, det låter ganska intressant. Frågan är väl då varför man tar in så mycket invandrare när man vet att många hamnar i de lägre samhällsklasserna, och att detta leder till brottslighet.

Dessutom skriver Mauricio Rojas i denna artikel (LÄNK) bl a att: "Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort."

Manipulerad statistik, eller rättare sagt manipulerade slutsatser, är lika oanvändbara oavsett agenda. Huruvida den är politiskt korrekt eller inte spelar ingen roll eftersom slutsatsen är fel oavsett.

För övrigt skiljer inte BRÅs statistik på ursprungsland och en stor del kommer från våra nordiska grannländer. Det nämns inte heller när man diskuterar assimilering. Till exempel bor det fler Finnar i Sverige än Iranier och Irakier tillsammans.

Vill man använda sig av statistik ska man se till att göra rätt för det är fruktansvärt lätt att göra fel. Speciellt när underlaget är så extremt dåligt som det är i detta fall. Att överhuvudtaget försöka dra slutsatser baserat på den data som finns tyder på att det bara handlar om ren propaganda.
Det vore bättre om de bara var ärliga och gick ut med att det handlar om en magkänsla och rena spekulationer istället för att försöka ge det validitet. Ännu bättre skulle det ju vara om de faktiskt gjorde en seriös undersökning men det lär vi aldrig få se.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Manipulerad statistik, eller rättare sagt manipulerade slutsatser, är lika oanvändbara oavsett agenda. Huruvida den är politiskt korrekt eller inte spelar ingen roll eftersom slutsatsen är fel oavsett.

Eftersom statistiken inte säger det du vill så menar du att brottsförebyggande rådet består av rasister som försöker smutskasta invandrare?

Citat:

Vill man använda sig av statistik ska man se till att göra rätt för det är fruktansvärt lätt att göra fel. Speciellt när underlaget är så extremt dåligt som det är i detta fall.

Från rapporten: "Brå:s studie omfattar samtliga folkbokförda personer i Sverige som var 15 - 51 år år 1997. Det rör sig om cirka 4,4 miljoner individer. Närmare 60 procent av de nästan 1 520 000 brotten som dessa personer var registrerade för under perioden kan hänföras till personer födda i Sverige av två svenskfödda
föräldrar. Nästan en fjärdedel av brotten är registrerade på utrikesfödda och närmare 20 procent på svenskfödda personer med en eller bägge föräldrarna födda utomlands."

Dåligt underlag? Samtliga folkbokförda mellan 15-51 år och 1,5 miljoner brott. Det kallar du dåligt underlag? Är du ute efter att skapa stor komik eller nåt?

Permalänk
Medlem

Kriminellt gäng hotar hänga ut fler SD-anhängare - DN.se
lolpics.se: Rasism!

Och det lustiga är att både röda och SD vill ta hem Afghanistantrupperna. "Ja men låt kvinnor och barn komma till Sverige, här får de gå i skola när Talibanerna återtagit makten i Afghanistan!" - förutom att det mest kommer män för att kvinnor och barn har större problem att förflytta sig. Och det är ju omöjligt att tänka sig att folk faktiskt vill bo i landet där deras förfäder bott, under så bra villkor som möjligt.

Oh well strunt samma, OG har ju på facebook massvis med fans och lovord och "Vi gillar olika"pöbeln härskar på gatorna. Gl Sverige.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Jag ville också ha 8000kr i socialbidrag när det var tungt för mig.

Men nu ska alla Sveriges änglar och smarta Sweclockers förklara att det är helt rätt med häxjakt på SD demokrati är absolut inte viktigt för SD är rasister! Idioti.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kul att länken du gav hanterar förslag som fakta och realitet för alla. Exempel:

I länken finner jag detta.

http://www.sweden.gov.se/download/ce621709.pdf?major=1&minor=...

Det är alltså något som görs på försök i visa delar av Sverige. I 13 kommuner närmare bestämt.
http://www.skolverket.se/content/1/c6/01/67/06/Sfi-bonus%20in...
Detta delas alltså ut till människor som har kommit till landet efter september 2010 och inte för alla "invandrare"

Varför ska en nyanländ invandrare få 12.000 som "morot" att lära sig språket?

När en svensk sjuk utförsäkrad får 223kr per dag som lägst?

Ojojoj vad exempel det finns med nedsättande människosyn.... MOT SVENSKAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Kriminellt gäng hotar hänga ut fler SD-anhängare - DN.se
lolpics.se: Rasism!

Och det lustiga är att både röda och SD vill ta hem Afghanistantrupperna. "Ja men låt kvinnor och barn komma till Sverige, här får de gå i skola när Talibanerna återtagit makten i Afghanistan!" - förutom att det mest kommer män för att kvinnor och barn har större problem att förflytta sig. Och det är ju omöjligt att tänka sig att folk faktiskt vill bo i landet där deras förfäder bott, under så bra villkor som möjligt.

Oh well strunt samma, OG har ju på facebook massvis med fans och lovord och "Vi gillar olika"pöbeln härskar på gatorna. Gl Sverige.

Hittade detta citat i en din översta länk:

Citat:

I förra veckan lämnade Sverigedemokraten Issa Issa politiken sedan han misshandlats svårt och hotats av ett stort antal ungdomar:

– Det finns ingen demokrati i Sverige. Man får inte yttra sina åsikter därför lämnade jag partiet. Landet kan inte garantera vår säkerhet, sa han till Expo.

Jag blir spyfärdig av att läsa detta. Han har helt rätt, Sveriges yttrandefrihet är död. Och att gå emot dessa "helgon" slutar bevisligen med att du blir utmålad som rasist och får stryk. Sen så ska SD som ÄRLIGT röstats in i riksdagen "frysas ut". Jo, detta är demokratins era - verkligen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastafelix:

Jag ville också ha 8000kr i socialbidrag när det var tungt för mig.

Men nu ska alla Sveriges änglar och smarta Sweclockers förklara att det är helt rätt med häxjakt på SD demokrati är absolut inte viktigt för SD är rasister! Idioti.

Det är väl lite det som är grejjen, skriker man inte i högan sky för minsta lilla orätt som sker mot SD, ja då håller man på med en häxjakt. Om man i samma veva råkar påpeka även något om att man kanske inte ska demonisera en hel gruppering människor ja då får man epitetet ängel samt att man på något magiskt sätt även kallar SD för rasister.

Nej SD lever upp till sin martyr-roll. Någon reell fungerande politik har de inte och de kommer försvinna samma dag som man diskuterar politik eller politiska åtgärder med dem. De kommer däremot INTE försvinna så länge SD själva ser sig som offer samtidigt som andra ger dem öppet mål för att få leka martyr.

Däremot så har självklart SD i sin otroliga känsla för logik målat upp grupperingen invandrare som något ondskefullt. Där är det plötsligt OK att generalisera och skrika hur mycket man vill av någon anledning. Det är ingen häxjakt tydligen utan för att andra inte "vågar diskustera".

Läser man minsta lilla om vad andra partier skriver om saken så visar det sig att inte ett enda parti är nöjd med integrationspolitiken eller flyktingpolitik. Det spelar ju ingen roll för SD förstås för att "våga diskutera" betyder alltså inte att kritisera invandringspolitiken i det här sammanhanget utan det betyder att man inte löser problemet som SD skulle gjort.

Därmed glömmer SD alltså att det endast är 6% av befolkningen som MÖJLIGEN kan tänka sig att använda SDs lösningar. Anledningen att man inte "vågar diskutera" dvs lösa problemet på SD-sättet kan ju alltså rimligen bero på att integrationspolitikens problem ska lösas på andra sätt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag blir spyfärdig av att läsa detta. Han har helt rätt, Sveriges yttrandefrihet är död. Och att gå emot dessa "helgon" slutar bevisligen med att du blir utmålad som rasist och får stryk. Sen så ska SD som ÄRLIGT röstats in i riksdagen "frysas ut". Jo, detta är demokratins era - verkligen.

Sveriges yttrandefrihet är inte död, tvärtom. Här har vi ett parti som öppet propagerar för ett samhälle vars politik bygger på fördomar, psuedovetenskap och feltolkning. Sveriges yttrandefrihet fungerar så bra att detta parti tom. röstas in i riksdagen. Alltså det fungerar så bra att det inte längre spelar någon roll vare sig ett parti talar sanning, är seriösa, bygger sin politik på vetenskap eller whatever, det är bara en persons röst som spelar roll. Och det visar sig att 5,7 procent av folket som kan röstade vill ha just ett sådant parti.

Det som ni SD-anhängare inte verkar förstå, eftersom ni skriker att yttrandefriheten är borta och Sverige inte har någon demokrati längre, är att 94,3% av folket som röstade håller inte med SD. En extrem majoritet är ledsna och arga över att något sånt här kan hända i _deras_ Sverige, så det är klart som fan att deras åsikt ska vädras. Det är just det här yttrandefrihet handlar om; Om du har en åsikt får du yttra den, och om jag inte håller med så får jag säga emot.

Detta handlar inte om misshandel eller hot, sånt är redan brottsförklarat, redan olagligt. Varför det ens ska ha något att göra med SD's politik är beyond me.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nCredit04:

Eftersom statistiken inte säger det du vill så menar du att brottsförebyggande rådet består av rasister som försöker smutskasta invandrare?

Från rapporten: "Brå:s studie omfattar samtliga folkbokförda personer i Sverige som var 15 - 51 år år 1997. Det rör sig om cirka 4,4 miljoner individer. Närmare 60 procent av de nästan 1 520 000 brotten som dessa personer var registrerade för under perioden kan hänföras till personer födda i Sverige av två svenskfödda
föräldrar. Nästan en fjärdedel av brotten är registrerade på utrikesfödda och närmare 20 procent på svenskfödda personer med en eller bägge föräldrarna födda utomlands."

Dåligt underlag? Samtliga folkbokförda mellan 15-51 år och 1,5 miljoner brott. Det kallar du dåligt underlag? Är du ute efter att skapa stor komik eller nåt?

Nej vad får du det ifrån? Det är inte BRÅ som säger att alla invadrare är kriminella, det är andra gruperingar som gör den tolkningen. BRÅ och SCB presenterade bara siffror som sedan andra väljer att tolka det helt fel för att passa sin egen agenda. Du verkar för övrigt också vara duktig på att tolka in vad fan du vill i det andra skriver.

Vi försöker med min ursprungliga poäng en gång till så kanske den går in den här gången.

SAMVARIATION ÄR INTE SAMMA SAK SOM ORSAK VERKAN!!!

Som sagt så är en stor del av de där invandrarna Finnar, ingår det i SDs plan att skicka hem dem också?
Norrmän och Danskar också?
Jag har tyvärr inte tid att jaga reda på de där siffrorna jag hittade förra gången då jag har lite för mycket att göra i skolan just nu. Att tolka statistik är inte så lätt som folk tror och missbruket är enormt. Fram tills någon grupp kan presentera en ordentligt gjord undersökning med en ordentlig feluppskattning så är hela argumentet baserat på lösa spekulationer.

En annan sak jag har funderat på ett tag. Kommer SD skicka en officiell ursäkt till Grekland, Spanien, Turkiet, Thailand och andra populära chartermål där de ber om ursäkt för det övergrepp på deras kultur vi gjort oss skyldiga till. Vi har ju åkt dit och öppnat massa Svenska restauranger. När jag var på Kreta för ett gäng år sedan hängde det ju skyltar på var och varannan affär som stolt talade om att de talade svenska. Det var inga problem att få menyer på felstavad svenska heller. Detta måste ju självklart SD arbeta mot då vi som gäster inte har någon rätt att bete oss så. Eller hur var det nu?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scienta:

Hittade detta citat i en din översta länk:

Jag blir spyfärdig av att läsa detta. Han har helt rätt, Sveriges yttrandefrihet är död. Och att gå emot dessa "helgon" slutar bevisligen med att du blir utmålad som rasist och får stryk. Sen så ska SD som ÄRLIGT röstats in i riksdagen "frysas ut". Jo, detta är demokratins era - verkligen.

Vad är det som är så odemokratiskt med att de andra partierna inte vill samarbeta med SD?
Maud Olofsson sa ju att hon aldrig tänker samarbeta med en kommunist inför hela svenska folket som svar på frågan om de kan tänkas att samarbeta över blockgränserna. Det är ju exakt samma sak.
Det är väl inget odemokratiskt med att partier inte vill arbeta med varandra? Den där offermentaliteten som SD kör med börjar bli väldigt tröttsam nu.

Att bli nedslagen för sina värderingar är dock fel och det gäller åt alla håll. Fast det är ju på inget sätt nytt iof. Speciellt extremvänstern och extremhögern har ju pucklat på varandra i alla år.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nej vad får du det ifrån? Det är inte BRÅ som säger att alla invadrare är kriminella, det är andra gruperingar som gör den tolkningen. BRÅ och SCB presenterade bara siffror som sedan andra väljer att tolka det helt fel för att passa sin egen agenda. Du verkar för övrigt också vara duktig på att tolka in vad fan du vill i det andra skriver.

Vem har sagt att alla invandrare är kriminella? Vem tolkar BRÅ:s siffror fel? Du har ju kommit fram till att siffrorna är fel utan att ha läst rapporten verkar det som.

Citat:

SAMVARIATION ÄR INTE SAMMA SAK SOM ORSAK VERKAN!!!

Inte relevant som jag ser det. Vilka samband eller icke-samband pratar du egentligen om här?

Citat:

Som sagt så är en stor del av de där invandrarna Finnar, ingår det i SDs plan att skicka hem dem också?
Norrmän och Danskar också?

Det finns i rapporten statistik på över/underrepresentation för invandrargrupper från olika regioner. Om de begår brott och inte är svenska medborgare spelar det nog inte det nån roll var de kommer ifrån, SD vill nog avvisa kriminella nordbor också.

Citat:

En annan sak jag har funderat på ett tag. Kommer SD skicka en officiell ursäkt till Grekland, Spanien, Turkiet, Thailand och andra populära chartermål där de ber om ursäkt för det övergrepp på deras kultur vi gjort oss skyldiga till. Vi har ju åkt dit och öppnat massa Svenska restauranger. När jag var på Kreta för ett gäng år sedan hängde det ju skyltar på var och varannan affär som stolt talade om att de talade svenska. Det var inga problem att få menyer på felstavad svenska heller. Detta måste ju självklart SD arbeta mot då vi som gäster inte har någon rätt att bete oss så. Eller hur var det nu?

Såvitt jag vet så kräver inte SD någon ursäkt från Italien för alla pizzerior i Sverige. Intressant att du ser svenska restauranger som övergrepp på deras kultur, det samma måste gälla för utländska restauranger i Sverige antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det som ni SD-anhängare inte verkar förstå, eftersom ni skriker att yttrandefriheten är borta och Sverige inte har någon demokrati längre, är att 94,3% av folket som röstade håller inte med SD. En extrem majoritet är ledsna och arga över att något sånt här kan hända i _deras_ Sverige, så det är klart som fan att deras åsikt ska vädras. Det är just det här yttrandefrihet handlar om; Om du har en åsikt får du yttra den, och om jag inte håller med så får jag säga emot.
.

En stor majoritet röstade inte på SD jo, vilket alla redan etablerade riksdagspartier sagt. En mindre majoritet än sist dock, faktiskt så mycket mindre att SD hamnade i riksdagen denna gång, vilket är mer av en poäng.

Media har demoniserat SD medan övriga partier inte tagit i dem med tång, man har inte tagit debatten och man har betett sig som mobbarglin. Detta har smittat av sig på majoriteten av svenska folket som nu är 'ledsna och upprörda', mob mentality, fly den som kan.

Att det kampanjas på Facebook om att vänner som röstat på SD ej är vänner, medan Acar och OG får lyckönskningar, och representanter för partiet blir misshandlade och hotade och att detaljer om de som röstat på SD av kriminella hängs ut i media visar att demokrati och vett inte är allerstädes. Att en rättegång mot 10 män som utnyttjat en förståndshandikappad flicka i Malmö, Rosengård försenas för att domaren med familj hotas så de inte ens kan bo hemma, än mindre hålla i rättegången gör att det bara kliar i ens fingrar att rösta på SD. Är de lösningen? Nja. Ser de att det finns ett problem som alla andra tycks helt blinda för? Ja. Då röstar man på dom, för att man vill ha lite mer balans, för att folk i allmänhet verkar halvt från vettet. men vi får väl se vad som händer om de fryses ute i 4 år medan media fortsätter rapportera om laglöshet i våra ("Vi vann"- Nalin Pekgul- YouTube - Debatt: Jimmie Åkesson (SD) vs. Nalin Pekgul (S) - Del 1-2) fantastiska förorter och stadsdelar där integrationen kanske inte gått så fantastiskt bra.

Men det är fortfarande totalt obegripligt hur SD som vill satsa mer på att hjälpa folk i deras egna länder vill dra tillbaka våra trupper från Afghanistan.

Edi. Problemet är som vanligt att det inte finns någon balans. PKheten har nu löpt amok så till den milda grad att demokratin svajar något, vilket brukar vara precis vad som händer när PKheten begravs och stampas på. Obalans. Passion rules reason eller vad den där trollkarlsregeln var.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Sveriges yttrandefrihet är inte död...

Nu är det ju ändå DU som inte förstår - du måste missat något i länken. Vilket stärker min poäng en aning - partiets aktiva medlemmar blir misshandlade, men detta gör inte resten av folket något. Här pratar vi inte om några fula valmetoder - utan om ett försök att helt FRYSA UT ett parti p.g.a. dess politiska åsikter (enbart för att själva inte tappa väljare). Kom inte och säg "det har hänt förr", för det är helt irrelevant. Antingen så har man en demokrati eller så har man det inte. Om det har hänt förr så är det bara ännu mera sorgligt att det händer igen. Och att svensk media nekar en reklamfilm för att den anses som "rasistisk", det är inte rätt.

Demokrati innebär att folket bestämmer. Men när folkets röster blir tystade av de med makt så är det inte demokrati längre. Där får du väl dra dina egna slutsatser.

Jag vill även poängtera att ingen av oss vet hur slutet ser ut än.

Skrivet av Zotamedu:

Vad är det som är så odemokratiskt...

Att helt FRYSA UT ett parti är inte demokrati, säg vad du vill om att det har gjorts förr. Att kalla det för demokrati är som att klä en Pentium 2 med i7-förpackning.

Att utöva våld eller på annat sätt kränka någon p.g.a. dennes politiska åsikter kanske inte är så ovanligt, men igen - oacceptabelt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Håller med att frysa ut ett helt parti på grund av politiska frågor är helt sjukt. Invandringspolitiken är en politisk fråga precis som alla andra! Och nu beter sig alla i Sveriges riksdag som om det vore en sandlåda.

Har Vänsterpartiet enligt dig varit utfryst från utrikespolitiken då? De har aldrig fått påverka den trots att de är valda till riksdagen och har till och med suttit vid makten. De har en utrikespolitik och de är ju folkvalda.

Eller finns det någon annan förklaring än att man är utfryst bara för att man inte får delta med sin politik i en parlamentarisk demokrati?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Så du säger att Vänsterpartiet har haft lika lite makt som SD? xD

eh, JA, säger du emot? De får absolut aldrig deltaga i utrikespolitiska frågor trots att de gärna vill. Är de då utrfrysta? Och det gäller även under socialdemokraterna i regeringsställning.

*** EDIT ***

Jag ska berätta en liten hemlighet för dig om hur Sverige styrs. När VP lägger ut ett förslag från deras partiprogram med sedvanlig verklighetsfrånvaro så gör de andra partierna så att de röstar EMOT förslaget. Stackars VP får alltså inte igenom detta. VP kan genom att lägga sig platt på rygg försöka fiska till sig röster från andra större partier och lova att ställa upp på vad som helst. I 9 fall av 10 betyder det fortfarande inte att vi får "medborgarlön" eller att staten köper upp alla företag och liknande utan på sin höjd kanske VP får igenom nån obskyr liten petitess om ens det och då måste de ändå prostituera ut sig något brutalt för socialdemokraterna. Medan alliansen är vid makten t.ex. ja då kan VP glömma alla sådana där drömmar tills vidare för de kommer absolut inte få något gehör.

Konstigt nog sitter inte ens Ohlyckan och skriker att han är utfryst och att han inte får igenom sin politik.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Varför ska en nyanländ invandrare få 12.000 som "morot" att lära sig språket?

När en svensk sjuk utförsäkrad får 223kr per dag som lägst?

Ojojoj vad exempel det finns med nedsättande människosyn.... MOT SVENSKAR!

Men hoppsan. Även när staten satsar på fucking jävla integration (eller vad det nu heter) till nyblivna svennar så gnälls det.
Din "det är omvänd rasism mot SVENSKAR" fungerar inte på detta forum. Skärpning för bövelen.

Och tillbaka till din fina flashback länk. Mycket som skrivs som fakta, såsom "invandrare får 12000 för att lära sig svenska" är ju ren jävla bullshit.
Fakta som talar mot skribentens åsikt ignoreras fullkomligt och därmed hamnar posten under

Citat:

"Klumpa ihop invandrare till en grupp om inte syftet är att peka ut någon speciell grupp som somalier, " Ge så många länkar eller gör så många påståenden att det helt enkelt tar för lång tid för debattmotståndaren att gå i svaromål" och "Argumentum ad nauseam, posta länkar som bara visar handplockade meningar ut rapporter som sägs bevisa er sak som ni ändå inte redogör för"

"Snabbguide till den rasistiska pseudovetaren"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Om Hitler skulle komma tillbaka idag med en fin ursäkt och helt plötsligt "ångra" det han gjort men ändå inte skulle du förstå honom med?

SD är precis som förut bara med lite finare ord.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Svenska folket röstade rätt – stoppa SD-fobin - Fria ord - Kristianstadsbladet - Nyheter dygnet runt

Det som nu händer SD är en av det sjukaste och största politiska katastroferna i svensk historia.

S-lnh665oaw

3kJWGeapMa8

Var det roligare och kanske lite lättare att hitta två coola länkar på youtube om SD istället för att försöka visa att VP minsann påverkar politiken, eller det kanske var lite svårt att styrka ett sådant påstående då VP inte alls påverkar politiken varken när de är på den "vinnande" sidan eller när de är i opposition just av den anledningen att de är ett litet marginellt parti i yttersta vänsterkanten.

Och att de trots detta inte är "utfrysta".

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Om Hitler skulle komma tillbaka idag med en fin ursäkt och helt plötsligt "ångra" det han gjort men ändå inte skulle du förstå honom med?

SD är precis som förut bara med lite finare ord.

Håller helt med, det är perfekt att gruppera Hitler och SD.

Skrivet av Sentenced:

Var det roligare och kanske lite lättare att hitta två coola länkar på youtube om SD istället för att försöka visa att VP minsann påverkar politiken, eller det kanske var lite svårt att styrka ett sådant påstående då VP inte alls påverkar politiken varken när de är på den "vinnande" sidan eller när de är i opposition just av den anledningen att de är ett litet marginellt parti i yttersta vänsterkanten.

Och att de trots detta inte är "utfrysta".

Be inte om pajkastning.

Men när vi ändå pratar om pajkastning finns det även på politisk nivå. Vänsterpartiet och miljöpartiet vill inte ens vara i närheten av SD då de tycker det är obehagligt att använda samma resurser. Vänsterpartiet förvånade mig så klart inte ett dugg, då Ohly redan visade detta betende med ett fingret i morgonsoffan och som en trotsig unge under valvakan.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om Hitler skulle komma tillbaka idag med en fin ursäkt och helt plötsligt "ångra" det han gjort men ändå inte skulle du förstå honom med?

SD är precis som förut bara med lite finare ord.

Precis som förr men med finare ord. Håller helt med. Det är egentligen bara att ersätta invandaren med juden eller blatten så ser man enkelt var SD ligger.
"Vad är orsaken till att de gamla inte får vård Jimmie? Invandaren.
Hur kommer det sig att (fattiga) förorter är så stökiga? Invandraren.
Ökad våldtäkter i. Invandaren!
Mer kontakt med omvärlden? Nej fysjutton. Lås gränserna. Sverige till svenskarna."

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scienta:

Nu är det ju ändå DU som inte förstår - du måste missat något i länken. Vilket stärker min poäng en aning - partiets aktiva medlemmar blir misshandlade, men detta gör inte resten av folket något. Här pratar vi inte om några fula valmetoder - utan om ett försök att helt FRYSA UT ett parti p.g.a. dess politiska åsikter (enbart för att själva inte tappa väljare). Kom inte och säg "det har hänt förr", för det är helt irrelevant. Antingen så har man en demokrati eller så har man det inte. Om det har hänt förr så är det bara ännu mera sorgligt att det händer igen. Och att svensk media nekar en reklamfilm för att den anses som "rasistisk", det är inte rätt.

Demokrati innebär att folket bestämmer. Men när folkets röster blir tystade av de med makt så är det inte demokrati längre. Där får du väl dra dina egna slutsatser.

Jag vill även poängtera att ingen av oss vet hur slutet ser ut än.

Att helt FRYSA UT ett parti är inte demokrati, säg vad du vill om att det har gjorts förr. Att kalla det för demokrati är som att klä en Pentium 2 med i7-förpackning.

Att utöva våld eller på annat sätt kränka någon p.g.a. dennes politiska åsikter kanske inte är så ovanligt, men igen - oacceptabelt!

Nu förstår jag inte alls hur du tänker här. Det är ingen rättighet att få samarbeta med andra partier. De är demokratiskt valda och andra demokratiskt valda partier använder sin demokratiska rättighet att inte samarbeta med dem. Vad är det som är så svårt med det? Det är så en demokrati fungerar. Om de däremot hade gått in och flyttat 4% spärren eller andra liknande saker hade du kunnat klaga men nu gnäller du ju bara helt omotiverat. Partier vill olika saker och gör vad de kan för att få igenom sin agenda. Tycker du inte om det får du byta till ett annat statsskick än demokrati.

Eller hur vill du att det skall fungera? Skall alla partier som just kommit in i riksdagen få bestämma själva?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

@ scienta

Om Hitler hade funnits idag trots sin ålder... o hittade på en massa lögner om tex att det var judarna som annordnade 9/11 eller något annat extremt, hade inte du jagat honom?
Att Jimmi Åkesson skuldbelägger invandrare(och mer i hans reklamfilm för SD - muslimer) för alla Sveriges problem är hets mot folkgrupp. Det är emot den svenska lagen o själv fattar jag inte vrf han inte har blivit stämd än? Men det är inget fel att folk kastar ägg på en sådan pajas. Faktum är att han skapar grupperingar, ett "vi mot dem" tänkande som mkt väl kan leda till mer kaos och hatbrott. Han är ett problem för sverige! Att svenskt media nekar rasism tycker du är fel? Demokrati må betyda folkstyre men det betyder inte att alla får bestämma - den enade majoriteten bestämmer för alla kan inte bli nöjda, o majoriteten är emot rasism! Deal with it!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu förstår jag inte alls hur du tänker här. Det är ingen rättighet att få samarbeta med andra partier. De är demokratiskt valda och andra demokratiskt valda partier använder sin demokratiska rättighet att inte samarbeta med dem. Vad är det som är så svårt med det? Det är så en demokrati fungerar. Om de däremot hade gått in och flyttat 4% spärren eller andra liknande saker hade du kunnat klaga men nu gnäller du ju bara helt omotiverat. Partier vill olika saker och gör vad de kan för att få igenom sin agenda. Tycker du inte om det får du byta till ett annat statsskick än demokrati.

Eller hur vill du att det skall fungera? Skall alla partier som just kommit in i riksdagen få bestämma själva?

Ursäkta, men nu snackar du ren skit.

Jag citerar ifrån Samhallskunskap.se - demokrati :

Citat:

Demokrati handlar egentligen om två saker. Den första är hur man ska bestämma saker. I en demokrati får alla vara med att bestämma. Det ska alltid bli som majoriteten vill. Den andra är hur man ska se på människan. I en demokrati är alla människor lika värda. Ingen får behandlas sämre än någon annan. Alla ska ha samma möjligheter att få jobb, sjukvård med mera.

Självklart är inte SD en majoritet, ensamma med 5.7% är inte mkt. Men det är fortfarande 5.7% som ska respekteras! ALLT annat är odemokratiskt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ursäkta, men nu snackar du ren skit.

Jag citerar ifrån Samhallskunskap.se - demokrati :

Självklart är inte SD en majoritet, ensamma med 5.7% är inte mkt. Men det är fortfarande 5.7% som ska respekteras! ALLT annat är odemokratiskt.

På vilket sätt sker inte det då? De får rösta i frågor, de får till och med föra fram frågor. Inga som helst problem. Återigen det finns andra småpartier som funnits bra mycket längre än SD som inte har någon "makt". Om man med "makt" menar att man får igenom frågor. De är inte heller "utfrysta" utan de är så pass små att de inte kan få igenom sin politik utan förlitar sig på stöd från större partier för att därigenom eventuellt kunna förhandla fram små små lösningar som kan närma sig deras partis politik. Men de får knappast igenom det ändå.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

På vilket sätt sker inte det då? De får rösta i frågor, de får till och med föra fram frågor. Inga som helst problem. Återigen det finns andra småpartier som funnits bra mycket längre än SD som inte har någon "makt". Om man med "makt" menar att man får igenom frågor. De är inte heller "utfrysta" utan de är så pass små att de inte kan få igenom sin politik utan förlitar sig på stöd från större partier för att därigenom eventuellt kunna förhandla fram små små lösningar som kan närma sig deras partis politik. Men de får knappast igenom det ändå.

Så ska Reinfeldt göra SD maktlöst | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet - detta har man ju hört talas om en hel del.

Jag menar självklart inte att de ska få igenom allt de lägger fram, men det som länken ovan berättar om går emot demokratin.

Skrivet av hersses:

@ scienta

Om Hitler hade funnits idag trots sin ålder...

Jaha, så nu tar vi helt bort yttrandefriheten för minoriteten? Själva reklamfilmen som du pratar om finner inte jag rasistisk. De visar upp ett simpelt meddelande till en viss grupp av väljare. Ska vi förbjuda den reklamfilmen så kan vi väl utöka censuren och ta bort alla filmer ifrån TV som visar rasism också? Eller är det ok, så länge det inte är SD?

"Men det är inget fel att folk kastar ägg på en sådan pajas" - detta hör ju verkligen hemma i politiska diskussioner...

Ni som dravlar om Hitler hela tiden - om ni levt som Tyskar när Hitler levde så hade ni högst troligen också röstat på honom - tänk på det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Så ska Reinfeldt göra SD maktlöst | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet - detta har man ju hört talas om en hel del.

Jag menar självklart inte att de ska få igenom allt de lägger fram, men det som länken ovan berättar om går emot demokratin.

Ohhh Reinfeldt har en hemlig plan! Vilken tur att aftonbladet har fått ta del av den här hemliga planen i alla fall.

Jag säger som jag sa förrut, jag betvivlar starkt att något sådant där sker överhuvudtaget. Även om en regeringsparti har all rätt att genomföra det där. Det är inget odemokratiskt med det. Som du kanske ser till och med i aftonbladets länk där en statsvetare uttalar sig.

Det är bra mycket smidigare att låta SD hållas. De verkar ju inte kunna samarbeta med något av blocken och de fåtal frågor de har överrens med endera blocket är inte heller något problem som gör att de kommer få möjlighet att förhandla. SDs politik är helt enkelt inte tillräckligt intressant för att man ska behöva förhandla om något med dem och de saknar tillräckligt med väljare för att kunna utgöra något större hot i någon fråga.

De får väl göra som VP och börja smöra ordentligt för något av blocken och hoppas på att detta blir bemött. Men då får de nog kasta en bra del av sin politik i soptunnan.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Jag håller med om att det inte är fel att rösta mot SD om man inte gillar de enskilda förslagen. Det är inte heller fel om Alliansen och de rödgröna går ihop i frågor där de har lättare att komma överens. Men om Alliansen däremot styr bort från sin egna politik trots att de kunnat få stöd av SD bara för att de inte vill ha deras stöd så är det ett svek mot Alliansväljarna. Igår stod det t ex att SD kunde avgöra betygsfrågan (betyg från årskurs 6) eftersom Sossarna inte ville samarbeta med de borgliga. Om nu Alliansen lägger ner förslaget och går på de rödgrönas linje eftersom man inte vill bli anklagade för att ge SD makt så är det väl odemokratiskt? Särskilt med tanke på att många röstade på högern p g a skolfrågorna. Detta hoppas jag iaf inte inträffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Ohhh Reinfeldt har en hemlig plan...

Som sagt, vi har inte sett slutet än. Jag tror att SD kommer göra ungefär samma resa som det motsvarande Danska partiet har gjort, men det ligger något längre fram i tiden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scienta:

Ursäkta, men nu snackar du ren skit.

Jag citerar ifrån Samhallskunskap.se - demokrati :

Självklart är inte SD en majoritet, ensamma med 5.7% är inte mkt. Men det är fortfarande 5.7% som ska respekteras! ALLT annat är odemokratiskt.

Men de får ju vara med och bestämma. Ingen har tagit bort deras rösträtt. De har precis lika mycket att säga till om som vilket annat parti som helst i motsvarande storlek. Skillnaden är att ingen vill samarbeta med dem och det är ju inget odemokratiskt i det. Lika lite som att Centerpartiet inte vill samarbeta med Vänstern. Eller hur vill du att det skall fungera? Skall Reinfelt och resten av de blå helt slänga ut sina egna värderingar och åsikter bara för att ett litet populistiskt skitparti har lyckats få ett par stolar?
Hur ska de agera om de ska passa in på din udda definition av demokrati?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24