Starta tjänst innan inloggning? (VPN klient)

Permalänk
Medlem

Starta tjänst innan inloggning? (VPN klient)

Har ett problem som jag inte verkar kunna lösa.
Jag använder mig av Ciscos VPN klient och vill att den ska kunna startas innan inloggning i osx.
I windows versioner av VPN klienten finns det en option att klicka i som heter "start before logon", men den saknas i Mac versionen.

Hur ska jag lyckas få igång min VPN uppkoppling innan jag försöker logga in?
Försöker nämligen logga in på en Windows domän, men eftersom jag inte har varit inloggad på den tidigare så finns det inget user account sparat i osx och därför måste VPN tjänsten vara startad och inloggad innan jag kan logga in med DOMAIN\username.

Någon som vet vad jag ska göra?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Går det inte bara att lägga in programmet i "Login Items" ? Sedan blev jag lite nyfiken om det finns något som gör att Cisco's VPN klient är bättre än den som följer med i OSX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdk:

Går det inte bara att lägga in programmet i "Login Items" ? Sedan blev jag lite nyfiken om det finns något som gör att Cisco's VPN klient är bättre än den som följer med i OSX?

Därför vi kör med ett cisco VPN system dit jag ska ansluta och vi har färdiga configfiler som vi kan importera in i Cisco klienten.

Login items är väl saker som läses in när man loggar in? Då är det nämligen försent.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Launchd är det du vill pilla på. Jag vet inte om lingon fungerar med Snow Leopard men den gjorde jobbet när jag körde Leopard iaf: Lingon by Peter Borg

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Movement:

Launchd är det du vill pilla på. Jag vet inte om lingon fungerar med Snow Leopard men den gjorde jobbet när jag körde Leopard iaf: Lingon by Peter Borg

Tack, ska kolla på det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580