Permalänk

Blackline v. 01

Hej! Senaste veckan har jag gjort mitt första riktiga moddningsprojekt. Jag har jobbat med ett Fujitsu simens Silverline chassi som nu blivit ett Blackline chassi. Från början var det tänkt att temat skulle vara rött/svart men när jag insåg att de flesta har det tog jag svart/grönt istället.

Chassit är ju rätt gammalt (Runt 2001?) så nätagget var självklart i toppen av lådan. Så jag tänkte "Okej, går att leva med." Men när jag plockade isär chassit för lackning kunde man enkelt ta bort moderkortsplåten med 4 skruvar. Så jag tänkte att jag vänder på den. Men då kunde man inte sätta på chassi sidan för att man använder skruvar som kopplas till distanser och de blev felvända så jag skrota den idéen. När jag lackade det sista stod chassit upp och ner. Då fick jag en sjuk idé. Att helt enkelt vända chassit uppochbner. Plusen då var att nätagget blev i botten, CD läsaren blev i botten, SNYGGARE (imo), och sen kom chassi sidan som jag satte in plexit på in på andra sidan så att jag ser in i min lilla dator.
Anledningen till att jag ville ha CD läsaren i botten var att jag har datorn på bordet så slipper man sträcka sig. (Lat datornörd).

Fördelarna med chassit är att:
1. Tystare!
2. Snyggare!
3. Mindre!

Sen finns det ju nackdelar. Men med tanke på att min hårdvara inte är super hardcore så gör det inte så mycket. Och det var egentligen bara att processorn blev 4c varmare.
Kabeldragningen blev heller inte lika bra men för att inte ha några kabeldragningshål är den faktiskt super awesome!

Hårdvara:
AMD Athlon II Quad Core @ 3.5 ghz
XFX HD Radeon 5770 1 gb
Silver Power 500w
MSI 770-C45 AM3
Hitachi 500 GB 7200 rpm
Corsair Value DDR3 4gb
Windows 7 home 64 bit
Noctua NH-U9B SE2

Det som ska läggas till är att:
1. Handmåla grafikkorts kylaren med gröna detaljer.
2. Köpa sleave.
3. Fixa fötter.

Blackline v. 01

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ju faktiskt rätt kul ut grymt mannen!

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Ser ju faktiskt rätt kul ut grymt mannen!

Tack! (:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser redigt bra ut faktiskt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

ser skit nice ut lyckat projekt som fan!!

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Ser redigt bra ut faktiskt.

Låter bra.. (:

Skrivet av fozoh:

ser skit nice ut lyckat projekt som fan!!

Tack!

Skrivet av cyberkyckling:

^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, grönt och svart var rätt passande.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Riktigt snyggt, grönt och svart var rätt passande.

Tack! Ska kanske skaffa MDPC-X grön sleave. vilket skulle va sjukt nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice känner mycket väll till detta chassi

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

man ska alltid tänka och mäta noga innan man gör någonting :P,

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut! 5p!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Bra bilder och awesome jobb

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Tycker det var väldigt fint och lite komiskt att det vart upp och ner

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Tuttfia:

Tycker det var väldigt fint och lite komiskt att det vart upp och ner

Ah, true.. Vet inte om någon har gjort det här på swec.. ><

Visa signatur
Permalänk

Bra initiativ! Men ska du inte vända på fläktarna?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Bra initiativ! Men ska du inte vända på fläktarna?

Nej, har ju bara en i taket och måste ha en intake fan.. Den andra var tänkt att vara outtake. ><

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Nej, har ju bara en i taket och måste ha en intake fan.. Den andra var tänkt att vara outtake. ><

Jag tror faktiskt att du ändå får bättre kylning om du vänder på fläktarna. Du kan ju prova i alla fall

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Jag tror faktiskt att du ändå får bättre kylning om du vänder på fläktarna. Du kan ju prova i alla fall

Måste ju ha nån intake.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Måste ju ha nån intake.

Det är i så fall hålen i chassit till för.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Låter bra.. (:

Tack!

^^

INGA PROBLEM M8!!;D

Permalänk
Medlem

Hur fungerar ditt insug - utsug?

Permalänk
Skrivet av Mobled:

Hur fungerar ditt insug - utsug?

Read above.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det någon bygglogg? Vill gärna ta reda på hur du fick fönstret att se så cleant ut.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Finns det någon bygglogg? Vill gärna ta reda på hur du fick fönstret att se så cleant ut.

Read description!
Som det står det är det bara en HALV bygglogg, farsan var borta dagarna jag lackade chassit..
http://www.sweclockers.com/galleri/6030-moddnings-projekt-nr1...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för blå laserstråle på nightshotsen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.